مهاجرت تحصیلی صربستان

ویزای تحصیلی صربستان

ویزای تحصیلی صربستان

برای تحصیل در صربستان بسته به اینکه از کدام کشور به صربستان سفر می کنید، به اخذ ویزای تحصیلی صربستان نیاز دارید. بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان بسیار ساده است. به همین دلیل است که اکثر دانشجویان بین المللی ویزای تحصیلی صربستان را بهترین گزینه برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند. به طور کلی افراید که قصد دارند بیش از 90 روز در این کشور به تحصیل بپردازند، باید برای دریافت ویزای تحصیلی صربستان اقدام کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی صربستان می باشد. البته لازم به ذکر است که بدانید روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان برای اتباع کشورهای اروپایی بسیار ساده تر خواهد بود.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی صربستان

برای درخواست ویزای ویزای تحصیلی صربستان در وهله اول باید درخواست ویزای تحصیلی خود را به سفارت جمهوری صربستان در خارج از کشور ارسال کنید. در جدول زیر مراحل کلی در روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان به تفضیل ارائه شده است:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی صربستانتوضیحات
با نزدیک ترین سفرات جمهوری صربستان تماس بگیرید.قرار ملاقات رزرو کنید. قرار ملاقات الزامی است تا درخواست ویزای شما در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی صربستانمتقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که تمام اسناد درخواستی را جمع آوری کرده اند.
ارسال مدارک به سفارت جمهوری صربستانپس از حمع آوری مدارک آنها را باید به نزدیک ترین سفارت صربستان در کشور خود تحویل دهید.
انتظار جهت دریافت جواب ویزاصبور باشید زیرا از همان سفارتی که درخواست ویزا را ارسال کردید، پیامک یا ایمیلی حاوی پاسخ ویزای خود دریافت خواهید کرد.

دلایل رد ویزای تحصیلی صربستان

همانطور که می دانید امکان رد ویزای تحصیلی صربستان به دلایل مختلف برای متقاضیان وجود دارد. اما نگران نباشید زیرا پس از رد شدن درخواست ویزا تحصیلی می توانید دوباره برای ویزای تحصیلی خود درخواست دهید. به طور کلی اگر ویزای تحصیلی شما رد شد، باید با سفارت صربستان که درخواست داده اید تماس بگیرید تا دلیل رد شدن ویزای خود را جویا شوید. پس از آن می توانید دوباره برای ویزای تحصیلی صربستان اقدام نمایید. یا اینکه می توانید یک نامه تجدید نظر به سفارت صربستان ارسال کنید.

از مهمترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی صربستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورت سالم نبودن پاسپورت شما
  • ارسال مدارک مورد نیاز با اطلاعات نادرست
  • عدم پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی صربستان
  • در صورت ارسال نکردن تمامی مدارک مورد نیاز

دلایل رد ویزای تحصیلی صربستان

الزامات اساسی در روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان

تمامی متقاضیانی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی صربستان برای تحصیل در این کشور هستند. باید الزامات اساسی که توسط وزارت امور خارجه صربستان برای مهاجران در نظر گرفته شده را رعایت فرمایند. یکی از اصلی ترین الزاماتی که متقاضیان باید در قدم اول از آن عبور کنند این است. که نامزدها باید بتوانند شواهدی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از خود در طول اقامت در این کشور را به اداره مهاجرت ارائه دهند. تا بتوانند ادامه روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان را به درستی طی کنند.

برای اینکه بیشتر با الزامات اساسی در روند درخواست ویزای تحصیلی صربستان آشنا شوید، به شما توصیه می شود که به جدول زیر مراجعه فرمایید:

الزامات اساسی در روند درخواست ویزای تحصیلی صربستانتوضیحات
اثبات پرداخت هزینه دورهارائه گواهی مبنی بر پرداخت هزیناثبات پرداخت هزینه دورهه دوره تحصیلی مورد نظر شما در صربستان
بیمه درمانی معتبربیمه درمانی خصوص در صربستان باید ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود.
بازگست به کشور مبدااتباع خارجی باید به این مورد توجه فرمایند که، هدف آنها پس از تحصیل در صربستان بازگشت به کشور خود باشد.
تحصیل در موسسات آموزشی معتبرتحصیل متقاضیان فقط از موسسات آموزشی تایید شده توسط دولت صربستان صورت می پذیرد.

بدون رعایت این الزامات درخواست ویزای تحصیلی شما به احتمال فراوان رد خواهد شد. در نمودار زیر می توانید روند درخواست متقاضیان را طی سال های اخیر برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان مشاهده فرمایید:

روند درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان

کار حین تحصیل با ویزای تحصیلی صربستان

تمامی افرادی که با ویزای تحصیلی صربستان وارد این کشور شده اند، می توانند با ویزای تحصیلی خود حین تحصیل در صربستان مشغول به کار شوند. کار ضمن تحصیل در صربستان، یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان جهت پوشش هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. علاوه بر پوشش هزینه تحصیل در صربستان، کار دانشجویی در این کشور بخشی از نیاز های روز مره دانشجویان را نیز برآورده می کند. به این نکته نیز توجه فرمایید که، کار حین تحصیل در صربستان نباید به روند تحصیلی شما در این کشور لطمه ای وارد کند. در این صورت شما از کار دانشجویی در صربستان محروم خواهید شد. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت به صربستان جهت تحصیل در این کشور گرفته اید، برای اطمینان خاطر بیشتر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :