مهاجرت تحصیلی تایلند

ویزای تحصیلی تایلند

ویزای تحصیلی تایلند

تمامی افرادی که شهروند تایلند نیستند و قصد دارند در این کشور تحصیل کنند باید ویزای تحصیلی تایلند را دریافت کنند. این ویزا شامل افرادی می شود که از داشتن ویزای توریستی تایلند معاف هستند. امروزه دانشگاه های تایلند توسط متخصصانی از کانادا، استرالیا، اروپا و آمریکا تدریس می شود. که این امر باعث شده تا افراد بیشتری به دنبال دریافت ویزای تحصیلی تایلند جهت تحصیل در این کشور باشند.

به طور کلی بالاترین سطح آموزش جهانی در بسیاری از موسسات آموزشی در تایلند در سراسر جهان شناخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط دریافت ویزای تحصیلی تایلند، ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید. از سوی دیگر، شاید مهمترین نکته برای دریافت ویزای تحصیلی تایلند جهت تحصیل در این کشور، فرصت های شغلی بسیار عالی در این کشور باشد.

دلایل تحصیل در تایلند

تحصیل در تایلند یک تجربه باورنکردنی است و یک فرصت واقعی برای حضور در قلب آسیای جنوب شرقی است. از کشاورزی تا تولید، گردشگری گرفته تا مهمان نوازی تحصیل در تایلند همیشه جذاب است.

از مهمترین دلایل تحصیل در تایلند می توانی به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش مقرون به صرفه: تحصیل در تایلند گزینه های عالی برای کسب مدرک بین المللی مقرون به صرفه ارائه می دهد. هزینه زندگی نیز در این کشور بسیار مقرون به صرفه است.
  • محیطی دوستانه و ایمن: یکی از بزرگترین جاذبه های تایلند، مردم آن و رفتار فوق العاده مهربان آنها با یکدیگر است.
  • تنوع فرهنگی: تایلند یک دیگ ذوب فرهنگ با بیش از 40 میلیون بازدید کننده سالانه است، که به زندگی و فرهنگ روز مره طعم می بخشد.

شرایط درخواست ویزای تحصیلی تایلند

شرایط درخواست ویزای تحصیلی تایلند به نسبت سایر کشورها دارای فرآیند بسیار ساده ای است. ویزای تحصیلی تایلند که به عنوان ویزای غیر مهاجرتی نیز شناخته می شود یکی از محبوب ترین روش های ورود به تایلند می باشد. ویزای تحصیلی تایلند برای خارجی هایی که به دلایلی غیر از گردشگری به تایلند سفر می کنند ارائه می شود. همچنین بر اساس هدف سفر دسته بندی می شود. افرادی که متقاضی دریافت ویزای تحصیلی تایلند هستند باید واجد شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی تایلند، باید حداقل سه دوره تحصیلی را در این کشور بگذرانند.
  • در یک موسسه آموزشی معتبر در تایلند ثبت نام کنید.
  • حداقل 16 ساعت در هفته در این کشور کلاس داشته باشید.

در نهایت به اینکه مهم توجه فرمایید که شرایط دقیق ویزای تحصیلی تایلند در معرض تغییر است. بنابراین قبل از درخواست با موسسه آموزشی مورد نظر تماس بگیرید.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی تایلند

به طور کلی نحوه دریافت ویزای تحصیلی تایلند یکی از مهمترین مراحل برای مهاجرت به تایلند و تحصیل در این کشور می باشد. شما باید برای ویزای تحصیلی تایلند در سفرات یا کنسولگری تایلند در کشور عزیزمان ایران درخواست دهید. به این نکته مهم توجه فرمایید که قبل از درخواست باید در یک موسسه آموزشی در تایلند پذیرفته شده باشید. از سوی دیگر موسسه مورد نظر شما باید یک نامه ثبت نام به شما ارائه دهد. از اصلی ترین مراحل دریافت ویزای تحصیلی تایلند این است که، شما باید با سفارت تایلند که در آن درخواست ویزا را ارسال می کنید تماس بگیرید. علاوه بر این می توانید به وب سایت کنسولگری نیز مراجعه فرمایید.

پس از اینکه با کنسولگری تایلند تماس گرفتید برای دریافت ویزای تحصیلی تایلند باید مراحل دیگری را نیز سپری کنید، که عبارت اند از:

  • برای درخواست ویزای تحصیلی تایلند قرار ملاقات بگذارید.
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی تایلند را به صورت کامل جمع آوری کنید.
  • پس از جمع آوری تمامی مدارک این مدارک را به همراه درخواست ویزا به کنسولگری تایلند در ایران ارسال نمایید. البته بسته به این در کدام سفارت درخواست می دهید می توانید درخواست را ارسال کنید. که هم می توانید به صورت حضوری و هم به صورت پستی ارسال نمایید.
  • منتظر پردازش درخواست ویزای خود باشید.
  • پاسپورت و ویزای خود را جمع آوری کنید. اگر از طریق پست درخواست داده اید سفارت برای شما پست خواهد کرد.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی تایلند

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی تایلند

متقاضیان هنگام درخواست ویزای تحصیلی تایلند برای تحصیل در این کشور باید چندین مدرک برای پشتیبانی از درخواست خود ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی تایلند عبارت اند از:

  • ارائه پاسپورت معتبر ملی که دارای حداقل 2 صفحه ویزای خالی باشد.
  • فتوکپی پاسپورت متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی که باید امضا شده باشد. البته می توانید فرم درخواست را از وب سایت کنسولگری تایلند دانلود کنید.
  • نامه پذیرش از موسسه انتخابی شما در تایلند
  • اگر چنانچه دانشگاه شما یک موسسه خصوصی است، تاییدیه وزارت آموزش و پرورش نیز الزامی است.
  • مدارک ثبت نام دانشگاه یا مدرسه خود در تایلند
  • اگر در تایلند دوره کارآموزی را می گذرانید باید نامه تاییدیه از آن مدرسه ای که ثبت نام کرده اید را نیز ارائه دهید.
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • پرداخت هزینه درخواست به مبلغ 590THB (بات تایلند)

مدت زمان پردازش و اعتبار ویزای تحصیلی تایلند

لازم به ذکر است که مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی تایلند بستگی به سفارتی دارد که از طریق آن درخواست می دهید. متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی تایلند باید حدود 7 تا 14 روز کاری به سفارت فرصت دهند. بنابراین برای دریافت ویزای تحصیلی خود صبور باشید. از سوی دیگر ویزای تحصیلی تایلند برای یکبار ورود یا چند بار ورود حداکثر 90 روز اعتبار دارد.

با اینکه دوره تحصیلی شما در تایلند یک ساله است اما همچنان یک ویزای تحصیلی 90 روزه دریافت خواهید کرد. علاوه بر این قبل از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی شما می توانید برای تمدید آن در اداره مهاجرت تایلند درخواست دهید. به این نکته نیز توجه فرمایید که شما باید هر 90 روز قبل از انقضای ویزای تحصیلی خود آن را تمدید کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت بهترین راهنما در جهت اخذ ویزای تحصیلی شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :