مهاجرت به کشور فرانسه

افتتاح حساب بانکی در فرانسه

افتتاح حساب بانکی در فرانسه

متقاضیان پس از مهاجرت به کشور فرانسه نیاز به افتتاح حساب بانکی در فرانسه دارند تا جهت انجام امور مالی خود با مشکل رو به رو نشوند. متقاضیان قبل از مهاجرت از خدماتی عمومی همچون خدمات بانکی استفاده می نمایند، بدین ترتیب پس از مهاجرت نیز شرایط همین گونه خواهد بود. امروزه بانک های فرانسوی خدمات متنوعی را ارائه می دهند، برخی از این خدمات شامل انواع وام ها و برخی دیگر در راستای تسهیل امور مالی هستند.

بانک ها در فرانسه همواره در تلاش اند تا متقاضیان کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور فرانسه امور نقل و انتقالات بانکی خود را به بهترین و راحت ترین شکل در چهارچوب قوانین این کشور انجام دهند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اقدامات اولیه برای افتتاح حساب بانکی در فرانسه

ابتدا باید به این نکته توجه کرد که در صورت تغییر محل سکونت متقاضی در کشور فرانسه قبل از افتتاح حساب بانکی متقاضی می تواند از طریق حساب های بانکی برون مرزی امور مالی خود را مدیریت کند. عموما کسب و کارها با ویزا کار و یا مستر کارت می توانند نقل و انتقالات خود را در خصوص افتتاح حساب بانکی در فرانسه انجام دهند. علاوه بر این استفاده از دستگاه های ATM نیز یکی دیگر از روش ها است، اما متقاضی بایستی قبل از اقدام به انتقال وجوه بررسی کلی را بر کارمزد بانک مبدا انجام داده و سپس در صورتی که کارمزد مناسب بود اقدام به انتقال وجه نماید. شایان ذکر است که بانک های کشور فرانسه دارای سیستم های پیشرفته و توسعه یافته می باشند.

علاوه بر آن تعداد بانک های کشور فرانسه نیز بسیار بالاست که برخی از آن ها به اشخاص بدون اقامت فرانسه خدمات رسانی می کنند. به عبارتی متقاضیان می توانند امور بانکی و مالی خود را با استفاده از حساب برون مرزی انجام داده و از برخی اقدامات دیگر صرف نظر کنند تا بتوانند روند را تسریع نمایند. گفتنی است که بانک های چند ملیتی نیز شعب بسیاری در این کشور افتتاح نموده اند، که برای متقاضیان کسب و کار در این کشور امتیاز مناسبی به شمار می آید. با این وجود در صورتی که بانک مبدا شعبه ای در فرانسه داشته باشد مشکلی در انتقال وجه وجود نخواهد آمد.

انواع افتتاح حساب بانکی در فرانسه

به صورت کلی و در نگاه سطحی تنها 3 نوع حساب بانکی در دسترس متقاضیان زندگی در فرانسه است که کلیه امور متقاضیان را در بر می گیرند و امور بانکی آنان را تسهیل می نمایند. متقاضی می تواند با توجه به شرایط و نیاز خود نسبت به مزایا و خدمات متنوع، نوع حساب بانکی مورد نظر را جهت افتتاح حساب بانکی در فرانسه انتخاب نماید.

انواع افتتاح حساب بانکی در فرانسه عبارت اند از:

  • حساب بانکی جاری
  • حساب بانکی سپرده
  • حساب بانکی بلند مدت

حساب بانکی جاری یکی از 3 نوع حساب بانکی قابل دسترس در کشور فرانسه است که یک حساب بانکی عمومی تلقی می شود. این نوع حساب در واقع یک حساب معمولی است که متقاضیان می توانند با استفاده از آن امور روزمره را انجام داده و در امور معمولی نیز کارمزدی پرداخت ننمایند. از دیگر انواع حساب های بانکی در کشور فرانسه، حساب سپرده است که اکثر بانک ها برای آن خدمات معاف از مالیات نیز ارائه می نمایند. گفتنی است که این نوع حساب مختص به افرادی است که تمایل به پس انداز داشته و به صورت فوری قصد استفاده از این منابع مالی را ندارند. حساب بانکی بلند مدت نیز اغلب برای ذخیره پول جهت خرید املاک و یا سایر اقلام گران قیمت در فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع افتتاح حساب بانکی در فرانسه

افتتاح حساب بانکی در فرانسه توسط مهاجرین

مهاجرین نیز مانند سایر شهروندان کشور فرانسه می توانند اقدام به افتتاح حساب بانکی در فرانسه نموده و امور مالی و درآمدهای خود را مدیریت کنند. اما مسئله مهم این است که ممکن است کارکنان بانک تنها به زبان فرانسوی با متقاضی گفتگو کرده و نتوانند به زبان انگلیسی به متقاضیان مشاوره دهند. لذا فراگیری زبان فرانسوی برای مهاجرت به فرانسه امری ضروری محسوب می شود. اما در صورت امکان اشخاص می توانند به همراه یک مترجم امور خود را پیش ببرند تا مشکل پر کردن فرم ها و ارائه مدارک از بین رود.

به طور کلی بانک های فرانسوی در این کشور ساعات فعالیت مطلوبی دارند. به عبارتی بانک های کشور فرانسه عموما از ساعت 9 تا 17 فعال می باشند و پس از آن تعطیل شده و روز بعد غیر از روزهای تعطیل نیز طبق همین روند کار پیش می روند. بانک های فرانسوی از دوشنبه تا جمعه خدمات رسانی کرده و در روزهای تعطیل بسته می باشند. از آنجا که برخی از بانک های فرانسوی خواهان اطلاعات تحصیلی و شغلی می باشند، افتتاح حساب برای اشخاصی که اقامت بلند مدت داشته و به کار و تحصیل در فرانسه مشغول نیستند کمی دشوارتر می باشد.

افتتاح حساب بانکی قبل از ورود به فرانسه

برخی از بانک ها در کشور فرانسه خدماتی را ارائه می دهند که بر اساس آنها متقاضی توان افتتاح حساب بانکی در فرانسه بدون اخذ اقامت را خواهد داشت. اما لازم به ذکر است که افتتاح حساب بانکی در فرانسه به این صورت می تواند شامل برخی قوانین نیز شود. به عنوان مثال ممکن است در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا معتبر نباشد و یا اعمال مبالغ نسبتا بالا برای افتتاح حساب بانکی در کشور فرانسه می تواند از دیگر محدودیت های این روش باشد.

به طور کلی مدارکی از متقاضی جهت افتتاح حساب بانکی در فرانسه می شود که عبارتند از:

  • کارت شناسایی
  • اثبات درآمد متقاضی
  • آدرس محل سکونت و مدرکی جهت تایید آن

متقاضیان افتتاح حساب بانکی در فرانسه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به فرانسه با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :