مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل پرستاری در سوئیس

تحصیل پرستاری در سوئیس

تحصیل پرستاری در سوئیس یکی از رایج ترین دوره ها است و برنامه درسی عالی پرستاری سوئیس موضوعات اصلی را پوشش می دهد که برای یک پرستار بسیار ضروری است. برای کسانی که می‌خواهند شغل پرستاری در سوئیس داشته باشند، باید قبل از دریافت مجوز، یک پروسه شناسایی از صلیب سرخ سوئیس را بگذرانند. اگر به تحصیل در رشته پرستاری در سوئیس فکر می کنید، برای شرایط زبان آماده باشید. قبل از اینکه حتی بتوانید برای برنامه درخواست دهید، باید به یک سطح مهارت زبان خاص برسید. در مقاله زیر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، روند گام به گام دقیق نحوه تحصیل پرستاری در سوئیس را فهرست شده است.

راهنمای تحصیل پرستاری در سوئیس

دانشجویان بین المللی می توانند در یک برنامه پرستاری در سوئیس شرکت کنند. بسیاری از دانشگاه های سوئیس مدارک مختلفی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته پرستاری ارائه می دهند و برای دانشجویان داخلی و خارجی باز هستند. با این حال، شرایط مورد نیاز برای دانشجویان بین المللی ممکن است بسته به ملیت، دانشگاه انتخابی و سایر عوامل متفاوت باشد. قبل از مهاجرت به سوئیس، برای تحصیل در رشته پرستاری در سوئیس باید مهارت های زبانی کافی داشته باشید. اکثر دانشگاه ها قبل از پذیرش در برنامه خود، به یک پیش نیاز زبان نیاز دارند. به عنوان مثال، در دانشگاه بازل، برنامه درسی زبان به زبان آلمانی و انگلیسی است. بنابراین، دانستن این زبان ها انتظار می رود که برنامه را با موفقیت به پایان برساند. دانشگاه به مدرک C1 یا بالاتر نیاز دارد.

به عنوان مثال، برای پذیرش در برنامه کارشناسی در دانشگاه علوم کاربردی برن، باید شرایط ورود آنها را آماده کنید:

  • مدارک تحصیلی سوئیسی
  • سطح C1 به زبان آلمانی
  • قبولی در آزمون استعداد
  • کارآموزی پرستاری در 2 ماه قبل از ترم اول

چگونگی ورود به رشته پرستاری در سوئیس

عوامل زیادی می تواند تعیین کند که کدام دانشکده پرستاری برای تحصیل در سوئیس برای شما بهترین است. زبان، موقعیت مکانی و هزینه ها از جمله دلایلی هستند که چرا شما یک دانشکده پرستاری را انتخاب می کنید. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نیاز زبان است. سوئیس کشوری با زبان‌ های ترکیبی آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی است. بسته به دانشگاه، می توانید به هر یک از این زبان ها در رشته پرستاری تحصیل کنید. داشتن مهارت های زبانی در سطح B2 در آلمانی، ایتالیایی یا فرانسوی، بسته به برنامه درسی زبان دانشگاهی که می خواهید در آن رشته پرستاری در سوئیس تحصیل کنید، مهم است.

دومین عامل مهمی که باید بیشتر از آن باشد، توان مالی شما و شهریه مدرسه است. اگر بتوانید هزینه های کل اقامت خود در سوئیس را پوشش دهید، ممکن است این مشکل برای شما نباشد. اکثر دانشگاه ها در حال حاضر هزینه شهریه را در وب سایت خود مشخص می کنند، بنابراین شما از قبل ایده ای در هنگام تحقیق در مورد یک دانشکده پرستاری خواهید داشت. در نهایت، می توانید در مورد برنامه درسی و دستاوردهای دانشکده پرستاری نیز تحقیق کنید. بهتر است آموزش پرستاری خود را با بهترین مدرسه ای که تمام جنبه های مهم پرستار شدن را پوشش می دهد دنبال کنید. متقاضی باید دنبال یک دانشکده پرستاری باشد که مهارت های مهم پرستاری را به وی آموزش داده و تقویت کند و او را برای یک تجربه واقعی در بیمارستان آماده کند.

چگونگی ورود به رشته پرستاری در سوئیس

هزینه تحصیل پرستاری در سوئیس

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در سوئیس بسته به نوع موسسه اعم از دانشگاه یا کالج متفاوت است. این شامل هزینه به ازای هر اعتبار، کتاب، مواد مطالعه، هزینه های امتحان است. هزینه های تحصیل ممکن است بیشتر بار سنگین را برای اکثر دانشجویان به دوش بکشد، اما دانشکده های پرستاری متعددی بورسیه تحصیلی و کمک های مالی را ارائه می دهند تا شانس عادلانه ای را برای همه فراهم کنند. به عنوان مثال، یک ترم در دانشگاه علوم کاربردی برن 750CHF (فرانک سوئیس) بدون احتساب هزینه های متفرقه و مواد تحصیلی هزینه دارد.

از اینرو بزرگترین شهرهای ارائه دهنده برنامه های کارشناسی پرستاری در سوئیس به تفکیک هزینه، در جدول زیر آمده است:

هزینه تحصیل به دلارتعداد دانشگاه هاشهر
4517$2لوزان
3209$2نوشاتل
1235$1فریبورگ
9959$1سانکت گالن
1848$1زوریخ
1059$1دیلمونت

شرایط کار و میزان درآمد پرستاری در سوئیس

بیشتر اوقات، پرستاران ثبت نام شده (RN) برای بیمارستان ها یا کلینیک های پزشکی کار می کنند. آنها همچنین ممکن است برای سازمان های دیگر مانند مراکز سرپایی، مراکز توانبخشی یا مراکز سالمندان کار کنند. کار اصلی آنها ارتقای تندرستی و سلامتی است. برای تبدیل شدن به RN، آنها باید مدرک کاردانی در پرستاری (ADN) یا مدرک کارشناسی در پرستاری (BSN) داشته باشند. برخی از کارفرمایان از داوطلبان می خواهند که تجربه قبلی به عنوان یک RN داشته باشند. این پرستاران باید دارای مجوز از هیئت پرستاری ایالت خود باشند و ممکن است مجبور شوند برای ملاقات بیماران در خانه خود سفر کنند. آنها باید بتوانند در یک تیم کار کنند و باید مهارت های بین فردی و ارتباطی عالی داشته باشند.

این امکان وجود خواهد داشت که از آنها خواسته شود که در کارگاه ها، کلاس ها یا کنفرانس های مختلف شرکت کنند تا مهارت های خود را به عنوان RN بهبود بخشند. آنها باید مجلات حرفه ای را بخوانند تا خود را با یافته های پزشکی و فناوری فعلی به روز نگه دارند. آنها ممکن است مجبور شوند به طور مرتب مجوز پرستاری خود را تمدید کنند، بسته به ایالتی که در آن به عنوان RN مشغول به کار هستند. ممکن است از آنها خواسته شود که پرستاران جدید یا بیشتر را آموزش دهند، مربی یا راهنمایی کنند.

میانگین حقوق بر اساس تجربه برای پرستاران ثبت نام شده (RN) در سوئیس، در نمودار زیر آمده است:

میانگین حقوق بر اساس تجربه برای پرستاران ثبت نام شده (RN) در سوئیس

دانشگاه های مهم پرستاری در سوئیس

اگر مایل به تحصیل در رشته پرستاری در سوئیس هستید، بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها مدرک کارشناسی پرستاری را ارائه می دهند. به عنوان مثال، دانشگاه علوم کاربردی زوریخ یک دوره کارشناسی تمام وقت در رشته پرستاری ارائه می دهد که می تواند در 3 سال تکمیل شود. این ماژول از 180 واحد ECTS با بهره مندی از کسب مجوز برای عمل و مدرک کاربردی کارشناسی علوم ZFH در پرستاری تشکیل شده است. برای تحصیلات بیشتر، می توانید مدرک کارشناسی ارشد پرستاری را انتخاب کنید.

دانشگاه علوم کاربردی برن مدرک کارشناسی ارشد را در تخصص های مختلف ارائه می دهد:

  • متخصص پرستار بالینی (CNS)
  • پرستار پرستار (NP)
  • پرستار روانپزشکی سلامت روان (PMHNP)
  • پژوهش

دوره کارشناسی ارشد را می توان به صورت تمام وقت برای 3 ترم و نیمه وقت برای 6 ترم تکمیل کرد. نام برخی از دانشگاه مهم رشته پرستاری در سوئیس در لیست زیر آمده است:

دانشگاه مهم رشته پرستاری در سوئیس

امیدواریم که این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :