مهاجرت تحصیلی اندونزی

ویزای تحصیلی اندونزی

ویزای تحصیلی اندونزی

جهت تحصیل و اخذ اقامت در کشوری مانند اندونزی متقاضیان بین المللی بایستی ابتدا مجوز لازم یا ویزای تحصیلی اندونزی را دریافت نمایند. کشوری با جمعیت بیش از 270 میلیون نفر در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. این کشور از لحاظ امکانات مهاجر پذیری، در رتبه خوبی قرار دارد. امکانات تحصیلی در صورت داشتن ویزای تحصیلی اندونزی، رفاهی، موقعیت های شغلی در حوزه های مختلف، همگی دست به دست هم داده تا یک بستر مناسب برای پذیرش مهاجرانی از سر تا سر دنیا را در این کشور فراهم سازد. یکی از راه های اخذ اقامت در این کشور، اقدام از طریق ویزای تحصیلی اندونزی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شما را بیشتر با این موضوع آشنا می سازد.

اخذ ویزای تحصیلی اندونزی

اندونزی، با پیشرفت در حوزه دانشگاهی و آموزش، به یکی از مقاصد دانشجویان برای تکمیل تحصیلات خود تبدیل شده است. امروزه دانشجویان سراسر دنیا با اخذ ویزای تحصیلی اندونزی، برای تحصیل به اندونزی سفر می کنند. تحصیل در این کشور، یک انتخاب بسیار عالی برای علاقمندان به ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشد. تحصیل در اندونزی، با کیفیت بالا و هزینه مناسب همراه می باشد؛ همچنین زندگی در محیطی که مردمی خونگرم و مهمان پذیر دارد، تجربه شیرینی را بریتان رقم خواهد زد. اندونزی، یکی از کشور های فوق العاده ای است که به آن توجه زیادی نشده است. این کشور، بیش از 17000 جزیره را شامل می شود که هر کدام ویژگی ها و زیبایی های خود را دارد.

برای اخذ ویزا جهت تحصیل در اندونزی، نیازمند این هستید که مراحلی را پشت سر بگذارید. در مرحله اول، شما بایستی از یکی از دانشگاه های اندونزی پذیرش دریافت کنید. شما باید مجموعه ای از مدارک را به دانشگاه مورد نظر خود و سفارت اندونزی تحویل دهید. ویزای تحصیلی اندونزی، نوعی ویزای فرهنگی محسوب شده و برای اخذ آن باید پیش از شروع سال تحصیلی در این کشور اقدام کنید. پس از اخذ ویزای تحصیلی اندونزی، شما 60 روز زمان دارید تا در اندونزی، اقامت داشته باشید و باقی کارهای مربوط به پذیرش خود را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای ارائه به دانشگاه و سفارت اندونزی به شرح زیر می باشد:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی، همراه با ریز نمرات
  • اثبات توانایی مکالمه و مهارت زبان و ارائه مدرک آکادمیک
  • ترجمه رسمی تمام مدارک به زبان انگلیسی
  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اثبات توانایی مالی مورد نیاز تحصیل در اندونزی
  • تکمیل و ارائه فرم ویزای دانشجویی
  • گواهی سلامت و عدم ابتلا به ویروس HIV ( ایدز )
  • ارائه مدرک پذیرش از دانشگاه اندونزیایی
  • چهار قطعه عکس جدید پاسپورتی ( رنگی )

سیستم آموزشی و تحصیل در اندونزی

در سیستم آموزشی اندونزی، همانند ایران، شهروندان باید 12 سال تحصیلات خود را تا رسیدن به دانشگاه ادامه دهند. طبق قانون اساسی این کشور، تحصیلات به دو صورت رسمی و غیررسمی انجام می گیرد. 12 سال آموزش رسمی، دارای سه سطح آموزشی ابتدایی (پایه های اول تا ششم)، سطح متوسطه اول ( پایه های هفتم تا نهم) و متوسطه ارشد ( پایه های دهم تا دوازدهم) می باشد. پس از گذشت این 12 سال، شهروندان می توانند در رشته مورد نظر خود به تحصیلات دانشگاهی مشغول شوند. شهروندان خارجی نیز پس از اخذ ویزای تحصیلی اندونزی، می توانند به تحصیلات دانشگاهی در این کشور مشغول شوند.

مدارس در کشور اندونزی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول، مدارسی را شامل می شود که توسط دولت اداره می شود. این دسته از مدارس دولتی در اندونزی با نام ( negeri) شناخته می شود.دسته دوم، مدارسی را شامل می شود که توسط بخش خصوصی اداره می شوند؛ این مدارس اصطلاحا (swasta) نامیده می شوند. برخی از مدارس خصوصی اندونزی را با نام مدارس ملی به علاوه می شناسند. چرا که در این مدارس، مباحث علمی فراتر از حد تعیین شده توسط آموزش و پرورش است. در اندونزی حدود 170000 مدرسه ابتدایی، 40000 مدرسه راهنمایی و 26000 مدرسه در مقطع دبیرستان در حال فعالیت هستند. لازم به ذکر است که حدود 84% این مدارس زیر نظر آموزش و پرورش اندونزی و 16% دیگر، تحت نظر وزارت امور دینی فعالیت دارند. ویزای تحصیلی اندونزی، امکان تحصیل شما را در این مقاطع میسر می سازد.

سیستم آموزشی و تحصیل در اندونزی

کارهای پاره وقت، برای دانشجویان محصل در اندونزی

در اندونزی نیز مانند بسیاری از دانشگاه های جهان، به دانشجویان فرصت داشتن شغل های پاره وقت داده می‌شود. این کارها ممکن است درآمد آنچنانی نداشته باشد، اما درآمد آن به عنوان یک کمک هزینه برای انجام کارهای روزمره و مبلغی برای کمک در هزینه های اخذ ویزای تحصیلی اندونزی قابل قبول می باشد. به دانشجویان، اجازه کار معقول نیمه وقت و 20 ساعت در هفته داده می شود. لازم به ذکر است که دانشجویان اجازه کار بیش از 30 تا 35 ساعت در هفته را ندارند.

اندونزی، بنا بر وجود دانشگاه‌ هایی با سطح بالای آموزشی، شرایط نسبتا آسان زندگی و ایجاد فرصت های شغلی می تواند مقصد بسیار مناسبی برای تکمیل تحصیلات عالیه برای دانشجویان بومی و حتی دانشجویان مهاجر باشد. شما دوستان با تحصیل در دانشگاه های اندونزی که رتبه های خوبی در میان دانشگاه های جهانی دارند، می توانید آینده خوبی برای خود رقم بزنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارد تا با ارائه مطالب و اطلاعات کامل در زمینه مهاجرت، راه شما دوستان را در این زمینه تسهیل ببخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با تیم ما همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :