مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه استانبول ترکیه

تحصیل در دانشگاه استانبول ترکیه

آگاهی از شرایط تحصیل در دانشگاه استانبول ترکیه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب خواهد بود. محوطه اصلی دانشگاه استانبول ترکیه در مجاورت میدان بیازات، مرکز استان فاتح و ضلع اروپایی شهر قرار دارد. این دانشگاه در سال 1453 توسط سلطان عثمانی مهر دوم تأسیس شد. با این حال، ریچارد هونیگ، مورخ قانون آلمان، که ادعا می کند سنت های بیزانس و عثمانی را می توان با هم تحلیل کرد، اظهار داشت که تاریخ دانشگاه استانبول را می توان از اول مارس 1321 جستجو کرد. این مرکز به عنوان یک موسسه آموزش عالی به نام Darülfünûn (دار الفنون) در 23 ژوئیه 1846 تاسیس شد. اما مکتب الهیاتی اسلامی که بلافاصله پس از فتح قسطنطنیه (استانبول) در سال 1453 توسط محمود دوم تأسیس شد، به عنوان پیش درآمد دارولفنون شناخته می شود که در سال 1933 به دانشگاه استانبول تبدیل شد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار شما قرار خواهند داد.

موقعیت تحصیلی دانشگاه استانبول ترکیه

اولین دوره های مدرن فیزیک کاربردی در دانشگاه استانبول در 31 دسامبر 1863 برگزار شد که آغاز دوره جدیدی بود. در این دانشگاه، برای پاسخگویی به نیازهای علوم و فنون مدرن از سال 1874، برخی از کلاس های ادبیات، حقوق و علوم کاربردی در ساختمان دبیرستان گالاتاسرای برگزار می شد که به طور منظم تا سال 1881 ادامه داشت. در 1 سپتامبر 1900، مدرسه تغییر نام داد و به عنوان Darülfünûn-u Şahâne (خانه شاهنشاهی علوم متعدد) با دوره های ریاضیات، ادبیات و الهیات فعالیت کرد. دانشگاه استانبول دارای 8 پردیس است. پردیس اصلی آوکیلار در میدان بیازیت قرار دارد و پردیس های بعدی کادی کوی، لاللی و Vezneciler، بیازیت، Horhor، سلیمانیه و کپا می باشند. این دانشگاه یک کتابخانه دارد که شامل 1.5 میلیون نسخه نشریه برای دانشجویان است.

همچنین دانشگاه استانبول امروزه 22 دانشکده دارد، از جمله آن دانشکده حقوق، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده مهندسی و دانشکده شیلات و همچنین 8 مدرسه، 16 موسسه، 61 مرکز کاربردی و تحقیقاتی از جمله یک مرکز انتقال فناوری و هنرستان دولتی می باشند. این دانشگاه دارای بیش از 5000 کارمند علمی و 7000 کارمند اداری است که بیش از 80000 دانشجو را آموزش می دهند. اواخر روم و اوایل بیزانس در پردیس دانشگاه استانبول در کنار برج بیازات باقی مانده است. به طور کلی این دانشگاه دارای 17 دانشکده در 5 دانشگاه است. محوطه اصلی دانشگاه در ابتدا توسط کنستانتین بزرگ به عنوان مجمع تاوری ساخته شد و بعدا توسط تئودوسیوس بزرگ به عنوان مجمع تئودوسیوس در دوره امپراطوری روم بزرگتر شد.

شرایط تحصیل در دانشگاه استانبول ترکیه

پس از اعلام جمهوریت کشور ترکیه، دولت در تلاش برای ایجاد یک سیستم آموزشی مبتنی بر منطق و علم، شخصیت حقوقی دانشگاه استانبول را تصدیق کرد و استقلال علمی و اداری این موسسه را در 7 اکتبر 1925 پذیرفت. پس از این تاریخ، سیستم آموزش عالی سعی در پاسخگویی به نیازهای سیستم جدید دانشگاهیان داشت. همچنین زیر ساخت های یک دانشگاه مدرن با حمایت دانشمندان خارجی دعوت شده به این کشور ایجاد شد. با اصلاحات دانشگاه در سال 1933، تحت رهبری آتاتورک، دارولفنون به دانشگاه استانبول تبدیل شد.

ماموریت دانشگاه استانبول تولید دانش ارزشمند برای بشریت و انسانیت در سطح جهانی و آموزش افراد شایسته از طریق گرد هم آوردن شرق و غرب و حتی گذشته و آینده است. چشم انداز علمی دانشگاه استانبول این است که با ارتقا سطح تحصیلات جهانی و تحقیقات خود در آینده، به یک دانشگاه پیشرو تبدیل شوند. هدف این موسسه بالا بردن سطح دانش و پژوهش، نوآوری، کار آفرینی، کیفیت گرایی و پایداری، انطباق ارزش های جهانی، شفافیت و پاسخگویی و حساسیت اجتماعی می باشد. محبوب ترین و با کیفیت ترین برنامه دانشگاه، علوم زندگی و پزشکی است که در رده بندی بین المللی دارد. اطلاعات کامل در خصوص تحصیل در ترکیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه استانبول ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه استانبول ترکیه

دانشگاه استانبول ترکیه به عنوان یک دانشگاه بزرگ محسوب می شود که بیش از 82000 دانشجو در آن تحصیل می کنند. بدین ترتیب شهروندان خارجی می توانند درخواست های خود را به همراه دانشجویان محلی ارسال کنند. نسبت دانشجویان خارجی در دانشگاه استانبول 5% از کل دانشجویان است. استانبول با رتبه 665 در رتبه بندی بین المللی در بین 5% بهترین دانشگاه های سراسر جهان قرار دارد. هنگام ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه استانبول در ترکیه، باید تمام مدارک لازم را تهیه کنید. لازم به ذکر است که لیست مدارک لازم ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد.

برخی از مدارک لازم جهت پذیرش از دانشگاه استانبول ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • ارائه تمام اسناد دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده توسط متقاضی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • گذرنامه
  • شماره تماس
  • شناسه پست الکترونیک
  • اطلاعات هویتی و شخصی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • 2 توصیه نامه
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی و زندگی

بدین ترتیب روند درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه استانبول ترکیه به صورت آنلاین خواهد بود. همچنین دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه استانبول ترکیه باید در امتحانات ورودی نمرات لازم را کسب کنند. تحصیل در دانشگاه استانبول که یکی از 10 دانشگاه برتر ترکیه، بدون شک، برای بسیاری از دانشجویان یک رویا است. این مرکز از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های ترکیه است. سال تحصیلی به طور سنتی از 2 ترم تشکیل می شود. دانشگاه استانبول دارای برنامه های کارشناسی مقرون به صرفه است که هزینه آنها کمتر از 3000€ (یورو) در سال است. کسانی که مایل به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود از این موسسه هستند باید آماده پرداخت حداقل 3000€ (یورو) در سال باشند. شرح جزییات هزینه تحصیل در ترکیه به صورت کامل در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

دستاوردهای دانشگاه استانبول ترکیه

در سال های اخیر، دانشگاه استانبول جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده است که این جایزه را اورهان پاموک، به عنوان دانشجوی دانشکده ارتباطات از آن خود کرد. پروفسور دکتر عزیز سانکار که فارغ التحصیل از دانشگاه پزشکی استانبول بوده است، جایزه نوبل شیمی را دریافت کرد. همچنین پروفسور دکتر گولبیاز نیز جایزه خود را در مراسم افتتاحیه چهل و سومین کنگره پرستاری انکولوژی که در واشنگتن برگزار شد را در سال 2018 دریافت کرد. برخی از فارغ التحصیلان دیگر برجسته دانشگاه استانبول، هرانت دینک (سردبیر ترکی)، یلدرم آکبولوت (سیاستمدار ترک) و آریف ماردین (هنرمند موسیقی آمریکایی و ترکی) می باشند. متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود، می توانند با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :