شرایط گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان، برای بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی گرجستان بسیار مقرون به صرفه بوده و بیشتر دانشجویان اروپایی، آمریکایی و چینی یا دیگر کشورها موافق هستند که گرجستان کشوری عالی است. گرجستان در قفقاز، جایی که اروپا با خاورمیانه ملاقات می کند، کشور کوچکی است که از نظر تاریخ و فرهنگ غنی است و زبان گرجی، یکی از جالب ترین زبان های جهان است.

گرجستان یک جمهوری شوروی سابق است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد اصلی است. دلیل این امر نه تنها شهرهای قدیمی، مناظر طبیعی و شراب فراوان، بلکه به این دلیل است که گرجستان کشوری بسیار مقرون به صر فه است. هم چنین کشوری با مدارس خوب و ارتباط بین الملل عالی است. این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است در ادامه به بررسی شرایط گرجستان می پردازد.

هزینه زندگی دانشجویی در گرجستان

سیستم آموزش عالی گرجستان به رشد فارغ التحصیلان بسیار ماهر و مجرب که از رویکردی بین رشته ای برای یادگیری خود بهره مند شده اند، افتخار می کند. دانشگاه های گرجستان با دیگر دانشگاه ها از جمله کمبریج، هاروارد وییل ارتباط دارند، این به معنی است که در حین تحصیل در گرجستان می توانید شروع کنید به ایجاد یک شبکه بین المللی واقعی کنید. فارغ التحصیلان بین 3 تا 5 سال طول می کشد تا دوره کارشناسی بسته به موضوع مورد نظر تکمیل می شود، مدرک فوق لیسانس معمولا 2 سال طول می کشد و دوره دکتری بین 3 تا 7 سال به طول می انجامد. هم چنین مهم است که توجه داشته باشید که همه دانشجویان بین المللی مسئول پرداخت شهریه خود هستند، اگر چه این هزینه ها بسیار مقرون به صرفه است.

برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، معمولا در بالاترین سطح این محدوده قرار دارند. برنامه هایی که دانشگاه را ملزم می کند تا مواد و امکانات زیادی را در اختیار داشته باشد هم چون پزشکی، در سطوح بالاتری قرار دارند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های گرجستان بسته به زبان تدریس و سطح تحصیل متفاوت است به طوری که، برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، معمولا کمی بیشتر هزینه دارند، در حالی که برنامه های تحصیلات تکمیلی عموما در سطح بالاتری از طیف شهریه قرار می گیرند.

اقتصاد کشور گرجستان

بانک توسعه آسیایی در گزارش اعلام کرده است که اقتصاد گرجستان در سال 2022 به 7% رشد کند که ناشی از درآمد بیشتر صادرات و گردشگری، جریان بزرگ نقل و انتقالات پول و مصرف خصوصی قوی است. بر اساس نشریه اقتصادی شاخص سالانه بانک توسعه آسیایی، پیش بینی می شود که رشد تولید ناخالص داخلی واقعی گرجستان در سال 2023 حدود 6% باشد. در ماه های گذشته، بانک توسعه آسیایی رشد 3.5% را در سال 2022 و 5% را در سال 2023 در گرجستان با وجود افزایش خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از تهاجم روسیه روسیه به اوکراین پیش بینی کرد.

گرجستان رشد قابل توجهی در گردشگری و صادرات داشته است که نشان می دهد این کشور در حال غلبه بر اثرات نامطلوب این بیماری همه گیر از زیرساخن ها و توسعه اجتماعی گرجستان برای کاهش هزینه های به بازار است. گرجستان هم چنین می تواند از تضمین یک محیط تجاری مساعد برای جذب سرمایه گذاری های پایدار و ارتقای فناوری و نوآوری در بخش تجاری و کشاورزی بهره مند شود. بر اساس به روز رسانی، خدمات پس از افزایش در مسکن، خدمات غذایی، تجارت، حمل و نقل و املاک و مستغلات 15.3% افزایش یافته است. صنعت 18% به رهبری تولید آب و برق افزایش یافت، در حالی که کشاورزی به دلیل آّب و هوای مناسب و برداشت خوب 2.3% رشد کرد. پیش بینی می شود که تورم در سال 2023 به کاهش 5% برسد.

معرفی شهرهای کشور گرجستان

تفلیس مهم ترین شهر و پایتخت گرجستان نام دارد که در سال 458 تاسیس شد. تفلیس یک مرکز مهم فرهنگی و آموزشی است که دارای یک دانشگه، چندین موسسه آموزش عالی دیگر و بیش از 10 موسسه تحقیقاتی است. این شهر مرکز صنعتی اصلی منطقه است. خدمات مهندسی آن در تولید لکوموتیوهای برقی، ماشین آلات، ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات الکتریکی و در تعمیر لکوموتیوها و حمل و نقل ریلی برقی مهم است. هم چنین صنایع منسوجات، کاالاهای چرمی و کفش، مبلمان، آبجو، شراب را می سازند.

در بین جمعیت گرجستان، آتلانتا با 492204 نفر، اولین شهر پرجمعیت در بین 664 شهر کشور گرجستان به شمار می رود. پس از آن آگوستا با 205772 نفر و کلمیوس با 204366 نفر قرار دارند. بزرگ ترین گروه های نژادی آتلانتا سیاه پوستان 47.7% و پس از آن سفید پوستان 39.1% و اسپانیایی ها 5% هستند. با توجه به آمار به دست آمده در سال 2021، متوسط درآمد خانواده هایی که در آتلانتا زندگی می کنند، 69164$ (دلار) بود. درآمد خانوارهای آتلانتا کمی بیشتر از خانوارهای شیلو که 68864$ (دلار) و خانوارهای گیلزویل که 68750$ (دلار) است. با این حال، 13.6% از خانوارهای آتلانتا در فقر زندگی می کنند و همچنین میانگین سنی ساکنان آتلانتا 33.4 سال است.

معرفی شهرهای کشور گرجستان

شرایط هزینه زندگی در گرجستان

هرینه مسکن در گرجستان نیز فوق العاده مقرون به صرفه است. البته هزینه مسکن شما به محل زندگی شما نیز بستگی دارد به طوری که میانگین قیمت خانه در آتلانتا تقریبا 290000$ (دلار) است. اجاره در گرجستان به طور متوسط 982$ (دلار )در ماه کمتر از میانگین ملی است. اما در آتلانتا، داستان متفاوت است. متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان یک خوابه 1036$ (دلار) است.

برای یک آپارتمان 2 خوابه، متوسط اجاره ماهانه 1197$ (دلار) است. تعداد کمی از شهرهای گرجستان حتی حمل و نقل عمومی را ارائه می دهند، آتلانتا یکی از آنها است. سازمان حمل و نقل سریع مترولیتن آتلانتا، اتوبوس، قطار و حتی تراموا است که هزینه ماهانه آن 95$ (دلار) می باشد. با این حال، اکثر ساکنان گرجستان رانندگی را انتخاب می کنند. در واقع گرجستان قیمت بنزین به نسبت کمی را دارد ولی از طرفی قیمت بیمه در این کشور به حدود 148$ (دلار) در ماه است.

هزینه پوشاک در گرجستان برای برخی از اجناس بر حسب دلار در جدول زیر آمده است:

اجناسقیمت بر حسب دلار
شلوار جین90.77$
لباس تابستانی برند در فروشگاه زنجیره ای50.98$
کفش دویدن نایک126.33$
کفش چرم مردانه152.36$

این مقاله تنها بخشی از هزینه زندگی و شرایط زندگی در گرجستان به حساب می آید، جهت اطلاع از شرایط جدیدتر می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :