مهاجرت کاری بلغارستان

بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان

بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان

بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان بسیار مهم می باشد چرا که بلغارستان یک مرکز فناوری در حال رشد در اروپای شرقی است. صنعت IT بلغارستان با آخرین روندها و نوآوری های تکنولوژیکی در بازار توسعه نرم افزار همراه است. بلغارستان فضای تجاری جذابی را ارائه می دهد که سرمایه گذاری و برون سپاری را جذب می کند. ترکیبی از دسترسی به یک استخر بزرگ استعداد، قیمت های مناسب و خروجی با کیفیت بالا، بلغارستان را به مقصدی جذاب برای برون سپاری فناوری اطلاعات تبدیل کرده است. در ادامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را بیشتر با این موضوع آشنا خواهد کرد.

چالش های بازار کار کامپیوتر در بلغارستان

کشور بلغارستان باید شکاف شدید مهارت های دیجیتال را برطرف کند، زیرا تنها 41% از جمعیت دارای مهارت های دیجیتالی اولیه هستند. برای کاربران بلغارستانی اینترنت جزء پرکاربردترین کاربران تماس‌های ویدیویی آنلاین (مقام اول) و شبکه‌ های اجتماعی (مقام ششم) هستند. بیش از 85% بلغارها از اینترنت برای تماس های تلفنی و ویدیویی از طریق برنامه های مختلف استفاده می کنند. فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی در بلغارستان است. در واقع تنها 20% از بلغارستان ها از اینترنت برای تعامل با سازمان های دولتی استفاده می کنند. با این حال، در نتیجه وزارت دولت الکترونیک که اخیرا ایجاد شده است، انتظار می رود پیشرفت هایی در راستای رشد بازار کار در بلغارستان انجام شود.

چالش های بازار کار کامپیوتر در بلغارستان

الزامات بازار کار کامپیوتر در بلغارستان

کشور بلغارستان دارای یک مجموعه معتبر، بسیار ماهر و ارزان از متخصصان فناوری اطلاعات است که نیازهای تجاری این دره سیلیکون در جنوب شرقی اروپا را برآورده می کند. با این حال، سیستم آموزشی بلغارستان با تقاضا سازگار نبوده است و تعداد مشاغل موجود در فناوری اطلاعات به زودی از تعداد فارغ التحصیلان فناوری اطلاعات بیشتر خواهد شد، که تخمین زده می شود 3 برابر بیشتر از آنچه موسسات آموزشی می توانند ارائه دهند.

از جنبه مثبت، تعداد فارغ التحصیلان STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) اندکی افزایش یافته است. طبق آمار یورواستات، 70000 نفر در بخش ICT در بلغارستان مشغول به کار هستند که 2.3% از کل کارمندان این کشور را تشکیل می دهد. این کمتر از میانگین اتحادیه اروپا 3.5% است. یک متخصص IT بسیار ماهر در بلغارستان 20000$ (دلار) در سال درآمد دارد که 2 تا 3 برابر بیشتر از دستمزد متوسط ​​​​بلغاری است. در صرورت بروز هرگونه سوال در خصوص حقوق ماهیانه کار در بلغارستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و پاسخ را از کارشناسان جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :