مهاجرت تحصیلی ارمنستان

تحصیل داروسازی در ارمنستان

تحصیل داروسازی در ارمنستان

به واسطه مشارکت دانشگاه های بین المللی، رشته داروسازی پرچمدار علمی ارمنستان شده و تحصیل داروسازی در ارمنستان طرفداران پرشماری یافته است. از سوی دیگر فارغ التحصیلان این رشته در ارمنستان بلافاصله بعد از اتمام تحصیل، امکان آغاز کار را دارند. این موضوع به تعدد شرکت های بین المللی و فعال شدن بخش صادارات دارویی این کشور باز می گردد. پیشرفت ها چنان چشمگیر بوده که حتی برخی دانشگاه های ایرانی به تاسیس نمایندگی های خود در ارمنستان اقدام نموده اند. با توجه به شرایط فوق، این یک انتخاب جذاب بنظر می رسد که شما از طریق سپردن امور اخذ پذیرش خود به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به جمع دانشجویان بین المللی داروسازی در ارمنستان بپیوندید.

دوره های تجربی تحصیل داروسازی در ارمنستان

علاقه مندان به درمان بیماری ها ممکن است بخواهند در کلاس های داروسازی شرکت کنند. در این دوره ها در ارمنستان که عموما خارج از مقاطع رسمی آکادمیک نیز آموزش داده می شود، دانشجویان معمولا کارهای آزمایشگاهی را انجام می‌ دهند که در آن با آخرین فناوری ‌ها و نوآوری ‌ها آشنا می ‌شوند. برای بسیاری از دانشجویانی که علاقه مند به یادگیری اطلاعات مرتبط با رشته خود هستند، برنامه های مدرک آنلاین عالی کار می کنند زیرا این رویکرد باعث صرفه جویی در زمان می شود و به دانشجویان کمک می کند تا مدرک خود را سریعتر دریافت کنند.

این دوره ها دانش پژوهان را برای مشاغل در داروخانه ها، بیمارستان ها یا حتی شرکت های دارویی آماده می کند. از آنجایی که همه کلاس ها آنلاین هستند، دانشجویان مجبور نیستند در کلاس ها حاضر شوند. از همین رو دانشجویان می توانند در زمانی که آماده باشند و با سرعت شخصی خود بر روی تکالیف کار کرده و انجام دهند. در چندین دوره تحصیلی آنلاین، از دانشجویان انتظار نمی ‌رود که در کلاس‌ های انتخابی شرکت کنند، مگر اینکه رشته مورد نیاز آنها باشد.

گروه های مختلف داروسازی در ارمنستان

گروه شیمی دارویی همراه با کرسی شیمی دارویی در دانشکده شیمی دانشگاه دولتی ایروان فعالیت می کند. این گروه با اخذ مجوز از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برنامه های آموزش عالی (تخصصی) در تخصص داروسازی در ارمنستان، به ترتیب به گروه داروسازی و کرسی داروسازی تغییر نام دادند. بر این اساس موسسه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ماموریت اجرای کارکردهای آموزشی، پژوهشی و سرمایه گذاری (نوآوری) تاسیس شد که وظیفه اصلی آن آماده سازی داروسازان (داروسازان) مطابق با استانداردهای بین المللی است که یکی از آنها از مهمترین پیش شرط های توسعه صنعت داروسازی در جمهوری ارمنستان است. این گروه در 2 مقطع کارشناسی و ارشد، مدارک داروسازی به دانشجویان ارائه می کند. موسسه داروسازی دانشگاه YSU از دیگر موسساتی است که با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویان را آماده می کند.

این موسسه دانشجویان را با شرکت های تخصصی سازماندهی و کنترل داروخانه ها (داروخانه ها، مرکز تخصصی داروها و فناوری های پزشکی، خدمات گمرکی و حقوقی)، مرتبط می کند تا به فعالیت بیشتر خود ادامه می دهند. از سوی دیگر زمینه کار در کارخانه های تولیدی، موسسات دانشگاهی و تحقیقاتی و سایر موسسات تخصصی در جمهوری ارمنستان و خارج از کشور را فراهم می نماید. امروزه مؤسسه داروسازی YSU فرصت‌های واقعی را برای فعالیت‌های علمی و آموزشی ایجاد کرده است تا تقریبا در تمام جهات «داروسازی» مطابق با استانداردهای بین‌المللی تحقق یابد. شرایط کار در ارمنستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

موسسه داروسازی YSU از 3 کرسی تخصصی تشکیل شده است:

  • شیمی دارویی و فارماکوگنوزی
  • داروسازی و اقتصاد و مدیریت داروسازی
  • زیست پزشکی

گروه های مختلف داروسازی در ارمنستان

مزایای موسسه YUS برای تحصیل داروسازی در ارمنستان

اخذ پذیرش در این موسسه شامل مزایای مختلفی است، از جمله اینکه موسسه داروسازی YSU از جدیدترین روش ها و فناوری ها استفاده می کند که دانشجویان را قادر می سازد تا دانش نظری خود را به طور کامل تمرین کنند. این موسسه دارای یک سیستم آموزش از راه دور است که دانشجویان را قادر می سازد تا سخنرانی های آنلاین را با دانشگاه های همکار خارجی سازماندهی کنند.

بخش تحقیقاتی موسسه داروسازی YSU نزدیک به 300 متر مربع را اشغال می کند که شامل آزمایشگاه های تحقیقاتی زیر است:

  • آزمایشگاه پایه برای سنتز ترکیبات فعال دارویی
  • آزمایشگاه پایه بیولوژی قارچی و بیوتکنولوژی
  • آزمایشگاه فرآورده های گالنیک و نوین گالنیک
  • آزمایشگاه تحقیقات زیست پزشکی
  • آزمایشگاه کنترل و ارزیابی کیفیت دارو

در آزمایشگاه های فوق تحقیقات علمی در مورد سنتز اسیدهای آمینه غیر پروتئینی، پپتیدها و سایر ترکیبات بالقوه فعال دارویی، غربالگری زیست پزشکی آنها، تولید فرآورده های گالنیک اصیل و جدید بر اساس تنوع گیاهی ارتفاعات ارمنستان، پزشکی انجام می شود. این تحقیق هم در چارچوب بودجه پایه و موضوعی ملی و هم کمک های مالی علمی بین المللی (ISTC، CRDF، Langer) انجام می شود. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ارمنستان، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

در جدول زیر به موقعیت های کاری دانشجویان داروسازی موسسه YSU اشاره شده است:

موقعیت های کاری دانشجویان داروسازی موسسه YSU
داروساز بالینیداروساز-تکنولوژیست
داروساز-شیمیدانداروساز-نماینده
متخصصان بازاریابی در داروسازیمدرس و محقق داروسازی

دلایل جذابیت تحصیل داروسازی در ارمنستان

در اروپا، ارمنستان به دلیل سیستم آموزشی متعادل خود شناخته شده است. دانش آموزانی از کشورهای مختلف جهان برای تحصیل به ارمنستان می آیند که به آنها بینش و شناخت فرهنگ و ارزش های یکدیگر را می دهد. دانشجویان دانشگاه از هر گونه نژادپرستی منع شده اند. غذای سفره خانه با شرایط بهداشتی تهیه می شود و برای لذت بردن بیشتر از اقامت دانش آموزان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. اکثر شهرهای ارمنستان، به خصوص شهرهایی که دانشگاه ها در آن قرار دارند، امن هستند. در شهرهایی که دانشگاه ها قرار دارند، یک سیستم مسافرتی کاملا تعریف شده وجود دارد و دانشجویان حتی می توانند با دوچرخه رفت و آمد کنند. این کشور همچنین دارای تعداد زیادی کتابخانه در دسترس عموم است.

دانش‌آموزانی که مدرک MBBS دریافت می‌ کنند می‌ توانند در هر کجای دنیا که بخواهند با هر بیمارستانی که انتخاب می‌ کنند کار کنند. دانش‌آموزان به جزء NEET نیازی به شرکت در آزمون‌های ورودی دیگری ندارند که باعث سهولت استفاده می‌شود. در ارمنستان، اکثر دانشگاه ها دارای سیستم خوابگاه برای اقامت هستند. در صورت نبود مسکن دانشگاهی، دانشجویان می توانند آپارتمان های ارزان قیمت اجاره کنند. ساختار شهریه بسیار مقرون به صرفه ای توسط دانشگاه های ارمنستان ارائه می شود. دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی بسیاری از دانشگاه های ارمنستان بهره مند شوند. بررسی سبک و هزینه زندگی در ارمنستان بسیار آسان است و سازگاری با این کشور کار سختی نیست.

درآمد شاغلان داروسازی در ارمنستان

متقاضی که به عنوان داروساز در ارمنستان کار می کند معمولا حدود 992000AMD (درام ارمنستان) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق داروسازان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از 476000AMD الی 1560000AMD (درام ارمنستان) در ماه متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​1030000AMD (درام ارمنستان) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان داروساز کار می کنند کمتر از 1030000AMD (درام ارمنستان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 1030000AMD (درام ارمنستان) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از داروسازان کمتر از 679000AMD (درام ارمنستان) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 679000AMD (درام ارمنستان) درآمد دارند. یک داروساز با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 558000AMD (درام ارمنستان) در ماه درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 790000AMD (درام ارمنستان) در ماه درآمد داشته باشد که 42% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 1040000AMD (درام ارمنستان) در ماه به ارمغان می آورد. علاوه بر این، داروسازهایی که تخصص آنها بین 10 تا 15 سال است، حقوقی معادل 1280000AMD (درام ارمنستان) در ماه دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 1360000AMD (درام ارمنستان) در ماه است. در نهایت، کارمندانی که بیش از 20 سال سابقه حرفه ای دارند، ماهیانه 1490000AMD (درام ارمنستان) حقوق دریافت می کنند. برای اطلاع از سایر متغیرهای اثرگذار بر حقوق داروسازان در ارمنستان می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید و مسائل دیگر خود را نیز با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :