مهاجرت کاری اندونزی

کار در اندونزی

کار در اندونزی

اندونزی، به عنوان قطب قدرتمند اقتصادی، روز به روز در حال پیشرفت است، از اینرو کار در اندونزی، یکی از مقاصد مهاجران خارجی به این کشور است. این کشور پس از عبور از بحران رکود کاری و اقتصادی خود که سه سال به طول انجامید، سعی در جبران موقعیت بد خود داشت و آن هم سر بلند بیرون آمد. اندونزی، با در اختیار داشتن منابع معدنی غنی، منابع نفت و گاز، منابع سنگ های با ارزش و همچنین صنایع کشاورزی، موقعیت های شغلی بسیار زیادی را در اختیار مردم محلی و مهاجران قرار می دهد. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا کار در اندونزی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط کار در اندونزی

همانطور که بیان شد، دلایل مختلفی اندونزی را به قطب مهم اقتصادی در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است. منابع خدادادی نفت و گاز غنی، معادن مختلف سنگ های با ارزش مانند معادن سنگ مس و قلع و توانایی بالای در صنعت کشاورزی موقعیت های شغلی زیادی در این کشور برای تبعه همین کشور و مهاجرانی که از کشورهای دیگر به اندونزی مهاجرت می کنند ایجاد می کند. موقعیت های شغلی در پایتخت این کشور یعنی جاکارتا، از باقی شهرهای این کشور بیشتر است. پس اگر قصد یافتن شغلی مناسب برای خود را دارید، در جاکارتا شانس بیشتری برای یافتن آن خواهید داشت.

طبق آمارهای منتشر شده، پس از سال 2018 در این کشور، بیش از 100000 متخصص خارجی در این کشور مشغول به کار در اندونزی هستند و سعی در گسترش آن دارند. شغل های مختلفی در این کشور وجود دارد که می توانید پس از دریافت ویزا، در آنها مشغول به کار شوید. شغل هایی که دراندونزی از درآمد بسیار خوبی برخوردار هستند به شرح ذیل می باشد:

  • پزشک یا جراح
  • قاضی
  • وکیل مدیریت بانک
  • کارشناس های اجرایی
  • کارشناس ارشد مالی
  • ارتودنتیست
  • اساتید دانشگاه ها
  • خلبان
  • مدیریت بازار یابی

شرایط استخدام در اندونزی

متقاضیان خارجی می توانند از طریق مهارت، سابقه کاری و مدارک دانشگاهی خود، جویای کار در اندونزی باشند. برای دریافت شغل در اندونزی، متقاضی باید شرایطی را دارا باشد؛ حداقل مدرک تحصیلاتی برای دریافت شغلی مناسب در اندونزی، مدرک لیسانس می باشد. داشتن تخصص و سابقه کار افزون بر مدرک تحصیلاتی شانس بیشتری برای یافتن شغلی مناسب و درآمد بالا خواهند داشت. نکته دیگری که تسلط داشتن به آن تاثیر بسیار زیادی دارد، تسلط به زبان اندونزیایی و دریافت مدرک معتبر از این زبان است. لازم به ذکر است که تسلط به زبان انگلیسی نیز از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار بوده است و شانس متقاضی را دو چندان می کند.

پس از اینکه شغل مورد نظرتان را در اندونزی یافتید، بایستی مدارک لازم و مستندات مورد نیاز را برای کارفرمایتان ارسال کنید. پس از بررسی شدن این مدارک، کسانی که شرایط شروع کار در اندونزی در شغل مورد نظرشان را دارا هستند، با دعوت نامه شغلی به این کشور دعوت خواهند شد. پس از دریافت این دعوت نامه، متقاضی می تواند برای سفر به این کشور اقدام کرده و درخواست دریافت ویزای اندونزی کنید؛ با دریافت ویزای اندونزی، شما می توانید به اندونزی ورود کنید و برای دریافت مجوز کاری اقدام کنید. قوانین کار در اندونزی به شرح ذیل است:

  • حداکثر ساعت کاری شما 40 ساعت و در طی 5 یا 6 روز در هفته می باشد.
  • اضافه کاری، نباید بیشتر از 14 ساعت و 3 روز در هفته انجام بگیرد.
  • بعد از سال دوم استخدام، سالانه 12 روز مرخصی برای شما در نظر گرفته می شود.
  • به ازای هر 4 ساعت کار، حداقل نیم ساعت استراحت برای شما در نظر می شود.

شرایط استخدام در اندونزی

اخذ پاسپورت از طریق کار در اندونزی

شما با مهاجرت به این کشور از طریق کار در اندونزی می توانید اقامت دائم و پاسپورت اندونزی را دریافت کنید. اما در نظر داشته باشید که کسب این امتیازات قوانینی دارد که باید به آن توجه کرد. ویزای تجاری با مجوز کاری تفاوت زیادی دارد. ویزای تجاری اندونزی، فقط به شما اجازه اجرای پروژه و فعالیت های کوتاه مدت را می دهد. در واقع اگر به دنبال شغلی دائمی و طولانی مدت در اندونزی هستید، ویزای تجاری مناسب کار شما نخواهد بود؛ زیرا ویزای تجاری اندونزی، تنها فرصت زندگی 180 روزه شما در این کشور را صادر می کند.

ویزای کار در اندونزی، با اعتبار یک ساله برای فرد متقاضی صادر شده و فرد اگر خواهان ادامه اقامت در این کشور را داشته باشد، باید قبل از اتمام مهلت یک ساله، نسبت به تمدید آن اقدام نماید. تنها پس از گذشت سه سال دریافت ویزای اقامت موقت و پرداخت مالیات، اجازه صدور ویزای دائمی و اقامت همیشگی فرد در اندونزی صادر می شود. پس از 5 الی 10 سال از شروع موفق شما در شغل خود در این کشور، احترام به قوانین و مقررات و پرداخت مالیات، پاسپورت و تبعیت اندونزیایی برای شما صادر خواهد شد.

مزایا و معایب اخذ اقامت اندونزی

کسب اقامت اندونزی که کشوری پیشرو در عرصه اقتصادی و سیاسی است، مزایای زیادی را به همراه خود دارد. زندگی آسوده در فضای امن اندونزی، امکان شرکت در انتخابات و رای گیری های این کشور، تحصیل رایگان در اندونزی و امکان دریافت پست و مقام نظامی و سیاسی، از مزایایی است که می توان با اخذ اقامت اندونزی توسط کار در اندونزی به دست آورد. در قبال آن، معایبی نیز وجود دارد که لازم است از آن اطلاعاتی داشته باشید.

مزایای اخذ اقامت و ویزای اندونزی عبارت است از:

  • کاهش هزینه های زندگی در این کشور، اعم از تحصیل کردن در اندونزی
  • امتیازاتی که توسط سازمان های مهاجرتی برای بانوان در نظر گرفته می شود
  • دریافت خدمات بهداشتی و درمانی
  • دریافت پست و مقام نظامی و سیاسی
  • امکان شرکت در رای گیری های اندونزی

اندونزی، کشوری با پتانسیل کاری بالا و موقعیت های شغلی بسیار زیادی است. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کار در اندونزی و شیوه اخذ پاسپورت و اقامت دائمی در این کشور آشنا کنیم؛ مزایا و معایبی که با آن آشنا شدید و شرایط کاری و شغل های پر درآمدی که نام آن ها را در این مقاله خواندیم، اطلاعات ضروری مورد نیازی، برای آغاز اقدامات مهاجرت شما خواهد بود. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را تا حد امکان در این مقاله ارائه کرده باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی مهاجرت به اندونزی و اطلاعات بیشتر از کار در اندونزی، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :