مهاجرت تحصیلی سنگاپور

تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور

تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور

تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور اغلب هدف دانشجویان آینده نگریست که علاوه بر اینکه به فکر هزینه کم برای تحصیل، آموزش عالی و مقرون به صرفه بودن، به فکر آینده شغلی خود نیز هستند. محققان کشف کرده‌ اند که دهان ناسالم (به ویژه لثه‌ ها) ممکن است خطر مشکلات سلامتی جدی مانند بیماری قلبی، سکته، عوارض دیابت و زایمان زودرس را افزایش دهد. از این رو مراقبت هایی که دندانپزشکان انجام می دهند کیفیت زندگی بیماران را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

علاوه بر پر کردن و بیرون کشیدن دندان، وظایف دندانپزشکان شامل بازگرداندن عملکرد دندان‌ های بد پوسیده، شکسته یا عفونی، جایگزینی دندان‌ های از دست رفته با پروتز، بریج یا پروتزهای متکی به ایمپلنت، درمان بیماری‌های دهان مانند بیماری‌های التهابی لثه و بافت‌های پشتیبان است. تا به اینجا از مهم بودن دندانپزشک و دندانپزشکی گفتم در ادامه این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور خواهیم پرداخت.

دانشکده دندانپزشکی در سنگاپور

دانشکده دندانپزشکی در سنگاپور یک دوره 4 ساله تمام وقت در مقطع کارشناسی ارائه می دهد که منجر به اخذ مدرک کارشناسی جراحی دندان (BDS) می شود. دانش آموزانی که به طور مداوم در امتحانات حرفه ای خود در طول 4 سال عملکرد خوبی دارند، ممکن است برای مدرک BDS (Honours) در نظر گرفته شوند. دانشکده دندانپزشکی در سنگاپور دارای جمعیت دانشجویی در مقطع کارشناسی بیش از 220 نفر است. مدرک NUS BDS توسط شورای دندانپزشکی سنگاپور برای ثبت نام برای تمرین در سنگاپور به رسمیت شناخته شده است. پس از فارغ التحصیلی، فارغ التحصیلان BDS حرفه خود را در دندانپزشکی در بخش دولتی در طول دوره پیوند خود آغاز خواهند کرد.

دانشکده دندانپزشکی در سنگاپور در 6 رشته سازماندهی شده است:

  • علوم شفاهی
  • جراحی دهان و فک و صورت
  • اندودنتیکس جراحی و پروتزهای دندانی
  • پریودنتیکس
  • ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان
  • مراقبت های اولیه دندان و بهداشت دهان و دندان

دانشکده دندانپزشکی در سنگاپور

تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی در سنگاپور

دوره کارشناسی در جهت اعزام دانشجو به سنگاپور بیش از 4 سال است که در طی آن عناصر آکادمیک، بالینی و عملی دندانپزشکی مطالعه و تمرین می شوند. 2 سال اول مقطع کارشناسی در سنگاپور شامل علوم پایه مانند آناتومی، بیوشیمی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، میکروبیولوژی (از جمله ایمونولوژی) و آسیب شناسی و همچنین علوم دهان مانند بیولوژی دهان و بهداشت عمومی دندان می شود. علاوه بر این، دانش آموزان تحت آموزش های پیش بالینی قرار می گیرند تا آنها را برای ورود به کلینیک آماده کنند. در سال سوم و پایانی دوره، مدیریت و درمان بیماران در کنار آموزش علوم شفاهی بالینی به شدت مورد تاکید است.

متقاضیانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند، باید شرایط پذیرش و پیش نیازهای موضوعی زیر را داشته باشند:

مدارک ارائه شدهپیش نیاز موضوع
برنامه درسی سنگاپور-کمبریج GCE ‘A’ سطح H1/H2/H3پاس با نمره H2 در زیست شناسی یا فیزیک یا شیمی
دیپلم بین المللی (IB)قبولی در سطح عالی (HL) خوب در شیمی
دانشجویان بین المللی و سایر دانشجویانقبولی سال 12 یا سطح بالاتر خوب در شیمی
دیپلم دبیرستان NUSCAP اصلی خوب در زیست شناسی یا فیزیک یا شیمی

الزامات پذیرش تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور

مطابق با الزامات وزارت بهداشت، کلیه دانشجویان آینده نگر که به دنبال پذیرش در دندانپزشکی هستند باید تحت غربالگری ویروس های هپاتیت B، هپاتیت C و HIV قرار گیرند. دانشجویان آینده نگر برای هپاتیت B، هپاتیت C یا ناقلین HIV مثبت، واجد شرایط پذیرش در دندانپزشکی نخواهند بود. علاوه بر این، دانشجویان آینده نگر باید مصونیت خود را در برابر هپاتیت B نشان دهند. در صورتی که علیرغم واکسیناسیون های مکرر (با سری دوره های اولیه یعنی 3 دوز واکسن هپاتیت B) مصونیت نداشته باشند، به آنها مشاوره داده می شود تا خطر ابتلا به آنها را درک کنند. حساسیت به هپاتیت B در طول دوره تحصیلی و زمانی که فارغ التحصیل می شوند.

دانشجویان دندانپزشکی آینده نگر نیز ملزم به ارائه مدارک مستند از مصونیت یا مصونیت از ویروس واریسلا زوستر (آبله مرغان)، اوریون، سرخک و ویروس سرخجه هستند. اگر دانش آموزی نتواند واکسن مناسب را برای هر یک از این شرایط دریافت کند، نامه ای از پزشک لازم است. از سال 2013، مطابق با الزامات نظارت پزشکی قانونی NUS و وزارت نیروی انسانی، همه داوطلبان باید فرم های ارزیابی خطرات سلامت شغلی NUS و غرامت را تکمیل کنند و همچنین تحت آزمایش شنوایی سنجی قرار بگیرند. شما می توانی در صورت بروز هرگونه سوال با مشاورین حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :