مهاجرت تحصیلی سنگاپور

تحصیل در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور که از همان زمان ابتدای کار، جهان، آن را در چندین رتبه بندی بین المللی به رسمیت شناخته است و شهرهای سنگاپور با بهترین پتانسیل سرمایه گذاری با وجود باهوش ترین مردم، جزء امن ترین شهرها در جهان هستند. مردم کشور سنگاپور با 4 زبان رسمی انگلیسی، ماندارین، مالایی سخن می گویند. بیشتر مردم سنگاپور 2 زبانه هستند. از اینرو انگلیسی به سرعت به زبان سنگاپور تبدیل شده است و زندگی و تحصیل را آسان می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به توضیحات جامعی درباره تحصیل در سنگاپور می پردازد.

هزینه تحصیل سنگاپور

هزینه های اعزام دانشجو به سنگاپور به دانشگاه و برنامه ای که برای تحصیل انتخاب می کنید و ملیت شما بستگی دارد. شهریه مدارس سنگاپور در مقایسه با شهریه مدارس سایر کشورها ممکن است بیشتر باشد. اما مدارس دولتی سنگاپور بسیار ارزانتر از بسیاری از مدارس خصوصی و دولتی در سایر نقاط جهان هستند. به طور معمول، هزینه تحصیل در یک دانشگاه دولتی تقریبا 8000SGD تا 9000SGD (دلار سنگاپور) در سال است. اما این قیمت یارانه ای است. برای دانشجویان غیر یارانه ای و غیرسنگاپوری حدود 10000SGD (دلار سنگاپور) یا بیشتر هزینه دارد.

در کشور سنگاپور بسته به ملیت شما 4 دسته مختلف وجود دارد:

انواع هزینه های تحصیل سنگاپور

اخذ پذیرش تحصیلی در سنگاپور

مطابق با قوانین مهاجرت، اگر قصد تحصیل در سنگاپور را دارید، باید پاس دانشجویی دریافت کنید. اگر یکی از موارد زیر را دارید، استثناهایی برای این وجود دارد:

  • گذرنامه وابسته
  • دستور معافیت مهاجرتی (IEO)

الزامات و مراحل اخذ مدرک دانشجویی بسته به نوع موسسه آموزشی که قصد تحصیل در سنگاپور را دارید کمی متفاوت است. دانش آموزان باید واجد شرایط بودن و روشی را که باید دنبال کنند در وب سایت اداره مهاجرت و نقاط بازرسی بررسی کنند. برای درخواست پاسپورت دانشجویی، باید در یک دوره تمام وقت تایید شده در سنگاپور پذیرفته شوید. دوره های پاره وقت و دوره هایی که عصرها یا آخر هفته ها برگزار می شود، واجد شرایط نیستند. اگر می خواهید پس از تایید درخواست خود به مدرسه دیگری منتقل شوید، به یک پاس دانشجویی جدید نیاز دارید. برای دریافت این، باید یک درخواست جدید ارسال کنید.

آموزش و پرورش در سنگاپور که توسط وزارت آموزش مدیریت می شود، در مقایسه با کشورهای دیگر در سراسر جهان رتبه بالایی دارد و آن را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور تبدیل می کند. یکی دیگر از عوامل جذاب این است که انگلیسی زبان اصلی آموزش است و آن را به یک انتخاب آسان و محبوب برای دانش آموزان در سراسر جهان تبدیل می کند. اغلب با کسب رتبه های برتر در رتبه بندی های بین المللی، نمی توان انکار کرد که دانش آموزان می توانند تحصیلات عالی در سنگاپور کسب کنند. آموزش در سنگاپور بر اساس مدرسه به 3 حوزه موضوعی تقسیم می‌شود. کشور سنگاپور دارای مدارس دولتی و خصوصی و همچنین شعب بین المللی سایر مدارس است.

اخذ پذیرش تحصیلی در سنگاپور

فرآیند درخواست مجوز جهت تحصیل در سنگاپور

کشور سنگاپور 6 دانشگاه دارد که دولت از طریق وزرات آموزش و پرورش از آنها حمایت مالی می کند. همان طور که گفتیم، بسیاری از دانشگاه‌ های خارجی، پردیس ‌های آموزشی ایجاد کرده‌ اند که هم برای دانشجویان خارجی و هم دانشجویان محلی ارائه می شود. روند درخواست در سنگاپور و همچنین مهلت های درخواست، بسته به مدارک شما، مدرسه ای که برای آن درخواست می دهید و برنامه ای که می خواهید تحصیل کنید، متفاوت است. بنابراین باید نیازهای خود را از قبل از اقدام ضروری جهت تحصیل در سنگاپور بررسی کنید.

متقاضیان دوره کارشناسی در کشور سنگاپور به شرح زیر دسته بندی می شوند:

  • دارندگان سطح کمبریج ‘A’
  • دارندگان دیپلم پلی تکنیک
  • دارندگان دیپلم دبیرستان سنگاپور
  • دارندگان مدرک دیپلم بین المللی
  • شهروند سنگاپور
  • مدارک بین المللی

مهم است که مجددا تأکید کنید که اگر می‌خواهید مدرک کارشناسی خود را در کشور سنگاپور دنبال کنید، باید توجه داشته باشید که مراحل و الزامات درخواست فردی بسته به نوع مدرک تحصیلی و ملیت شما متفاوت است. اگر برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی درخواست می دهید، پیچیدگی کمتری دارد. شما فقط باید یک مدرک کارشناسی 4 ساله داشته باشید که نمره لازم را در موضوعی که می خواهید مطالعه کنید یا یک رشته مرتبط را داشته باشد. همچنین آزمون تافل به طور گسترده در سراسر سنگاپور پذیرفته شده است. امید است با مطالعه این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ سوالات خود درباره تحصیل در سنگاپور را دریافت کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :