مهاجرت سرمایه گذاری در نروژ

کارآفرینی در نروژ

کارآفرینی در نروژ

شرایط کارآفرینی در نروژ برای متقاضیان بین المللی بستر رشد و سرمایه گذاری را فراهم نموده است که می توان به رشد 7.7% نوآفرینی اشاره نمود. به همین دلیل است که در سال 2023 دولت نروژ به دنبال ایجاد اشتیاق بیشتر بین علاقمندان به کارآفرینی است تا هم اقتصاد خود را پویاتر نماید و هم به این ترتیب از نرخ بیکاری بکاهد. از اینرو موقعیت های شغلی بیشتری را برای نروژی ها و افراد متخصصی که نروژ را به عنوان مقصد کاری و تحصیلی خود انتخاب می نمایند، ایجاد کند. بدین ترتیب دولت نروژ در صورتی که بخواهد شرایط را بهتر کند باید به دنبال تسهیل اعطاء اقامت از طریق کارآفرینی باشد.

به این ترتیب هم نروژی ها و هم سرمایه گذاران غیر اروپایی که به دنبال اخذ اقامت یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی هستند، سرمایه خود را وارد نروژ می کنند. نروژ که بعد از کشورهای خاورمیانه بزرگ ترین تولید کننده نفت به حساب می آید که یکی از بهترین کشورها برای ایجاد فرصت های شغلی در حوزه نفت است. نوآفرینان نیز به این بخش توجه ویژه ای دارند. خدمات نفت و گاز و شرکت های تابعه این حوزه بهترین قسمت برای سرمایه گذاری و شروع به نوآفرینی و ایجاد استارت آپ ها در نروژ هستند. چرا که بخش نفت و گاز باثبات ترین قسمت در اقتصاد نروژ است و بهترین راه برای ورود به آن ثبت شرکتی نفتی یا گازی در نروژ می باشد.

در این مقاله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور آگاهی علاقمندان به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • کارآفرینی چیست؟
  • شرایط کارآفرینی در نروژ چگونه است؟
  • نرخ تورم در کشور نروژ طی سال 2023 به چه صورت می باشد؟

آموزش کارآفرینی در نروژ

آموزش کارآفرینی در نروژ را می توان به عنوان یک حوزه مرتبط با کسب و کار تعریف کرد. دانشجویانی که در دوره کارآفرینی نروژ ثبت نام می کنند مهارت های ارتباطی را توسعه می دهند تا به مذاکره کنندگان خوبی تبدیل شوند. همچنین با آموزش کارآفرینی در نروژ مهارت های اصلی مدیریت و رهبری را فرا می گیرند. علاوه بر این کارآفرین به دانشجویان آموزش می دهد تا خلاقیت و تفکر استراتژیک خود را برای ایجاد طرح های تجاری موثر به کار گیرند. مدارک کارآفرینی در نروژ دانش نظری و فعالیت های عملی را پوشش می دهد. از سوی دیگر، شناخت کار در نروژ، توانایی مدیریت افراد و فروشندگی خوب، سنگ بنای این حوزه مدرن و پویا است.

چشم انداز شغلی برای فارغ التحصیلان کارآفرینی در نروژ عبارت اند از:

چشم انداز شغلی برای فارغ التحصیلان کارآفرینی در نروژ

حوزه های کارآفرینی در نروژ

برخلاف کشورهای خاورمیانه که غالبا اقتصادی وابسته به نفت و گاز دارند و این حوزه اکثرا در اختیار دولت می باشد، در کشور نروژ اینگونه نیست. منتهی علاوه بر نفت و گاز سایر حوزه ها نیز در نروژ پیشرفته و با بازده سوددهی خواهند بود. از اینرو کارآفرینان در صورتی که تخصص و تجربه سرمایه گذاری در حیطه نفتی را ندارند می توانند سایر قسمت ها را با توجه به تجربیات و مهارت های خود انتخاب نمایند. چرا که اگرچه فرد کارآفرین معمولا دیگران را استخدام می کند تا برای کارفرما کار کنند، اما خود او نیز در صورتی که بخواهد موفق شود باید در خصوص حیطه سرمایه گذاری تخصص و دانش کافی داشته باشد.

از جمله حوزه های کارآفرینی پرطرفدار در نروژ، علاوه بر حوزه نفت و گاز، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تدریس زبان های مختلف از جمله زبان انگلیسی، زبان مادری خود فرد و غیره با ایجاد موسسات آموزش زبان
  • ترجمه همزمان، کتبی و غیره با استخدام افرادی که علاوه بر نروژی به حداقل یک زبان دیگر هم تسلط کامل دارند.
  • واردات و صادرات کالاهای مختلف از جمله مواد آرایشی و بهداشتی
  • تاسیس کافی شاپ و رستوران که صنعت پررونقی در نروژ به حساب می آید، چون قیمت غذا در این کشور بالا است.
  • عکاسی
  • توریسم و گردشگری

حوزه های کارآفرینی در نروژ

آغاز کارآفرینی در نروژ

پس از انتخاب حوزه ای که فرد قصد سرمایه گذاری در آن را دارد نوبت به ورود سرمایه و ثبت شرکت یا برند تجاری در نروژ می رسد. به این منظور افراد با توجه به ماهیت شغلی خود یکی از انواع شرکت را انتخاب کرده و با کمک وکلای نروژی متخصص به ثبت آن در این کشور می پردازند. پرطرفدارترین نوع شرکت بین کارآفرینان جوان در نروژ شرکت با مسئولیت محدود است چرا که مسئولیت های کم تری برای شرکای شرکت قائل است. به این ترتیب که مطابق قوانین نروژ شرکای شرکت با مسئولیت محدود در قبال پرداخت بدهی های شرکت تنها در حد سرمایه ای که وارد شرکت کرده اند مسئول هستند. در خصوص افتتاح حساب بانکی در نروژ پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور خواهد بود.

بدین ترتیب در صورتی که شرکت ورشکست شود و دارایی شرکت پاسخگوی پرداخت بدهی ها نباشد، سرمایه گذاران و شرکا مسئولیت دیگری نخواهند داشت. به منظور آغاز کارآفرینی و ثبت شرکت در نروژ افراد ابتدا بایستی آدرسی در این کشور داشته باشند. البته این آدرس مربوط به شرکت خواهد بود. بدین ترتیب کارآفرینان و سرمایه گذاران شرط اقامت در نروژ را ندارند و ضرورتی ندارد حتما ساکن این کشور باشند تا مجوز بگیرند. به منظور اخذ مجوز افراد بایستی ابتدا به مرکزی به نام Bronnøysund Register Center مراجعه نمایند یا از طریق وبسایت این مرکز فرم های مربوطه را پر کرده و مدارک خود را ارائه نمایند. فرم مزبور به زبان نروژی است و تنها راهنمای آن به زبان انگلیسی هم ارائه گردیده است. پس کارآفرینان در نروژ باید علاوه بر انگلیسی به زبان نروژی هم مسلط باشند یا از وکلا و مترجمین کمک بگیرند.

کارآفرینی و مزایای مالیاتی در نروژ

دولت نروژ مزایای مالیاتی متنوعی را برای سرمایه گذاران بین المللی که قصد کارآفرینی در نروژ را دارند ارائه می دهد. به طور مثال، اگر شما مشغول کارآفرینی و تجارت در نروژ هستید ممکن است بتوانید اعتبار مالیاتی خارجی از مالیات های خود را در کشور دریافت کنید. این مزیت مالیاتی به کارآفرینان این امکان را می دهد تا مالیات نروژی را که پرداخت کرده اند با مالیات هایی که در کشورخود بدهکار هستند جبران کنند.

این امر می تواند یک کسر مالیاتی ارزشمند باشد به خصوص اگر شرکت شما در نروژ سود می کند. علاوه بر این طرح مشوق مالیاتی تحقیق و توسعه برنامه ای است که توسط دولت نروژ به کارآفرینان بین المللی ارائه می شود. که به مشاغلی که در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند معافیت های مالیاتی ارائه می دهد. همچنین نروژ کشوری است که دارای بیشترین معاهده مالیاتی با سایر کشورهای جهان است.

در نمودار زیر می توانید میزان مالیات بر درآمد در کشورهای مختلف جهان را با دیکدیگر مقایسه کنید:

میزان مالیات بر درآمد در کشورهای مختلف جهان را با دیکدیگر

هزینه کارآفرینی در نروژ

نوآفرینی در نروژ هزینه های متعددی دارد که از آن جمله می توان به سرمایه اولیه شرکت، هزینه ای که باید به مرجع ثبت شرکت ها در نروژ پرداخت شود، مالیات، حقوق کارمندان، حق بیمه و غیره اشاره نمود. این هزینه ها با توجه به نوع شرکت و ماهیت فعالیت آن متفاوت است. به عنوان مثال به منظور ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نروژ فرد باید 6797NOK (کرون نروژ) بپردازد. همچنین در صورتی که حداقل سرمایه شرکت با مسئولیت محدود یا همان LLC در نروژ بالای 3000000NOK (کرون نروژ) باشد، زمان ثبت شرکت باید حداقل 3 تن از اعضای هیئت مدیره هم انتخاب شوند. در خصوص اطلاع از هزینه زندگی در نروژ پیشنهاد می شود مقاله لینک شده را از طریق مراجعه به سایت جامع ما مطالعه بفرمائید.

اعضای هیئت مدیره شرکت با مسئولیت محدود در نروژ نیز باید مدیر عاملی را انتخاب نمایند که ضرورتا باید نروژی بوده یا شهروند یکی از کشورهای حوزه اقتصادی اروپا (EEA) باشد. پس کارآفرینان به منظور اخذ مجوز در صورتی که تابعیت یکی از کشورهای مزبور را ندارند باید حداقل یک شریک اروپایی داشته باشند. در این مقاله راجع به کارآفرینی در نروژ طی سال 2022 اطلاعاتی ارائه گردید و علاقمندان به کسب آگاهی بیشتر می توانند سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :