مهاجرت تحصیلی عمان

تحصیل پرستاری در عمان

تحصیل پرستاری در عمان

تحصیل پرستاری در عمان، از سیاست ملی بهداشت فعلی عمان حمایت می کند که از ارزش های ملی و حق هر فرد برای دریافت مراقبت های بهداشتی ایمن و با کیفیت حمایت می کند. نسبت تئوری به بالینی متعادل است تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان مهارت های شناختی، روانی حرکتی و عاطفی مورد نیاز برای تمرین پرستاری در سطح ابتدایی را توسعه می دهند. بنابراین، این برنامه در محدوده فلسفه و سیاست های وزارتخانه های بهداشت و آموزش عالی عمل می کند که منعکس کننده دیدگاه ها و اعتقادات پادشاه عمان در مورد خودسازی مردم عمانی در زمینه پیشینه اجتماعی و فرهنگی آنهاست. تا انتهای این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ما همراه باشید.

برنامه کارشناسی پرستاری در عمان

برنامه کارشناسی علوم در پرستاری (BSN) یکی از برنامه های محبوب جهت تحصیل در عمان است. بر این باور است که برنامه درسی پویا، مترقی و بر اساس نیازها تکامل یافته است. از این رو، این برنامه با توجه به نیازهای محلی، با روندهای جهانی در آموزش پرستاری سازگار است و آن را اتخاذ می کند. هدف اصلی این برنامه تولید پزشکان شایسته و ایمن است که قادر به ارائه مراقبت های بهداشتی جامع، پیشرفت حرفه و تأثیرگذاری بر تغییرات در سیستم مراقبت های بهداشتی باشند.

دوره BSN 4 سال (8 ترم معمولی) با کل ساعت اعتبار 125 پس از اتمام برنامه بنیاد است. این برنامه با چارچوب صلاحیت عمان برای آموزش عالی مطابقت دارد. برنامه درسی مبتنی بر شایستگی است و به طور متناسب با دروس انسانی، علوم پایه و بهداشت و دروس پرستاری متعادل است. دوره های پرستاری به گونه ای طراحی شده اند که به دانشجویان اجازه می دهد از مفاهیم ساده به پیچیده و از مفاهیم گسترده تر به مفاهیم خاص تر حرکت کنند.

شرایط پذیرش پرستاری در عمان

متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی پرستاری در عمان از دانشگاه سلطان قابوس یا هر دانشگاه معتبری با میانگین نمرات تجمعی حداقل 2.75 در مقیاس 4 امتیازی باشند، یا 2 سال سابقه کار برای داوطلبان با میانگین نمرات تجمعی بین 2.5 تا 2.74 در مقطع کارشناسی الزامی است. قبل از شروع برنامه، داوطلبان پذیرفته شده باید گواهینامه آزمون مهارت زبان انگلیسی (6) یا بالاتر را در سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی آکادمیک (IELTS) آکادمیک یا نمره (79) یا بالاتر در آزمون بین المللی تافل – IBT ارائه کنند.

جهت اخذ پذیرش رشته پرستاری در عمان، مصاحبه ای توسط دپارتمان برگزار می شود و قبولی در مصاحبه جزء معیارهای انتخاب است. در صورت نیاز، مصاحبه برای متقاضیان بین المللی می تواند تلفنی باشد. برنامه BSN با هدف آماده سازی پرستاران حرفه ای در سطح ورودی ماهر و شایسته است که بر اصول مربوط به مراقبت جامع مبتنی هستند و قادر به ارائه مراقبت های پرستاری کارآمد، موثر و مبتنی بر شواهد هستند.

شرایط پذیرش پرستاری در عمان

مدارک لازم برای تحصیل پرستاری در عمان

متقاضیان برنامه های تحصیلات پرستاری در کشور عمان باید مدارک زیر را به صورت الکترونیکی در سیستم درخواست آنلاین آپلود کنند. (فقط فرمت های PDF یا JPG) لیست مدارک مورد نیاز برای تحصیل در عمان در زیر آمده است:

  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه معتبر
  • ارائه رسید پرداختی های مربوط به هزینه دانشگاه و ویزای تحصیلی عمان
  • ارائه مدارک هویتی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • گواهی مدارک تحصیلی معتبر متقاضی

دانشگاه های پرستاری در عمان

دانشکده پرستاری در کشور برنامه هایی را ارائه می دهد که ترکیبی از تئوری و عمل را به دانشجویان ارائه می دهد. جزء تئوری یک دوره در کلاس درس و به صورت آنلاین یا ترکیبی تدریس می شود. فرصت‌های تمرین مهارت‌ها در آزمایشگاه‌های پرستاری مجهز قبل از قرارگیری در بیمارستان‌های بزرگ، کلینیک‌ها، مراکز بهداشتی اجتماعی و مدارس انجام می‌شود.

در واقع برنامه های کارآموزی و کارآموزی بالینی رشته پرستاری در عمان، دانشجویان را با تجارب عملی لازم به منظور تطبیق با نقش های آینده خود به عنوان پرستاران حرفه ای شایسته مجهز می کند. دانشکده پرستاری (SON) یکی از 2 دانشکده در کالج داروسازی و پرستاری، دانشگاه نیزوا است که در سال 2004 تأسیس شد که در آن برنامه‌های آکادمیک ارائه شده با دقت طراحی شده‌اند تا نیازهای فوری اجتماعی را به صورت محلی و منطقه ای برآورده کنند.

اهداف دانشکده های پرستاری در عمان به طور کامل در تصویر زیر شرح داده شده است:

اهداف دانشکده های پرستاری در عمان

این مقاله توسط تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ترجمه شده و تدوین گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :