مهاجرت تحصیلی سریلانکا

تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا

تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا

تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا دارای سابقه ای طولانی است که به چندین سال قبل باز می گردد و قانون اساسی سریلانکا آموزش را به عنوان یک حق اساسی پیش بینی کرده است. جمعیت سریلانکا دارای نرخ باسوادی 92% است، بالاتر از آنچه برای یک کشور جهان سوم انتظار می رود. کشور سریلانکا دارای بالاترین نرخ باسوادی در جنوب آسیا و به طور کلی، یکی از بالاترین نرخ باسوادی در آسیا است.

آموزش و پرورش نقش محوری در زندگی و فرهنگ کشور دارد و قدمت آن به 543 قبل از میلاد می رسد. سیستم آموزشی مدرن با ادغام سریلانکا به امپراتوری بریتانیا در قرن نوزدهم ایجاد شد و تحت کنترل دولت مرکزی و شوراهای استانی قرار گرفت و برخی از مسئولیت ها همچون استقلال برای دیگران، بر عهده دولت مرکزی و شورای استانی بود. تا انتها این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ما همراه باشید.

دوره های آموزشی دندانپزشکی در سریلانکا

برنامه مدرک دندانپزشکی در سریلانکا ارائه شده توسط دانشگاه به مدت پنج سال تقویمی از تاریخ شناسایی معتبر است. فرآیند پذیرش دانشکده دندانپزشکی پرهزینه، زمان بر، سخت و پیچیده است. هم چنین لزوما منصفانه یا علمی نیست که باعث می شود، بسیاری از متقاضیان خوب بدون دلیل موجه رد شوند. در واقع، اکثر متقاضیان هر سال رد می شوند. اما اگر استراتژی و تمرکز مناسبی داشته باشید، می‌توانید درخواست خود را برجسته کنید و در اولین باری که درخواست می‌کنید، موفق شوید و از نامه ترسناک رد اجتناب کنید.

مسیر دستیار دندان و بهداشت دندان در راستای تحصیل در سریلانکا شما این امکان را می دهد:

  • دوره ها را از برنامه دستیار دندانپزشکی خود به مدرک بهداشت دندان خود منتقل کنید و زمان بیشتری را برای کار به عنوان دستیار دندان آزاد کنید
  • اگر برنامه کمک دندانپزشکی خود را با معدل 3.0 یا بهتر به پایان رساندید، واجد شرایط یک برنامه بورسیه شوید.
  • زمانی که تصمیم دارید این مسیر را دنبال کنید و بدون لیست انتظار، از اولویت ثبت نام در کلاس های بهداشت دندان استفاده کنید.
  • 2 مدرک را در همان زمان به دست آورید که مدارس دیگر شما را فقط برای یکی آماده می کنند.

دانشگاه های دندانپزشکی در سریلانکا

موسسه دندانپزشکی کلمبو یکی از برترین بیمارستان‌ های چند رشته ‌ای (مراقبت‌های سرپایی، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی، دندانپزشکی ترمیمی و دندانپزشکی بهداشت عمومی) بخش عمومی بخش عمومی بیمارستان ‌های دندانپزشکی در سریلانکا است که در آن مراقبت‌ های دندانی جامع به صورت رایگان در این نقطه ارائه می‌ شود. ارائه خدمات است و توسط دکتر PH Sumith Ananada به عنوان معاون مدیر مؤسسه اداره می شود. واحد بهداشت دهان و دندان جمعیت (واحد دندانپزشکی جامعه)، موسسه دندانپزشکی کلمبو، با هدف توسعه مدل ‌های خود توانمند، هدفمند و بهترین عمل در تنظیمات محدود منابع برای کاهش بار بالای پوسیدگی و بیماری‌ های پریودنتال، در میان گروه های جمعیتی محروم در کلمبو، سریلانکا طراحی شده است.

دانشگاه پرادنیا در تلاش است تا دانش و آموزش شناخته شده جهانی را به جویندگان دانش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه دهد و برنامه های آموزشی، آموزشی و پژوهشی را با انجام آموزش و یادگیری حرفه ای و مبتنی بر برنامه درسی و انجام تحقیقات با کیفیت بالا در سطح ملی، منطقه ای ارائه دهد و نیازهای جهانی با حفظ بالاترین سطوح کارایی، اثربخشی، یکپارچگی و شفافیت در کمک به توسعه جامعه مبتنی بر دانش بر طرف سازد.

دانشگاه های دندانپزشکی در سریلانکا

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در سریلانکا

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در سریلانکا در وهله اول اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا بوده و سایر مدارک به شرح زیر است:

  • اداره ثبت، الگوی درخواست (فرم 1) را برای متقاضی ایمیل می کند.
  • متقاضی باید یک نسخه نرم افزاری را ایمیل کرده و یک نسخه چاپی از فرم 1 را که به درستی تکمیل شده است به اداره ثبت ارسال کند.
  • SLMC درخواست را ارزیابی می کند (فرم 1)
  • اگر درخواست (فرم 1) تایید شد به مرحله 2 بروید.
  • در صورتی که درخواست مطابق با معیارهای ارزیابی نباشد و رد شود، شورا پیشنهاد خود را برای رد به Hon ارائه خواهد کرد.
  • اگر یک برنامه مدرک دندانپزشکی ارائه شده توسط یک دانشگاه رد شود، آنها فقط پس از دو سال تقویمی از تاریخ رد شدن می توانند دوباره درخواست دهند.
  • اگر درخواست (فرم 1) تایید شود، ثبت کننده الگوی فرم 2 را ایمیل می کند.
  • متقاضی باید یک نسخه نرم افزاری را ایمیل کرده و یک نسخه چاپی از فرم 2 را که به درستی تکمیل شده است به اداره ثبت ارسال کند.
  • اگر درخواست (فرم 2) روند ارزیابی شورا را برآورده کند، شورا برنامه مدرک پزشکی را برای مدت 5 سال تقویمی به رسمیت می شناسد.
  • وب سایت SLMC با نام، آدرس و مدرک دانشگاهی به روز می شود.
  • در صورتی که درخواست مطابق با معیارهای ارزیابی نباشد و رد شود، شورا پیشنهاد خود را برای رد به Hon ارائه خواهد کرد.
  • اگر یک برنامه مدرک دندانپزشکی ارائه شده توسط یک دانشگاه رد شود، آنها فقط پس از 2 سال تقویمی از تاریخ رد شدن می توانند دوباره درخواست دهند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا

برای دانشجویان بین المللی، شهریه در تمام دانشگاه های دولتی توسط کمیسیون کمک هزینه دانشگاه سریلانکا تعیین می شود. در حال حاضر، برنامه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، بازرگانی و حقوق در مقطع کارشناسی سالانه بین 3000$ تا 5000$ (دلار) در این دانشگاه ها هزینه دارد. همانطور که می بینید، تحصیلات دانشگاهی در اینجا برای دانشجویان بین المللی نیز بسیار گران نیست.

معمولا شهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی حاضر در دانشگاه کلمبو از 3000$ تا 12500$ (دلار) می باشد. دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه پرادنیا معمولا سالیانه بین 3000$ تا 12500$ (دلار) شهریه پرداخت می کنند. هم چنین MOE با دانشگاه های بین المللی برای منابع تبادل 2 طرفه و افزایش فرصت های بورسیه تحصیلی در خارج از کشور برای سریلانکا همکاری می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در این امر مهم تنها نخواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :