مهاجرت کاری کرواسی

ویزای کاری کرواسی

ویزای کاری کرواسی

رشد و ثبات اقتصادی کراوسی در دهه اخیر، موجب شده تا اتباع خارجی از کشورهای مختلف به دنبال اخذ ویزای کاری کرواسی باشند. علاوه بر این کرواسی مکانی عالی برای شرکت ها و کارگران بین المللی است. روند درخواست ویزای کاری کرواسی، بسته به ملیت متقاضیان متفاوت است. زیرا متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا برای کار در کرواسی نیازی به درخواست ویزای کاری این کشور ندارند.

اما در مقابل کارگران کشورهای ثالث یا غیر اتحادیه اروپا، بدون دریافت ویزای کاری کرواسی اجازه ورود به این کشور را ندارند. اما نگران نباشید، زیرا روند درخواست ویزای کاری کرواسی برخلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیار ساده است. همچنین اگر به دنبال توسعه شرکت خود در اروپا هستید، جمهوری کرواسی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

الزامات اولیه برای ویزای کاری کرواسی

تمامی اتباع خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری کرواسی هستند، باید الزامات اولیه در این خصوص را رعایت کنند. این الزامات در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

الزامات اولیه برای ویزای کاری کرواسیتوضیحات
پاسپورتارائه پاسپورت معتبر ملی با حداقل 6 ماه اعتبار
قرارداد کارارائه قرارداد کار معتبر از یک کارفرمای کروات، یکی از اصلی ترین الزامات درخواست ویزای کاری کرواسی می باشد.
جزئیات مدارکارائه جزئیات مدارک یا تجربه کاری شما در گذشته
بیمه درمانیاخذ بیمه درمانی معتبر برای کار در کرواسی جزو الزامات می باشد. همچنین بیمه درمانی شما باید تا هزینه 30000HRK (کونا کرواسی) را پوشش دهد.
اثبات وجوه کافیمی تواند شامل گواهی حساب بانکی شما باشد.

نحوه درخواست ویزای کاری کرواسی

همانطور که قبلا اشاره کردیم، نحوه درخواست ویزای کاری کرواسی به نسب سایر کشروهای اروپایی بسیار ساده است. البته لازم به ذکر است که روند درخواست ویزای کاری کرواسی و مجوزهای آن از کشوری به کشور دیگر و نوع مدرک مورد درخواست متقاضیان متفاوت است. ساده ترین راه برای درخواست ویزای کاری کرواسی اسن است که، متقاضی با سفارت کرواسی محلی در کشور خود تماس بگیرد. از سوی دیگر، متقاضی می توان به طور متناوب به ایستگاه پلیس محلی خود مراجعه کنند. همچنین برای درخواست ویزای کاری، متقاضی باید تمام مدارک درخواست شده برای ویزای کاری و اجازه اقامت را ارسال کند. در نهایت اینکه، فرم درخواست ویزای کاری خود را تکمیل کند و هزینه مربوطه را بپردازد. پس تایید مجوز ها توسط کنسولگری، ویزای کاری شما ظرف 3 هفته کاری برای شما ارسال خواهد شد.

نحوه درخواست ویزای کاری کرواسی

اخذ مجوز کار پس از دریافت ویزای کاری کرواسی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد دارند بیش از 3 ماه در این کشور مشغول به کار شوند، پس از دریافت ویزای کاری خود باید برای مجوز کار کرواسی نیز اقدام نمایند. به طور کلی کارمندانی که با هدف کار در کرواسی وارد این کشور می شوند به مجوز کار این کشور نیاز دارند. البته لازم به ذکر است که، اغلب مجوزهای کار در کرواسی به 12 ماه محدود می شوند. با این حال وزارت کار کرواسی اجازه می دهد، تا در صورت نیاز به ادامه کار در این کشور، متقاضیان مجوز کار خود را تا 60 روز قبل از انقضا تمدید کنند.

در حالی که اخذ مجوز کار پس از ویزای کاری کرواسی رایج ترین راه برای کارمندان است، برخی از اتباع خارجی ممکن است واجد شرایط گواهی ثبت کار در این کشور باشند. البته این گواهی ها معمولا برای مشاوران، مجریان، اعضای نظم مذهبی و روزنامه نگاران اعطاء شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط کار و مهاجرت به کرواسی می باشد. علاوه بر این اگر شریک زندگی یا فرزندان زیر 18 سال دارید می توانید با ویزای کاری کرواسی جهت سرمایه گذاری، به شما در این کشور بپیوندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :