مهاجرت تحصیلی عمان

تحصیل دندانپزشکی در عمان

تحصیل دندانپزشکی در عمان

از لحاظ چشم انداز شغلی دندانپزشکی برای بعد از فارغ التحصیلی، تحصیل دندانپزشکی در عمان را باید یکی از گزینه های با چشم انداز شغلی دانست. عمان یک چشم انداز میان مدت و بلند مدت در توسعه منابع انسانی مورد نیاز دارد. بدین ترتیب اطمینان حاصل می شود که نیازها و خواسته های آینده برای مراقبت های بهداشتی دهان توسط مناسب ترین متخصصان بهداشت برآورده می شود. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده، مطالعه موردی بر تحصیل دنداپزشکی در عمان خواهد داشت.

چرا تحصیل دندانپزشکی در عمان؟

برنامه دندانپزشکی در عمان مطالعاتی با استاندارد های بین المللی مقایسه می شود. برای آماده سازی دانش آموزان برای تمرین به عنوان مبتدیان ایمن در هنگام فارغ التحصیلی و تجهیز آنها برای انجام عمل مستقل دندانپزشکی، چه راه اندازی کلینیک خود یا کار در بخش دولتی، طراحی شده است. کالج دارای یک هیئت علمی بین المللی و محلی عالی، با چندین سال تدریس و تجربه بالینی است. در ODC شما به عنوان یک حرفه ای مشتاق به سمت مدرک دندانپزشکی خود هدایت می شوید.

هیئت علمی در ODC در راستای تحصیل در عمان متعهد است که برای هر دانشجویی پشتیبانی لازم را فراهم کند تا دانش‌آموزان را قادر سازد به متخصصان دندانپزشکی آگاه و دلسوز تبدیل شوند. هیئت علمی ناظر بالینی در کالج دندانپزشکی عمان متشکل از پزشکان بسیار ماهر و با تجربه است که بر درمان دانشجویان بیماران با پشتیبانی عالی از مدیران مجرب و پرستاران دندانپزشکی آموزش دیده و کارکنان پشتیبانی فنی نظارت می کنند.

دانشگاه های برتر دندانپزشکی در عمان

کالج دندانپزشکی عمان اولین و در حال حاضر تنها کالج دندانپزشکی در سلطنت عمان است. این دانشگاه اولین گروه از دانشجویان خود را در سال تحصیلی 2006 پذیرفت و تا به امروز 3 گروه از جراحان دندانپزشک واجد شرایط را با مدرک لیسانس جراحی دندان (BDS) با موفقیت فارغ التحصیل کرده است. همیشه قصد ODC ایفای نقشی فعال و آگاهانه در دستیابی به چشم انداز بلند نظر اعلیحضرت سلطان قابوس برای هر 2 بخش آموزش عالی و مراقبت های بهداشتی در عمان بوده است و این از طریق وضعیت جدید ODC محقق می شود.

دانشکده دندانپزشکی هنر و بیمارستان آموزشی دندانپزشکی که به نفع دانشجویان و عموم مردم، شهروندان و ساکنان است. کالج یک محیط آکادمیک عالی و دارای امکانات آموزشی و یادگیری دانشجویی است که شامل آزمایشگاه‌های عمومی و تخصصی، سالن‌های سخنرانی متعدد، اتاق‌های آموزشی گروهی کوچک، کتابخانه‌ای مجهز، اتاق چندرسانه‌ای و تعدادی دیگر از حوزه‌های دانشجویی است.

دانشگاه های برتر دندانپزشکی در عمان

برنامه های تحصیل دندانپزشکی در عمان

فرصت های فارغ التحصیل در ODC یا رشته هی مرتبط با دندانپزشکی در عمان در حال حاضر عبارتند از:

  • برنامه پزشک ارتودنسی
  • برنامه پزشک ریشه دندان
  • دکتر دندانپزشکی جوان (JDO)
  • مدرس دندانپزشکی جوان

فرصت‌ های فارغ‌ التحصیلی مرتبط، شغلی را برای دندانپزشکان تازه‌وارد فراهم می‌کند تا اعتماد، تجربه و تخصص بیشتری کسب کنند. مسیرهای فارغ التحصیل ارتودنسی و ریشه، آموزش و تجربه بالینی را در یک دوره 3 ساله ارائه می دهند. پس از اتمام دوره آموزشی، داوطلبان مجاز به شرکت در امتحانات کالج سلطنتی جراحان در ادینبورگ و کالج سلطنتی پزشکان و جراحان در گلاسکو هستند. موقعیت دکتر دندانپزشکی جوان از فارغ التحصیلان عمانی در طی یک دوره دو ساله حمایت می کند تا اعتماد به نفس، دانش و مهارت های خود را افزایش دهند و فرصت هایی را برای در نظر گرفتن پیشرفت به سمت یک حرفه دانشگاهی فراهم کنند.

چشم انداز شغلی دندانپزشکی در عمان

رشد جمعیت در عمان با نرخی بیش از 2% در سال در حال افزایش است. عمان از لحاظ تاریخی به نیروی کار دندانپزشکی خارج از کشور وابسته بوده است و تنها 24% از نیروی کار دندانپزشکی عمانی در سال 2010 حدود 160 مورد بوده است. پس از شروع کالج دندانپزشکی عمان (ODC) به فارغ التحصیلان دندانپزشکی (BDS) در سال 2012، رشد سالانه نیروی کار دندانپزشک افزایش یافته است. با این فرض که تمام فارغ التحصیلان آینده دندانپزشکی از ODC فرصتی برای تمرین در عمان داشته باشند، فارغ التحصیلان ODC نرخ رشد دندانپزشکی عمانی را با شروع سالانه 28% از سال 2012 به بعد افزایش خواهند داد.

متخصصان دندانپزشکی نقشی حیاتی در برآوردن نیازها و خواسته های بهداشت دهان و دندان افراد جامعه دارند. بنابراین مهم است که اطمینان حاصل شود که منابع نیروی کار متناسب با جمعیت است، به ویژه با توجه به هزینه آموزش و زندگی کاری که می تواند چهار دهه طول بکشد. این مقاله مطالعه موردی سلطان نشین عمان، یکی از کشورهای خلیج فارس در خاورمیانه، که بخشی از شورای همکاری خلیج (GCC) را تشکیل می دهد، ارائه می کند. در سطح جهانی، کمبود نیروی کار بهداشتی و در بسیاری از مناطق جهان، از جمله خاورمیانه، کمبود نیروی کار دندانپزشکی وجود دارد. علاوه بر این، نابرابری های قابل توجهی در دسترسی به مراقبت های دهان و دندان وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در این امر مهم تنها نخواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :