مهاجرت کاری اندونزی

ویزای کاری اندونزی

ویزای کاری اندونزی

کشور اندونزی در دهه گذشته رشد اقتصادی بسیار خوبی را دارا بوده است و ویزای کاری اندونزی را برای افراد صادر نموده است. دریافت شغل در اندونزی نیازمند ویزای کاری اندونزی می باشد. این کشور به دلیل داشتن بازاری بزرگ و پر مشتری، بسترهای شغلی متفاوت در صنعت های مختلف مانند کشاورزی و فعالیت های فنی وجود دارد؛ چند سالی است که تعداد متقاضیان سفر به اندونزی برای دریافت کار و اشتغال در این کشور رو به افزایش است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد در این مقاله، اطلاعات مورد نیاز شما در مورد ویزای کار اندونزی در اختیار شما قرار دهد.

درباره ویزای کار اندونزی

دوست داران و علاقه مندان به اشتغال در اندونزی، طبق قوانین بین المللی این کشور، بایستی که ویزای کار اندونزی را دریافت کنند. اخذ این اجازه نامه و ویزای کاری، به طور کامل در زیر نظر دولت این کشور بوده و انجام می شود. شما باید برای دریافت ویزای کاری اندونزی، دلایل قانع کننده ای برای دولت این کشور ارائه کنید. چرا که این شرکت با هدف حمایت از نیروی داخلی، قوانین سختی را به تصویب رسانده است. موقعیت های کاری زیادی در این کشور وجود دارد که با دریافت ویزای کاری این کشور می توانید در این شغل ها استخدام شوید. در نظر داشته باشید که ویزای کار اندونزی با مجوز کاری تفاوت های بسیاری دارد. ویزای تجاری این کشور، به شما تنها اجازه فعالیت های کوتاه مدت را می دهد.

پروژه های کوتاه مدت شغل های موقت، نیازمند ویزای تجاری اندونزی می باشد. اما اگر قصد ادامه فعالیت خود در این کشور و با مدت طولانی را دارید، بهتر است برای ویزای کار در اندونزی اقدام و سعی در تبدیل آن به اقامت دائم کنید. ویزای تجاری اندونزی، تنها اجازه زندگی 180 روزه شما در این کشور را صادر می کند. اما ویزای کاری، با اعتبار یک ساله و به در خواست فرد متقاضی صادر می شود؛ اما اگر قصد ادامه اقامت در اندونزی را دارید، باید قبل از اتمام مهلت یک ساله خود، برای تمدید آن اقدام کنید. این ویزای موقت، پس از مدت سه سال، قابلیت تبدیل شدن به ویزای اقامت دائم را دارد. همچنین، پس از 5 تا 10 سال کار موفق در این کشور، پرداخت مالیات و احترام به قوانین این کشور، شما می توانید برای اخذ پاسپورت و تابعیت این کشور اقدام کنید.

اخذ ویزای کار اندونزی

در کنار اخذ ویزای کار اندونزی، داشتن اجازه از سوی دولت، برای استخدام یک فرد خارجی در شرکت های این کشور، امری ضروری است. ممکن است اخذ این اجازه برای شرکت، وقت گیر و پرهزینه باشد. این مسئله به این دلیل است که استخدام یک فرد، به میل و انتخاب رؤسای شرکت های بومی و بین المللی نیست. بلکه کاملا زیر نظر دولت صورت می گیرد. دولت اندونزی، افراد را مجاب می کند تا در زمینه ای که در آن تخصص دارند مشغول به کار شوند.

در قوانین دولت اندونزی، فردی متخصص تلقی می شود که در زمینه فعالیت خود، 5 یا بیش از 5 سال فعالیت حرفه ای در کارنامه خود داشته باشد. تنها یک مورد استثنا وجود دارد. آن هم آموزش زبان انگلیسی برای بومیان است. برای پذیرفته شدن شما توسط دولت و اخذ ویزای کار اندونزی، شرکت مقصد شما باید کارهایی را انجام دهد که به شرح زیر است:

  • شرکت شما باید توجیه کند که چرا این موقعیت، بایستی توسط یک مهاجر پر شود.
  • باید نشان دهد که مهاجرت، از زمینه های آموزشی مناسبی برخوردار باشد.
  • سوالات پرسیده شده از شما، توسط تیم نیروی انسانی را به خوبی پاسخ دهید.
  • بایستی در برنامه نیروی انسانی تصویب شده، شکافی وجود داشته باشد.

اخذ ویزای کار اندونزی

شروع کار بدون اخذ مجوز در اندونزی

بهتر است که فکر انجام این کار را به طور کامل سرتان بیرون کنید! به هیچ عنوان کار بدون مجوز کار در اندونزی به شما توصیه نمی شود؛ زیرا عواقب بسیار شدیدی در انتظار شما خواهد بود. دولت اندونزی برای حمایت از کار داخلی در این کشور، قوانین بسیار سفت و سختی را وضع کرده است. در صورت انجام این کار، مجازات کیفری که باید در مورد شما به انجام برسد، اعم از جریمه نقدی 100.000.000IDR تا 400.000.000IDR روپیه و حداقل 1 سال و حداکثر 4 سال سپراندن زندگی خود در زندان های این کشور می باشد و ممکن است که دریافت ویزای کار اندونزی شما را با خلل مواجه کند.

هر مهاجر خارجی که در این کشور از روی قصد و عمدا اعمالی را انجام دهد که مغایر ویزای کار اندونزی یا مجوز کاری باشد و یا قصد سواستفاده داشته باشد، مجازات حبس 5 ساله و جریمه نقدی 500.000.000IDR روپیه ای را متحمل خواهد شد. همچنین، اگر شخصی به طور عمدی و با داشتن آگاهی، نامه یا داده ای را به صورت جعلی و با قصد اخذ اقامت و یا ویزای کار اندونزی را برای خود و یا دیگران تهیه و تنظیم کند یا به طور عامیانه، جعل اسناد انجام دهد، طبق قوانین این کشور متحمل مجازات سنگینی خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اندونزی

شما برای اخذ ویزای کار اندونزی، باید اسناد و مدارکی را به دولت این کشور ارائه کنید. این مدارک به طور دقیق بررسی خواهند شد و در کسب ویزای کار اندونزی شما بسیار موثر خواهند بود؛ پس در ارائه آن دقت بالایی به خرج دهید تا فرآیند کارهای اقامت شما سهل تر گردد. برای اینکه مشکلی در روند ارسال مدارک وجود نداشته باشد مدارک مورد نیاز را بررسی نمایید.

مدارکی که شما برای اخذ ویزا باید به دولت اندونزی ارائه کنید، به شرح زیر می باشد:

دریافت ویزای کار اندونزی، یکی از راه های پیش روی شما برای مهاجرت شما است. شما با اخذ این مجوز قادر خواهید بود تا در بخش های مختلف این کشور مشغول به کار شوید؛ کسب درآمد کنید و از مدت 3 سال، درخواست اقامت دائم این کشور را ارائه دهید. پس از گذارندن این مرحله، مسیر شما برای کسب پاسپورت و تابعیت اندونزیایی آسان خواهد شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره تلاش می کند تا با ارائه مقالات این چنینی، اطلاعات مورد نیاز شما در امر مهاجرت را برای شما فراهم کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :