مهاجرت تحصیلی اوکراین

آزمون های مهم کشور اوکراین

آزمون های مهم کشور اوکراین

از جمله آزمون های مهم کشور اوکراین، آزمون مهارت زبان اوکراینی (ULP) با عنوان رسمی امتحان سطح تسلط بر زبان رسمی (Ispyt na riven’ volodinnya derzhavnoyu movoyu) یک آزمون جدید است که در تابستان 2021 راه اندازی شد. اتفاقا نام آزمون به زبان اوکراینی نیز چنین است. حاوی کلمات “اوکراینی” یا “زبان خارجی” نباشد. طبق مقررات ایالتی، سطوح تسلط زبان اوکراینی در آزمون با سطوح CEFR همسو می شود. این آزمون به عنوان محصولی از قانون مربوط به زبان رسمی اوکراین معرفی شد که طبق آن کارمندان دولتی و شهروندانی که تابعیت می شوند می توانند به طور کامل از زبان اوکراینی در انجام وظایف خود استفاده کنند. این مطالب توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تدوین گردیده است

شرایط آزمون های مهم کشور اوکراین

برای درخواست تحصیلات عالی در اوکراین، متقاضیان باید در آزمون ملی چند موضوعی (NMT) شرکت کنند. سال گذشته، مجبور به شرکت در آزمون در 3 موضوع اجباری بوده ولی امسال ابزار ارزیابی اصلاح شده است. آزمون های NMT در اوکراین شامل 3 بلوک وظایف است که 2 آزمون اجباری است و آزمون سوم برای متقاضیان اختیاری است. دروس اجباری زبان اوکراینی و ریاضیات هستند، در حالی که دروس اختیاری شامل تاریخ اوکراین، یکی از زبان های خارجی (انگلیسی، آلمانی، فرانسوی یا اسپانیایی)، زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. متقاضی هنگام ثبت نام در NMT موضوع انتخابی خود را مشخص می کند.

به دلایل امنیتی تحصیل در اوکراین، آزمون هایNMT در اوکراین یک روز برگزار می شود. آزمایش های آزمون های کشور اوکراین حدود 180 دقیقه طول خواهد کشید، بنابراین برای هر بلوک 60 دقیقه در نظر گرفته شده است. شرکت کنندگان در آزمون های کشور اوکراین می توانند زمان خود را به تنهایی اختصاص دهند. بنابراین، کسانی که تکالیف زبان اوکراینی یا ریاضیات را سریع‌ تر انجام می‌ دهند، می‌ توانند مدت بیشتری روی بلوک موضوع انتخابی کار کنند.

شرایط آزمون های مهم کشور اوکراین

الزامات آزمون های مهم کشور اوکراین

پس از انجام تمام وظایف آزمون های NMT در اوکراین، هر آزمون‌ دهنده اطلاعاتی در مورد تعداد امتیازات هر بلوک دریافت می‌کند. برای انتخاب رقابتی، نتایج هر بلوک به مقیاس 100-200 امتیاز تبدیل می شود. وزارت آموزش و پرورش در اوکراین جداول تبدیل امتیاز را از قبل تایید خواهد کرد. بنابراین، بلافاصله پس از آزمون، یک شرکت کننده در آزمون نه تنها از تعداد امتیازات کسب شده بلکه از نتایج خود برای پذیرش نیز مطلع خواهد شد. برای همه تخصص ها، ضرایبی برای نتایج هر بلوک NMT تعیین می شود. اطلاعات مربوط به مقادیر این ضرایب در شیوه نامه پذیرش در موسسات آموزش عالی خواهد بود و این سند به زودی تایید خواهد شد.

برای به دست آوردن نتیجه در مقیاس 100-200 امتیاز ، باید حداقل 10% از تعداد کل امتیازات را از هر بلوک NMT کسب کنید. ثبت نام برای شرکت در آزمون های کشور اوکراین در فروردین ماه انجام می شود. مرکز اوکراین برای ارزیابی کیفیت آموزشی ثبت نام بدون کاغذ را ارائه می دهد. کلیه متقاضیان می توانند از خدمات ویژه در وب سایت مرکز استفاده کنند. آنها همچنین می توانند شرح تمام مراحل ثبت نام را با جزئیات در آنجا پیدا کنند.

در حال حاضر، 2 جلسه در خصوص آزمون NMT در اوکراین برنامه ریزی شده است:

لیست 2 جلسه در خصوص آزمون NMT در اوکراین

نحوه برگزاری آزمون های مهم کشور اوکراین

آزمون های NMT در اوکراین در کلاس های کامپیوتری مجهز موسسات آموزشی مراکز معاینه موقت (TEC) که در شهرک های اوکراین و خارج از کشور ترتیب داده شده اند، برگزار می شود. به محض اطلاع از همه آدرس ها، کشورهایی را که آزمایش در آنها انجام می شود به شما اطلاع خواهیم داد. دشمن به حملات خود به شهرهای اوکراین ادامه می دهد. بنابراین، مانند سال گذشته، آزمایش ها در هنگام هشدار هوایی متوقف می شود و تنها پس از بازگشت آزمون دهندگان و کارکنان TEC از پناهگاه ها ادامه می یابد. شرکت کنندگان در آزمون مجاز به انتخاب مستقل موضوع سوم NMT خواهند بود. نتایج آزمون در رشته انتخابی صرف نظر از اینکه برای چه رشته ای اقدام کنید، مورد قبول دانشگاه ها خواهد بود.

اگر متقاضی وارد دوره های حقوق شود، نتیجه در تاریخ اوکراین وزن بیشتری نسبت به زیست شناسی خواهد داشت و بالعکس برای تخصص های پزشکی در نظر گرفته خواهد شد. در آزمون تاریخ اوکراین، وظایف آزمون رویدادهای نیمه دوم قرن 16 آغاز قرن 21 را پوشش می دهد. در آزمون زبان خارجی، سوالات باز یا تکالیفی مبتنی بر شنیدن وجود نخواهد داشت. ما می خواهیم توجه داشته باشیم، مرکز اوکراین برای ارزیابی کیفیت آموزشی در حال توسعه یک پلت فرم آزمایشی است که در آن متقاضیان آینده به زودی وظایف مشابهی را برای تمرین  پیدا خواهند کرد.

آزمون های مهم کارشناسی ارشد کشور اوکراین

مرکز اوکراین برای ارزیابی کیفیت آموزشی نسخه ‌های نمایشی تمام بلوک‌ های NMT را حداکثر تا ماه مه آماده می‌کند. بنابراین آزمون ‌دهندگان فرصتی خواهند داشت تا با فرمت آزمون آشنا شوند و تکمیل تکالیف را تمرین کنند. یادآوری این نکته ضروری است که متقاضیانی که نتایج آزمون های NMT و EIE (ZNO) را دریافت کرده اند می توانند به جای نتایج از آزمون های NMT در اوکراین برای درخواست استفاده کنند.

همه افرادی که برای مدرک کارشناسی ارشد بر اساس مدرک کارشناسی اقدام می کنند، در آزمون ورودی یکپارچه (UEE) شرکت خواهند کرد که دارای 2 بلوک است:

  • آزمون صلاحیت آموزش عمومی یا آزمون صلاحیت آموزش عمومی (TGEC)
  • آزمون زبان خارجی (انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی)

همچنین برای پذیرش در رشته های تخصصی علوم اجتماعی و رفتاری، روزنامه نگاری، مدیریت، حقوق، مدیریت دولتی، روابط بین الملل، شرکت و قبولی در آزمون ورودی واحد حرفه ای (UPEE) ضروری خواهد بود. جهت اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :