مهاجرت تحصیلی سریلانکا

ویزای تحصیلی سریلانکا

ویزای تحصیلی سریلانکا

اتباع خارجی که قصد تحصیل در سریلانکا را دارند، قبل از اینکه اجازه سفر را داشت باشند باید برای ویزای تحصیلی سریلانکا اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا، برای اغلب متقاضیان کار بسیار ساده ای است. زیرا بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و ایالات متحده، روند درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا دارای پیچیدگی های موجود در بقیه ویزا ها نمی باشد. علاوه بر این امکان درخواست آنلاین ویزای تحصیلی این کشور برای تمامی متقاضیان وجود دارد. به طور کلی ویزای تحصیلی سریلانکا برای دانشجویانی است که در یک برنامه آموزشی در یکی از موسسات آموزشی در سریلانکا پذیرفته شده اند. برای درک بهتر شرایط اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا، مار را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده راهنمایی فرمایید.

ویزای تحصیلی سریلانکا مدرکی است که به شما امکان می دهد یک برنامه تحصیلی را در کشور سریلانکا دنبال کنید. به طور کلی ویزای تحصیلی معتبر سریلانکا، تا مدت دوره به دانشجویان بین المللی که به سریلانکا سفر می کنند اعطا می شود. تا دوره تحصیلات آکادمیک منظم و تمام وقت را در یک موسسه معتبر در این کشور دنبال کنند. البته لازم به ذکر است که بدانید، دانش آموزان زیر 16 سال می توانند علاوه بر ویزای تحصیلی، برای والدین خود ویزا برای اقامت در سریلانکا درخواست کنند. همچنین دانشجویان قبل از سفر به سریلانکا باید ویزای ورود داشته باشند. تایید ویزای ورود به سریلانکا برای دانشجویان فقط در کلمبو توسط وزارت مهاجرت این کشور صورت می گیرد.

روند درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا

همانطور که قبلا اشاره کردیم، روند درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده است. به طور کلی برای دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا نیازی به طی کردن مراحل پیچیده اداری ندارید. یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا، درخواست برای برنامه تحصیلی مورد نظر شما در سریلانکا می باشد. برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا، باید در یک برنامه تحصیلی معتبر در سریلانکا ثبت نام کنید. بنابراین قبل از اینکه بتوانید برای ویزای تحصیلی درخواست دهید، باید درخواست خود را برای برنامه تحصیلی انتخابی خود ارسال کنید. برای موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا باید، مراحل مختلفی را در روند درخواست ویزا با موفقیت پشت سر بگذارید.

روند درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا

برای اینکه بیشتر با مراحل ضروری در روند درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی سریلانکاتوضیحات
جمع آوری اسناد و مدارک ضروریباید ارسال درخواست ویزای تحصیلی خود باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. همچنین اطمینان حاصل نمایید که از مدارک مورد نیاز فتوکپی تهیه کرده اید.
پرداخت هزینه درخواست ویزامتقاضیان باید هزینه درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا را به موقع پرداخت کنند.
شرکت در مصاحبه ویزادر آخرین مرحله از فرآیند درخواست ویزا باید طبق برنامه در مصاحبه ویزای تحصیلی خود شرکت نمایید. البته اطمینان حاصل کنید که تاریخ یا زمان را از دست ندهید. زیرا این امر ممکن است برای شما بسیار چالش برانگیز باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا را در کشورهای مختلف جهان مشاهده فرمایید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا

مدارک مورد جهت درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا

تمامی افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا را دارند، حین درخواست خود باید مدارکی را به کنسولگری این کشور ارائه دهند. این مدارک عبارت اند از:

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی سریلانکاتوضیحات
گذرنامه معتبرگذرنامه متقاضیان باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. اکر سند سفر شما به سریلانکا به زودی منقضی می شود باید برای گذرنامه جدید اقدام نمایید.
فرم درخواست ویزای تحصیلی سریلانکامتقاضیان باید فرم درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا را با مشخصات خود تکمیل کنند.
عکس گذرنامهارائه 2 قطعه عکس در اندازه گذرنامه الزامی است. که لزوما باید در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
مدرک پذیرش دانشگاهباید نامه پذیرش دانشگاه و سوابق ثبت نام خود را نیز ارسال کنید.
تمکن مالیارائه اسنادی دال بر توانایی کامل جهت پوشش هزینه های تحصیل در طول اقامت در سریلانکا
اسناد مدنیارسال شناسنامه، گواهی ازدواج و رزومه الزامی است.

در صورتی که هر یکی از این مدارک را جهت درخواست ویزای تحصیلی سریلانکا به صورت ناقص ارائه دهید، درخواست ویزای شما رد خواهد شد. بنابراین به شدت توصیه می شود که افرادی که قصد تحصیل در سریلانکا را دارند تمامی مراحل درخواست ویزای را به درستی طی کنند. امیدواریم مطالب این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شد، برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع شده باشد.

سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی سریلانکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص ویزای تحصیلی سریلانکا پاسخ جامع و دقیقی ارائه دهیم. برخی از این سوالات پرتکرار عبارت اند از:

  • آیا می توانم اعضای خانواده را با ویزای تحصیلی سریلانکا به این کشور بیاورم؟ بله، اما فقط می توانید اعضای خانواده خود مانند همسر، فرزند خود را به این کشور ببرید. البته اعضای خانواده شما نیز باید برای ویزای خود اقدام کنند.
  • آیا می توانم ویزای تحصیلی سریلانکا را تمدید کنم؟ بله، اما فقط در صورتی که از برنامه تحصیلی خود در این کشور عقب افتاده باشید.
  • مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی سریلانکا چقدر است؟ به طور کلی مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی سریلانکا به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور معمول حدودا بین 30 تا 60 روز کاری به طول می انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :