مهاجرت به کشور آمریکا

ازدواج در آمریکا

ازدواج در آمریکا

بسیاری از متقاضیان قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارند و یکی از راه ها ازدواج در آمریکا است که دارای شرایط ویژه می باشد. نکته مهمی که می توان در این خصوص اشاره کرد این است که مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج می تواند در روند اقامت کوتاه مدت و سپس اقامت بلند مدت نقش مهمی داشته باشد. البته باید در نظر بگیرید ازدواج باید به صورت قانونی و ثبت شده در کشور آمریکا باشد. در این مقاله کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مباحثی درباره مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط ازدواج در آمریکا

اول از همه باید شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج را بررسی کنیم. مهمتر از همه باید ازدواج شما به رسمیت و قانونی شناخته شود. تنها ازدواج وسیله ای برای رسیدن به اقامت نیست باید شرایط هم در نظر گرفته شود. به طور مثال هر 2 شهروند و مقیم آمریکا نباشند. برای ازدواج یک آمریکایی و غیر آمریکایی برای نامزدی حتما باید به اداره مهاجرت مراجعه کنند و درخواست ویزای نامزدی خود را ثبت کنند.

انواع ویزای ازدواج آمریکا عبارتند از:

  • ویزای IR1 یا CR1 که ویزای مهاجر برای همسر خارجی است. (شرط لازم تکمیل و ارسال فرم I-130)
  • ویزای K3 نوعی ویزای غیر مهاجر می باشد که با تکمیل فرم I-129F درخواست ارائه می گردد.
  • ویزای K1 نوعی ویزای غیرمهاجر برای نامزد شهروند آمریکایی جهت ازدواج در آمریکا

شناخت فرهنگ ازدواج در آمریکا

در تمامی کشورها ازدواج شرایط و اصول خود را دارد، کشور آمریکا نیز مانند سایر کشورها دارای قوانین و شرایط خاص خود است. در خصوص شناخت فرهنگ مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج بایستی بدانید که سن ازدواج در آمریکا 18 سال می باشد و رضایت سرپرست متقاضیان ضروری است. همچنین سن ازدواج دختران هم تا 17 سالگی با رضایت والدین ممکن می باشد.

لیستی از فرهنگ های مورد قبول کشور آمریکا در مورد ازدواج به شرح زیر است:

  • در کشور آمریکا بیشترین مورد ازدواج از سن 18سالگی بوده و اکثرا ازدواج ها پایدار بوده است.
  • در میان مردم آمریکا بیشترین دلیل ازدواج عشق است و دلیل دوم پایه گذاری یک زندگی موفق است.
  • ازداوج سفید در میان مردم آمریکا رواج دارد.
  • ازداوج همجنسگرایان در کشور آمریکا به ثبت رسیده است.
  • از سال 2015 به بعد بررسی نشان داده نوزادان از پدر یا مادر آمریکایی می باشند.

شناخت فرهنگ ازدوج در آمریکا

نامزدی و ازدواج در آمریکا

به طور کلی در مهاجرت از طریق ازدواج به آمریکا، با 2 نوع ویزا رو به رو می شویم. ویزای نامزدی و ویزای ازدواج که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. جهت دریافت اقامت آمریکا از طریق ویزای نامزدی در صورتی که یک طرف ازدواج آمریکایی باشد امکان پذیر خواهد بود، اعتبار ویزای نامزدی 3 تا 6 ماه است. همچنین مدارک و اسناد باید معتبر باشند و ازدواج باید از روی علاقه باشد. همچنین زوجین باید در طول 2 سال گذشته با هم در ارتباط بوده باشند.

مورد بعدی که باید در خصوص نامزدی و مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج توجه داشت مدت زمان است. به این دلیل زمانی که برای ازدواج و نامزدی وارد خاک آمریکا می شوید فقط 90 روز زمان دارید که مراسم ازدواج خود را به رسمیت برگزار کنید، اگر این فرصت را از دست دهید به هیج وجه تمدید نخواهد شد، پس سرعت انجام پروسه نامزدی بالا می باشد.

مراحل پرونده ویزای نامزدی و مهاجرت به آمریکا به شرح زیر است:

  • ثبت فرم I-129F که توسط نامزد آمریکایی پر می شود.
  • گواهی تولد و شناسنامه
  • ثبت فرم G-325 هر متقاضی به صورت جداگانه
  • کپی گذرنامه متقاضی
  • چند قطعه عکس که نشان دهد این 2 شخص کنار هم هستند.

اقامت از طریق ازدواج رسمی در آمریکا

پس از اخذ ویزای نامزدی و ازدواج، زوج می توانند برای گرفتن اقامت خود اقدام کنند، در این خصوص اول بایستی درخواست اقامت دهند سپس برای تابعیت آمریکا اقدام کنند. برای گرفتن اقامت دائم یکی از طرفین ازدواج باید تابع کشور آمریکا باشد یا گرین کارت آمریکا را داشته باشد.

به طور کلی مهاجرت به کشور آمریکا و گرفتن گرین کارت آمریکا شامل مراحل زیر می شود:

معرفی و تکمیل فرم ازدواجدرخواست فرم گرین کارت
قدم اول گرفتن گرین کارت آمریکا است که از طریق دادخواست علمی انجام می شود. این فرم یک هدف اصلی دارد و آن ثبت ازدواج معتبر است. در این مرحله همسر آمریکایی “اسپانسر” نامیده می شود.در این مرحله باید به مواردی توجه شود که از اهمیت حائزی برخوردارند. مورد اول متقاضی تابع یا مقیم آمریکا باشد. همچنین متقاضی باید در حال حاضر در خاک کشور آمریکا زندگی کند و همینطور متقاضی دیگر در خارج از کشور باشد.

انواع ویزای ازدواج در آمریکا

زندگی در آمریکا برای همسر خارجی به 2 روش ممکن است. یک روش درخواست ویزای مهاجرت برای همسر یک شهروند است که بایستی ابتدا فرم I-130 پر شود. روش دیگر ویزای غیر مهاجرتی است برای متقاضی که با یک فرد آمریکایی ازدواج کرده است، باید 2 فرم درخواست پر شود. ویزای K1 یا ویزای نامزدی آمریکا به متقاضی اجازه می هد طی 90 روز وضعیت ازدواج خود را مشخص کند، ویزای K2 ویزای غیر مهاجرتی است که برای فرزاندن مجرد زیر 21 سال بوده که از طریق ازدواج به آمریکا مهاجرت کردند.

ویزای K3 اجازه ورود همسر بین المللی را به خاک آمریکا می دهد، این نوع ویزا بعد از ازدواج قانونی به ثبت و رسمیت می رسد اما ویزای K1 قبل از ازدواج می باشد. در این مقاله سعی کردیم مطالبی درباره مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج را مورد بررسی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به آمریکا و زندگی در شهرهای مهم آمریکا می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برای مشاوره تلفنی و حضوری تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :