مهاجرت تحصیلی عمان

تحصیل داروسازی در عمان

تحصیل داروسازی در عمان

تحصیل داروسازی در عمان در کالج داروسازی یکی از دانشکده های تشکیل دهنده دانشگاه ملی بوده است، در صورت گذراندن یک دوره 4 ساله داروسازی، مدرک کارشناسی داروسازی را اعطاء می کند. این کالج با دانشگاه ویرجینیای غربی ایالات متحده همکاری علمی دارد و توسط وزارت بهداشت و وزارت آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری عمان تایید شده است. چشم انداز عمان این است که در سطح ملی و بین المللی برای آموزش با کیفیت در داروسازی و تحقیق در زمینه های دارویی و مرتبط با سلامت شناخته شود. فارغ التحصیلان ما آماده هستند تا با ارائه مراقبت از بیمار و بهبود نتایج درمانی، نقشی کلیدی در بهبود سلامت مردم عمانی و سایر مردم ایفا کنند. تا انتهای این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، همراه باشید.

شرایط تحصیل داروسازی در عمان

برنامه درسی داروسازی تمرکز قابل توجهی بر استراتژی ‌های یادگیری فعال دانش‌ آموز دارد که دانش ‌آموزان را قادر می‌سازد در حین پیگیری برنامه تحصیلی خود، یادگیرندگان خوبی باشند. در راستای تحصیل در عمان، جالب است بدانید مولفه‌ های مهارت ‌های حرفه‌ ای، اخلاق و ارزش‌ ها به همراه تدارک کافی برای مهارت ‌های ارتباطی در برنامه درسی و روش ‌های ارزیابی گنجانده شده‌ اند.

برنامه های درسی برنامه داروسازی شامل علوم پایه، علوم دارویی، عمل داروسازی و یادگیری تجربی است. دانش‌آموزان در بخش‌ها و امکانات مختلف مراقبت ‌های بهداشتی در طول یادگیری تجربی برای کسب تجربه عملی پست می‌شوند. فارغ التحصیلان باید یک برنامه کارآموزی را در محیط های مختلف مراقبت های بهداشتی، از جمله بیمارستان ها، پلی کلینیک ها، مراکز بهداشتی و داروخانه های اجتماعی تکمیل کنند.

برنامه کارشناسی داروسازی در عمان

برنامه کارشناسی داروسازی در عمان، در واقع تدریس دپارتمان بر مکانیسم‌ هایی که داروها بر سیستم‌ها و عملکردهای بیولوژیکی مختلف تأثیر می‌گذارند و نیز تاثیر داروها بر فرآیندهای پاتولوژیک متمرکز است. این دپارتمان به تدریس در مقطع کارشناسی در فاز 1 و فاز 2 برنامه MD کمک می کند و دوره ها را در فاز 1 و همچنین در فاز 2 هماهنگ می کند. این دپارتمان به کمک به دوره های کالج پرستاری ادامه می دهد. فارماکولوژی پایه و محاسبات دوز و فارماکولوژی برای پرستاران در هر 2 ترم ارائه می شود. این دپارتمان همچنین 2 دوره انتخابی دانشگاه، مواد مغذی، داروها و تاریخچه پزشکی را ارائه و هماهنگ می کند.

دوره ها آموزشی در خصوص رشته داروسازی در کشور عمان بدین شرح است:

  • ارتباطات سلولی و مقدمه ای بر اقدام دارویی
  • سیستم گوارش
  • دستگاه تنفسی
  • سیستم قلبی عروقی
  • سیستم تولید مثل ادراری
  • سیستم غدد درون ریز
  • سیستم حرکتی
  • سیستم عصبی و روش تحقیق 1 و 2

برنامه کارشناسی داروسازی در عمان

دانشکده های داروسازی در عمان

مرکز عالی آموزش داروسازی در کشور عمان، ارائه آموزش داروسازی حرفه ای با کیفیت که داروسازان را به عنوان رهبرانی آماده می کند که بتوانند بر تغییر در حرفه، جامعه و سیستم مراقبت های بهداشتی در سطوح ملی و بین المللی تأثیر بگذارند.

ارزش ها و اصول اصلی دانشگاه های داورسازی در کشور عمان عبارتند از:

ارتقای دانشگاهی از طریق ایجاد یک موسسه آکادمیک مبتکر، حفظ و ارتقای میراث، هویت و ارزش‌ های کشور از طریق استفاده از برنامه‌ های آموزشی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه، و پژوهش با اساتید و کارکنان مجرب برای تولید افراد با سواد و تحصیلات عالی و سرانجام فارغ التحصیلان ماهر و با اخلاق می باشد. رهبری از طریق توسعه تحقیق و نوآوری به منظور کمک به پیشرفت و پیشرفت سلطنت عمان به طور خاص و نوع بشر به طور کلی، تولید، کسب و ارتقای دانش و امکانات فرهنگ پایداری و تحقیق، غنی سازی و ظرفیت تحقیق، شبکه های علمی و آگاهی اخلاقی است.

مشاغل مرتبط با رشته داروسازی در عمان

ماموریت اصلی حرفه داروسازی در عمان این است که با اطمینان از استفاده ایمن و مؤثر از داروها، تأثیر مثبتی بر ارائه خدمات بهداشت عمومی داشته باشد. این ماموریت جنبه های مختلفی از جمله تهیه و توزیع داروها و همچنین تماس با بیماران و سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی را دارا می باشد. با توجه به انجمن ملی انجمن های داروسازی (NABP)، عمل داروسازی شامل موارد زیر است:

  • تفسیر، ارزیابی و اجرای دستورات پزشکی
  • توزیع داروهای تجویزی
  • مشارکت در انتخاب داروها و تجهیزات پزشکی
  • تجویز دارو
  • بررسی رژیم های دارویی
  • تحقیق در مورد مواد مخدر و موضوعات مرتبط
  • ارائه مشاوره به بیماران
  • ترکیب و برچسب گذاری داروها و دستگاه ها

نقش داروساز بر توزیع داروها و مشاوره بیماران در مورد استفاده و تجویز مناسب داروها متمرکز بود. با این حال، این در حال تغییر به نقش بالینی تر در ارائه مراقبت های بهداشتی بیمار محور، از جمله مدیریت دارو، پیشگیری از بیماری و بهبود کلی سلامت عمومی است. شما می توانید از دیگر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره مهاجرت به عمان را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :