مهاجرت تحصیلی ژاپن

آزمون های مهم کشور ژاپن

آزمون های مهم کشور ژاپن

آزمون های مهم کشور ژاپن، هنگامی برای شما مهم می شود که قصد تحصیل در ژاپن را داشته باشید. بنابراین، اگر از قبل آماده شده باشید، بهتر است در طول تست ها و آزمون های مهم کشور ژاپن آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. راه‌ هایی برای آماده شدن برای آزمون‌ های خاص کشور ژاپن وجود دارد، اما اولین قدم برای آماده شدن باید این باشد که بدانید چه نوع آزمون‌ هایی باید در حین تحصیل در ژاپن شرکت کنید. خوشبختانه برای شما، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی لیست آزمون هایی که به عنوان یک دانش آموز خارجی در سرزمین طلوع خورشید پیش بینی می شود، به شما در مرحله اول آمادگی شما کمک خواهیم کرد.

آزمون پذیرش دانشگاه برای دانشجویان در کشور ژاپن

آزمون پذیرش در دانشگاه کشور ژاپن برای دانشجویان بین المللی (EJU) یا Nihon Ryūgaku Shiken آزمونی است که مهارت دانشجویان خارجی را در زبان ژاپنی و به طور کلی دانشگاهیان ارزیابی می کند. در آزمون EJU، آزمودنی ها می توانند دروس خاصی مانند علوم عمومی مانند فیزیک، شیمی و زیست شناسی را بگذرانند. آنها همچنین می توانند سوالات دروسی مانند ژاپن و جهان و همچنین ریاضیات را پوشش دهند. طبیعتا بخشی از امتحان در مورد زبان ژاپنی خواهد بود. دانشجویان بسته به الزامات دانشگاه و برنامه انتخابی خود انتخاب می کنند که کدام دوره ها را بگذرانند. همه امتحانات به زبان ژاپنی یا انگلیسی در دسترس خواهند بود، به جزء بخش زبان ژاپنی آزمون که فقط به زبان ژاپنی در دسترس خواهد بود.

آزمون مهارت زبان در کشور ژاپن

آزمون مهارت زبان ژاپنی یا Nihongo Nо̄ryoku Shiken مهارت های فرد را در مورد زبان ژاپنی ارزیابی می کند. آزمون JLPT در کشور ژاپن مهارت یک فرد خارجی را از طریق آزمون هایی که بر دانش زبان و همچنین توانایی های خواندن و شنیدن تأکید دارد، آزمایش می کند.

آزمون های مهارت زبان در کشور ژاپن دارای 3 بخش است و این 3 بخش در تصویر زیر عبارتند از:

بخش های آزمون های مهارت زبان در کشور ژاپن

نتایج آزمون های مهارت زبان در کشور ژاپن می تواند از موارد زیر متغیر باشد:

  • N5 (به عنوان سطح پایه در نظر گرفته می شود): آزمون شوندگانی که در این آزمون شرکت می کنند، توانایی خواندن یک را دارند.
  • N4 (سطح ابتدایی): آزمودنی ها می توانند زبان ژاپنی پایه را بخوانند و بفهمند. برای عبور از N4، باید حدود 300 کانجی و حدود 1500 لغت واژگان بدانید.
  • N3 (سطح متوسط): امتحان شوندگان تا حدی از زبان ژاپنی در موقعیت های روزمره استفاده می کنند. برای عبور از N3، باید حدود 650 کانجی و حدود 3700 لغت واژگان بدانید.
  • N2 (سطح پیش پیشرفته): آزمون شوندگان هر روز و در موقعیت های مختلف از زبان استفاده می کنند. برای عبور از N2، باید حدود 1000 کانجی و حدود 6000 لغت واژگان را بدانید.
  • N1 (سطح پیشرفته): آزمون شوندگان به زبان ژاپنی مسلط هستند و بدون توجه به موقعیت، توانایی درک زبان ژاپنی را دارند. برای عبور از N1، باید حدود 2000 کانجی و حدود 10000 واژه واژگان را بدانید.

آزمون مرکز ملی در کشور ژاپن

آزمون های مرکز ملی ورودی دانشگاه های کشور ژاپن، که به سادگی به عنوان آزمون مرکز ملی شناخته می شود، آزمونی است که فقط برای خارجی هایی لازم است که می خواهند در برنامه های کارشناسی مانند پزشکی و دندانپزشکی ثبت نام کنند. تقریبا هر دانشگاه ژاپنی در طول درخواست، از متقاضیان مدرک یا گواهی مهارت در زبان انگلیسی می خواهد. اینها برخی از آزمون‌ هایی هستند که توانایی‌ های فرد در درک زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کنند.

آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی یا آزمون تافل به دانشگاه ها این امکان را می دهد که میزان مهارت یک متقاضی را به زبان انگلیسی بسنجند. بسیاری از مدارس در کشور ژاپن، به ویژه مدارسی که آموزش اولیه آنها به زبان انگلیسی است، دانش آموزان را ملزم به شرکت در این آزمون می کنند. دو نوع آزمون وجود دارد، آزمون مبتنی بر اینترنت و آزمون کاغذی. در هر 2 نوع، دانش آموزان باید به بخش های گوش دادن، نوشتن، صحبت کردن و خواندن پاسخ دهند.

آزمون مرکز ملی در کشور ژاپن

آزمون زبان انگلیسی (TOEFL) در کشور ژاپن

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی یا آیلتس در ژاپن آزمونی برای سنجش مهارت زبان انگلیسی است. آیلتس توانایی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن به زبان انگلیسی را آزمایش می کند. متقاضیان باید آزمون را در 2 ساعت و 45 دقیقه به پایان برسانند. تست ریدینگ 60 دقیقه طول می کشد، نوشتن برای 60 دقیقه خوب است، صحبت کردن کمتر از 15 دقیقه طول می کشد و لیسنینگ را می توان در 30 دقیقه انجام داد. آزمون زبان انگلیسی برای ارتباطات بین‌المللی یا TOEIC برای ارزیابی توانایی‌های متقاضی برای درگیر شدن در زبان انگلیسی، به‌ویژه در محیط کاری که نیاز به ارتباط دائمی مانند مدارس یا ادارات دارد، انجام می‌شود. TOEIC از ضرورت زبان انگلیسی و اینکه چگونه می توان با استفاده از زبان در یک محیط جهانی ارتباط را آسان تر کرد، آگاه است.

بخش شنیداری 100 سوال دارد و باید 45 دقیقه طول بکشد. در حالی که توصیه می شود برای بخش خواندن 100 سوالی 75 دقیقه وقت بگذارید. با حمایت وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری ژاپن و تمامی 47 هیئت آموزشی استان، آزمون ایکن در مهارت عملی انگلیسی، که توسط بنیاد ایکن ژاپن برگزار می‌شود، یکی از رایج‌ ترین آزمون ‌های زبان انگلیسی است. امتحان EIKEN از 7 سطح یا درجه تشکیل شده است. به غیر از آزمون‌هایی که در بالا ذکر شد، موسسات ژاپنی همچنین از دانشجویان می ‌خواهند که آزمون ارزیابی اسکولاستیک (SAT)، آزمون کالج آمریکایی (ACT) و نتایج آزمون ‌های کارشناسی بین ‌المللی را از کشورهای متبوع دانشجویان ارائه دهند.

برای اطلاع بیشتر در خصوص تحصیل در ژاپن با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :