مهاجرت تحصیلی بلغارستان

آزمون های مهم کشور بلغارستان

آزمون های مهم کشور بلغارستان

آزمون های مهم کشور بلغارستان از چالش هایی است که فرد برای مهاجرت تحصیلی به این کشور با آن مواجه می شود و باید در ارتباط با آن اطلاعات کسب کند. جمهوری بلغارستان، کشوری در جنوب شرقی اروپا است که در غرب دریای سیاه و جنوب رودخانه دانوب قرار دارد. کشور بلغارستان از جنوب با یونان و ترکیه، از غرب با صربستان و مقدونیه شمالی و از شمال با رومانی همسایه است. کشور بلغارستان شانزدهمین کشور بزرگ اروپا است و 110994 کیلومتر مربع مساحت دارد. پایتخت آن صوفیه و شهرهای بزرگ دیگر را می توان، بورگاس، پلوودیو و وارنا نام برد. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه خواهند کرد.

شرایط پذیرش دانشگاه ها براساس آزمون های مهم در بلغارستان

در اکثر دانشگاه های کشور بلغارستان، پذیرش بر اساس مدارک پرونده درخواست، بدون آزمون ورودی است. تنها امتحان برای آن دسته از دانشجویان اروپایی آینده نگر در کشور بلغارستان است که نیاز به دریافت بورسیه تحصیلی یا پرداخت قسمت کوچکی از شهریه کامل دارند. پس از تصمیم مثبت دانشگاه های کشور بلغارستان، پرونده درخواست به وزارت آموزش، جوانان و علوم پیگیری می شود که نامه ای که گواهی مبنی بر پذیرش متقاضی به عنوان دانشجو در دانشگاه بلغارستان است را صادر می کند. دانشجویان بین‌ المللی که به زبان بلغاری صحبت نمی‌کنند و می‌خواهند به از این طریق تحصیل کنند یا کسانی که می‌خواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند اما تسلط خوبی بر آن ندارند، به شرطی در دانشگاه این کشور پذیرفته می‌شوند که ابتدا دوره مقدماتی یک ساله زبان مربوطه را گذرانده باشند.

در اینجا یک نمای کلی در ارتباط با تحصیل در بلغارستان، نشان داده شده است:

نمای کلی در ارتباط با تحصیل در بلغارستان

معیارهای عمومی پذیرش آزمون در دانشگاه های بلغارستان

برای ورود به تحصیلات عالی، دانشجوی آینده نگر باید معیارهای اولیه یا شرایط پیش نیاز را داشته باشد. برای مقطع کارشناسی، دانشجویان متقاضی باید تحصیلات متوسطه را گذرانده باشند. متقاضبان باید واجد شرایط ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی کشوری باشند که مدارک تحصیلات متوسطه در آنجا صادر شده است. نمرات دیپلم متقاضی برای تحصیلات متوسطه مربوط به رشته مورد درخواست نباید کمتر از 62% باشد.

برای مقطع ارشد در بلغارستان، دانشجویان متقاضی باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند و همینطور برای دکتری بالطبع فرد باید مدرک کارشناسی خود را اخذ کرده باشد و صلاحیت ها از طریق هیات وزیران ارزیابی و تایید می شوند. در سال 2024، آزمون ورودی پذیرش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری به زبان انگلیسی در دانشگاه پزشکی صوفیه بلغارستان به صورت آنلاین برگزار شده است.

معیارهای عمومی پذیرش آزمون در دانشگاه های بلغارستان

شرکت در آزمون های مهم در بلغارستان

دانشجویان جهت شرکت در آزمون های مهم در بلغارستان معمولا نتایج خود را در عرض 2 الی 3 روز دریافت می‌ کنند. در صورتی که یکی از مولفه های آزمون با موفقیت گذرانده نشود، آزمون مردود تلقی می شود. دانشجویان در پایان دوره متوسطه برای درخواست ادامه تحصیل در بلغارستان ملزم به شرکت در آزمون برای مقطع کارشناسی هستند. برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در بلغارستان داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و تحصیلات متوسطه، الزامی است.

شرکت در آزمون های مهم در کشور بلغارستان پیش از ورود به مقطع کارشناسی ارشد، شامل 2 آزمون است، اول زبان و ادبیات بلغاری که اجباری است و امتحان دوم توسط دانش آموز از موضوعاتی مانند تاریخ و تمدن، اقتصاد و جغرافیا، آلمانی، نجوم و فیزیک، فرانسه، فلسفه، ایتالیایی، حفاظت از محیط زیست و شیمی، آموزش بهداشت و زیست شناسی، روسی، زبان اسپانیایی، ریاضیات و انگلیسی، انتخاب خواهد شد.

سوالات متداول در ارتباط با آزمون های مهم کشور بلغارستان

در خصوص کسب اطاعات بیشتر درباره آزمون های مهم کشور بلغارستان پیشنهاد ما به شما بررسی سوالات پیشرو خواهد بود:

  • آیا فرد برای شرکت در آزمون ورودی باید حتما به بلغارستان سفر کند؟ خیر، برای شرکت در آزمون ورودی پلوودیو، نیازی به سفر بهاین کشور نخواهد داشت و این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود.
  • آیا بلغارستان برای تحصیل خوب است؟ تحصیل در این کشور، می تواند یک تجربه ارزشمند و غنی باشد. بلغارستان یک میراث فرهنگی غنی، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و طیف وسیعی از برنامه های دانشگاهی در زمینه های مختلف ارائه می دهد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این نوع از مهاجرت، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :