مهاجرت سرمایه گذاری در هلند

کارآفرینی در هلند

کارآفرینی در هلند

کشور گل لاله یا سرزمین آسیاب بادی مقصد بسیاری از سرمایه گذاران و تجارهای به نام دنیا برای کارآفرینی در هلند بوده است. هلند از بهترین انتخاب ها برای تحصیل و کار و تجارت به شمار می رود و از مقصدهای بسیار ایده آل جهت مهاجرت خانوادگی و فردی محسوب می شود. واحد پولی این کشور یورو است و زبان رسمی این کشور هلندی است. اما آنچه هلند را به  مقصدی ایده آل در قاره اروپا تبدیل کرده است این است که زبان نیمی از مردم این کشور انگلیسی است و برای اقامت و کار و تحصیل حتما نیاز نیست که مهاجران زبان هلندی یا داچ را فرا بگیرند، گرچه افرادی ویزای این کشور را دارند می توانند به صورت رایگان در این کشور زبان هلندی را یاد بگیرند.

آمستردام بزرگترین شهر و نیز پایتخت هلند است که زندگی در این شهر به نسبت دیگر شهرهای این کشور هزینه بالاتری را در بر دارد. هلند در همسایگی کشورهای بسیار قوی مانند آلمان در شرق و بلژیک از جنوب قرار دارد. همچنین بریتانیای کبیر در غرب این کشور واقع شده است مرز بین این دو کشور دریا است. سرزمین پست نامی واحد در زبان های هلندی و ایتالیایی و فرانسوی و انگلیسی و آلمانی و کرواتی و اسپانیایی است که به خاطر ارتفاع کمتر از یک متر از سطح دریای نیمی از سرزمین هلند نامیده شده است. نام یکی از مناطق این سرزمین هلند به معنای سرزمین چوب است که در زبان فارسی با این نام سرزمین پست را می شناسند. در ادامه مقاله که توسط مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به نحوه مهاجرت از طریق کارافرینی در هلند پرداخته شده است.

وضعیت اقتصادی در هلند

شاید جالب است کشورهای توسعه یافته دنیا دلایل و منابع رشد اقتصادی آنها تنها در تعدادی از مولفه های درآمدزا خلاصه می شود و مانند ایران از منابع و معادن طبیعی مانند نفت و گاز و غیره و یا پتانسیل دامپروری و کشاورزی و صادرات انواع و اقسام محصولات به صورت یکجا برخوردار نیستند ولی با برنامه ریزی درست و اصولی و با حداقل بودن فساد در مسئولین و دولتمردان خود توانسته اند از منابع خود به صحیح ترین شکل ممکن استفاده و بهره برداری کنند که رشد اقتصادی در تمام  زمینه ها و رشد اجتماعی و پایین بودن نرخ بیکاری را به مردم خود عطا کنند و از اعتبار خوبی در دنیای مدرن برخوردار باشند

هلند نیز از کشورهایی است که اقتصاد آن بر پایه دامداری و کشاورزی رونق دارد و همچنین از سهام داران بزرگ در تجارت و بانکداری جهانی هستند. ناگفته نماند رتبه برتر دنیا در زمینه پرورش و تجارت گل نزد هلند است و کشتی سازی و صنایع شیمیایی از دیگر صنایع مادر در هلند هستند و  این کشور دارای ذخایر گاز طبیعی نیز هست که بخشی از آن را نیز صادر می کند.

آمار رشد تولید ناخالص داخلی هلند و همچنین تروم سه سال اخیر آن در نمودار زیر آمده است:

آمار رشد تولید ناخالص داخلی هلند

شرایط کارآفرینی در هلند

کشورهای اروپایی و توسعه یافته مانند هلند عرصه را برای سرمایه گذاران و ایده پردازان خلاق چه از میان شهروندان خود و چه حتی مهاجران خارجی باز گذاشته است و بر خلاف ایران افراد خلاقی که تازه به شروع کسب و کار خود موفق شده اند در سالهای ابتدایی می توانند از معافیت های مالیاتی نیز برخوردار باشند. در ایران افراد کم توان درصد بسیار زیادی از مالیات دولت را تامین می کنند و افرادی که در سطح و طبقه بالای جامعه قرار دارند به لطف رانت هایی که انجام میگیرد درصد بسیار پایینی از مالیات را پرداخت می کنند و صدایشان نیز همیشه از بی آب و نانی می نالد.

افراد خلاق در ایران باید به واسطه نهادها یا افراد وابسته به ارگان های خاص حق مالکیت قانونی طرح خود را به آنها واگذار نمایند تا در نهایت بتوانند درصد ناچیزی از سود خود را پس از توسعه ایده باز پس گیرند ولی در اروپا و کشورهایی مانند هلند و فنلاند مهم نیست چه شخص یا نهادی قصد دارد ایده ای را پرورش دهد بلکه وقتی بر آنها مسجل شود که آن ایده به نفع دولت و اقتصاد و فرهنگ و شرایط اجتماهی کشور و مردم است مورد استقبال و حمایت دولت قرار می گیرد. مهم نیست فرد اهل کجاست یا چه رنگ و نژادی دارد زیرا در ژانویه سال 2015 دولت هلند با ارائه برنامه ویزای استارت آپی خود از هر ایده خلاقانه و نوآورانه ای استقبال به عمل می آورد.

شرایط کارآفرینی در هلند

تعداد شرکت ها در هلند در مجموع 1.9 میلیون شرکت است که بیشترین تعداد در بخش های جدول زیر جای گرفته است:

بخش های شرکتیتعداد شرکت های مرتبط
خدمات بازرگانی تخصصی374 هزار شرکت
تجارت243 هزار شرکت
ساختمان200 هزار شرکت

کارآفرینی در هلند با ویزای استارت آپ

یکی از رقابتی ترین اقتصادهای دنیا اینجا است، کشور گل لاله که با رشد اقتصادی چشمگیر خود دندان هر سرمایه گذار و کارافرین بین المللی را برای خود تیز می بیند. جاه طبان واقعی هرچه ایده آنها واقعی تر و خلاقانه تر و نوآورانه تر باشد از شانس بالاتری برای کسب اقامت این کشور برخوردارند. آنچه از همه مهمتر است نکاتی است که ایده پردازان باید به آن توجه کنند. نکاتی مانند این که ایده آنها باید برای نیاز های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی هلند سودآور باشد و این سود صرفا به این معنا نیست که سودی مالی باشد بلکه وقتی نیازی از مردم و دولت هلند پاسخ داده شود و قبل از آن این نیاز کاملا شناسایی  ارزیابی شده باشد، سود مالی به همراهش خواهد آمد. این ارزیابی نیازمند سفر اکتشافی برای شناسایی رفتارهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و هچنین تورم مردم است.

به این صورت که متقاضی باید قبل از ایده پردازی به هلند سفر کرده تا بتواند با ارزیابی مردم و شرایط زندگی آنها با خلاقیتی جدید نیازهای آنان را برآورده کند. بنابراین شرایطی برای آن در نظر گرفته شده است که به برخی از آنها اشاره خواهد شد. این شرایط اعم از امضای توافق نامه ای با یک تسهیل کننده شناخته شده و همچنین ارائه محصول یا خدمات نوآورانه با یک طرح تجاری قدرتمند و ثبت کسب و کار خود در اتاق بازرگانی هلند و همچنین ارائه منابع مالی کافی برای زندگی در هلند است.

شکل زیر الزامات و شرایط عمومی دریافت ویزای استارت آپ آمده است:

کارآفرینی در هلند با ویزای استارت آپ

تسهیل کارآفرینی در هلند

چنانچه افراد متقاضی کارافرینی در هلند از صبوری لازم برخوردار نیستند و منابع مالی قوی ندارند و امکان اجاره یا خرید ملک اداری برای شروع کسب و کار خود و ایجاد اشتغال دائمی برای شهروندان هلندی و همچنین امکان سفر اکتشافی به این کشور را ندارند باید از راه های جایگزین استفاده کنند و برای رسیدن به مقصود خود پلی بزنند تا شرایط برای آنها تسهیل شود. به این صورت که از راه های مهاجرتی دیگر مانند تحصیل وارد این کشور شوند و پس از آن اقدام به ثبت شرکت و یا کارافرینی در هلند نمایند. متقاضیان برای اطلاع از راه های مهاجرتی دیگر به هلند می توانند به مقاله مهاجرت به هلند مراجعه نمایند و یا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :