شرایط لهستان

هزینه زندگی در لهستان

هزینه زندگی در لهستان

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمینه مهاجرت به لهستان باید مورد بررسی قرار گیرد، هزینه زندگی در لهستان یکی از نکاتی است که قطعا باید بررسی شود. اقتصاد لهستان به عنوان یکی از سالم ترین اقتصادهای کشورهای پسا کمونیستی در نظر گرفته می شود و در حال حاضر سریع ترین کشور در حال رشد در اتحادیه اروپا شناخته می شود. شاخص تورم در این کشور در ژانویه 2023 برابر 17.2% بوده است و واحد پول آن زلوتی لهستان است. این کشور در مقایسه شاخص های بانکداری با اروپای غربی و آمریکای شمالی برابری می کند همچنین در لهستان بر اساس نرخ مالیات، بر درآمد شخصی فعلی است که تا 32٪ تصاعدی است.

زبان رسمی این کشور لهستانی است که یک زبان اسلاوونی است، البته بسیاری از لهستانی ها آلمانی صحبت می کنند و برخی نیز کمی با فرانسوی آشنا هستند. زبان انگلیسی به ویژه در میان نسل جوان به طور فزاینده ای رایج می شود و اکثر مغازه ها، رستوران ها و هتل های ورشو کارکنان انگلیسی زبان دارند. این کشور با نام رسمی جمهوری لهستان در مرکز اروپا قرار دارد و از غرب با آلمان، در جنوب با جمهوری چک، در شرق با بلاروس و از شمال با بخش هایی از روسیه مرز مشترک دارد. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است، به بررسی هزینه ها و شرایط اقتصادی این کشور پرداخته خواهد شد.

مقایسه هزینه زندگی در لهستان و ایالت متحده

هزینه زندگی برای مهاجران در لهستان در آوریل 2023 در مقایسه با سایر نقاط جهان پایین تر است و برای اثبات این مقایسه در ادامه قیمت‌ها را برای اقلام مشابه، در سراسر جهان، بر اساس هنجارهای هزینه‌های مهاجرتی جمع آوری شده و با تبدیل آن ها به دلار آمریکا هزینه 13 سبد مختلف را در 780 مکان جهانی مقایسه شده است.

برای هر سبد، در مقایسه با نیویورک، هزینه معادل در لهستان به شرح زیر است:

نوع هزینهتوضیحات
پوشاکهزینه برای اقلامی مانند لباس های تجاری، روزمره و بچه گانه و کفش متوسط ​​است و قیمت یک سبد 1000$ (دلار) در نیویورک معادل 780$ (دلار) است. مثلا قیمت یک برند بین‌المللی شلوار جین مردانه 74$ (دلار آمریکا)، یک برند بین‌المللی باکیفیت برای کفش‌های دویدن 70$ (دلار آمریکا) است.
ارتباطاتبرای هزینه های مختلف ارتباطی مانند اجاره تلفن منزل، اشتراک اینترنت، تعرفه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و هزینه داده نیز نسبتا پایین است. قیمت یک سبد 200$ (دلار) در نیویورک 124$ (دلار) است. میانگین قیمت اشتراک اینترنت طرح استاندارد ماهانه 13$ دلار آمریکا است، در حالی که تعرفه معیار تلفن همراه 0.06$ (دلار) در دقیقه است.
آموزشهزینه برای مواردی مانند شهریه مهدکودک/ پیش دبستانی، شهریه مدرسه ابتدایی، شهریه دبیرستان و هزینه تحصیل در مقطع سوم متوسط ​​است. متوسط ​​هزینه سالانه مدارس خصوصی بین‌المللی (بدون احتساب موارد اضافی) 13212$ (دلار آمریکا) برای مدرسه ابتدایی و 14702$ (دلار آمریکا) برای دبیرستان محاسبه می شود.

مقایسه هزینه زندگی در لهستان و ایالت متحده

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

لهستان یک کشور اروپایی مقرون به صرفه با اقتصاد بسیار با ثبات است و هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی بین 350€ تا 550€ (یورو) در ماه متغیر است که علت آن را می توان انتخاب شهر یا منطقه ای که دانشجو در آن تحصیل می کند دانست. مثلا شهرهای بزرگتر مانند کراکوف یا ورشو بین 500€ تا 850€ (یورو) در ماه نیاز دارند. اجاره ماهانه سالن های اقامت دانشجویی از 60€ تا 150€ (یورو) است. اجاره یک آپارتمان مشترک بین 80€ تا 150€ (یورو) است و طبق مقررات جدید دولت لهستان، دستیابی به مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی آسان شده است. در سال 2023 تقریبا هر سوم دانش آموز در لهستان ماهیانه بین 2001€ تا 3000€ (یورو) خالص درآمد داشت.

در آخر باید اشاره شود که از دیگر رتبه‌ های کشور لهستان در زمینه مسکن است که رضایت افراد را به همراه دارد، به طوری که افراد می‌توانند با بودجه‌ های متوسط به سادگی مالک خانه شوند. با وجود اینکه کشاورزی و دامپروری در لهستان قوی و رتبه دار نیست اما کشاورزی از حدود 5 سال گذشته تا به امروز توانسته 3% رشد نماید که نشان دهنده رشد اقتصادی آن است. در حال حاضر لهستان به نوبه خود در شرایط مختلف توانسته به رشد این بخش‌ها کمک نماید اما رتبه کشاورزی و دامپروری در کشور لهستان در دنیا 52 اعلام شده است. این کشور هم چنین فرصت های شغلی فراوانی ایجاد کرده است و در زمینه فناوری اطلاعات، در زمینه مالی و همینطور کسب و کارهای مختلف و موقعیت های مدیریتی رتبه سوم در دنیا را دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به افراد علاقمند در زمینه مهاجرت به لهستان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :