مهاجرت تحصیلی گرجستان

تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان یک گزینه با کیفیت بالا، اما بسیار مقرون به صرفه برای بسیاری از دانشجویان است. دانشگاه ها هرکدام هزینه های شهریه متفاوتی دارند، اما تمایل دارند که به خوبی در این محدوده قرار گیرند و به دانشجویان ایده خوبی از آنچه باید انتظار داشته باشند و برای آن برنامه ریزی کنند، می دهد. گرجستان با جمعیتی کم تر از نیمی از جمعیت شهر نیویورک یا لندن، از جامعه کوچکی از مردم با فرهنگ غنی و تاریخ متنوع و پیچیده تشکیل شده است.

بازدیدکنندگان، مسافران و دانشجویان علاقه‌مند به کشور، طیف وسیعی از فعالیت‌ها، سنت‌های فرهنگی و تجربیات آکادمیک را در آنجا تجربه خواهند کرد که به آنها کمک می‌کند تا درک بین‌فرهنگی و تلاش‌های فکری خود را گسترش دهند. گرجستان که اغلب به عنوان یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین مقاصد جهان شناخته می‌شود، خانه شاهکارهای خیره‌کننده از طراحی مدرن، مناظر باشکوه، مناظر شگفت‌انگیز و پس‌زمینه‌های طبیعی، و حتی مرتفع‌ترین رشته کوه اروپا است. متقاضیان گرامی می توانند در ادامه این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است با جزئیات شرایط تحصیل در گرجستان آشنا شوند.

کلیات تحصیل در گرجستان

کسانی که از دانشگاه های مجاز گرجستان فارغ التحصیل شده اند، مدارک صادر شده توسط دانشگاه های گرجستان را دریافت می کنند که در سراسر جهان پذیرفته شده اند. طیف گسترده ای از برنامه ها توسط وزارت آموزش و علوم و سایر نهادهای بین المللی معتبر هستند. لیست برنامه های معتبر را می توانید در اینجا بیابید . این کشور فرآیند بولونیا را امضا کرده است ، به این معنی که مدرک و دیپلم از دانشگاه های برتر گرجستان در اروپا و سایر کشورها (46 کشور) در سراسر جهان پذیرفته می شود. سیستم آموزش عالی گرجستان به طور فزاینده ای در حال توسعه و رشد است. ارائه خدمات درجه یک کشور خود را بر روی نقشه قرار داده است. هر ساله دوره ها و برنامه های تحصیلی جدیدی معرفی می شود. با این حال، دانشگاه های گرجستان فرآیند پذیرش را بسیار ساده می کنند زیرا به دست آوردن شرایط دشوار نیست.

گرجستان شرایط نرمی برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارد. در بیشتر موارد نیازی به ثبت نام آزمون یا ارائه گواهینامه مهارت زبان انگلیسی (آیلتس، تافل یا سایر آزمون های بین المللی) نیست. از طرفی بدون دانش خوب زبان (تسلط به زبان انگلیسی شما باید بین B2-C1 باشد) تحصیل در دانشگاه دشوار خواهد بود.علاوه بر این، دانشگاه های گرجستان به راحتی قابل دسترسی هستند و اکثر برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

هزاران دانشجوی خارجی که در دانشگاه‌های معتبر گرجستان تحصیل می‌کنند، تجربه تحصیلی هیجان‌انگیزی و فرصتی برای گسترش دانش در زمینه حرفه‌ای که برای آن درخواست می‌کنند را تجربه می‌کنند:

  • پزشکی
  • علوم
  • حقوق
  • علوم اجتماعی و سیاسی
  • علوم انسانی و هنر

لیست دانشگاه ها جهت تحصیل در گرجستان

بیش از 60 موسسه آموزش عالی مجاز در گرجستان وجود دارد، اما همه آنها دانشگاه های معتبر نیستند. برخی از دانشگاه های معتبر وجود دارند که به دانشجویان خارجی امکان دسترسی به تحصیلات بالقوه را می دهند و در خارج از کشور برجسته هستند.

در مورد دانشگاه های معروف می توانیم تعدادی از آنها را فهرست کنیم:

  • دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس (TSU)
  • دانشگاه فنی گرجستان (GTU)
  • دانشگاه دولتی ایلیا (ISU)
  • دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس (TSMU)

به همراه برخی از دانشگاه های خصوصی مانند دانشگاه قفقاز، دانشگاه گریگول روباکیدزه.همه موارد ذکر شده در تفلیس واقع شده اند، از سوی دیگر، موسسات دیگری نیز در کوتایسی و باتومی وجود دارد:

  • دانشگاه دولتی آکاکی تسرتلی در کوتایسی
  • دانشگاه دولتی باتومی

لیست دانشگاه ها جهت تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان به زبان انگلیسی

یکی از مزیت های تحصیل در گرجستان، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی است. در واقع طول دوره کارشناسی در دوره های تحصیل در گرجستان حدود 3 تا 4 سال است. برای اعطاء حق تحصیل در گرجستان، یک شهروند کشور دیگری (اتباع خارجی که تحصیلات عمومی یا متناظر کاملی را دریافت کرده اند و طی 2 سال گذشته در کشور دیگری تحصیل کرده اند) باید مدارک زیر را همراه با فرم درخواست ارائه دهند:

  • کپی از تمام صفحات سند گواهی تابعیت
  • مدرکی مبنی بر دریافت تحصیلات کامل عمومی یا متناظر در کشور دیگر
  • رضایت کتبی رئیس موسسه آموزشی منتخب متقاضی در خصوص امکان پذیرش متقاضی

هزینه درخواست بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه متفاوت است، غیر قابل استرداد است و حدود 100$ (دلار) است. طول و شرایط فرآیند درخواست بسته به دانشگاه، اکثرا چند روز طول می کشد تا نمره مصاحبه بگیرید. قبل از پذیرش باید بدانید که سال تحصیلی در گرجستان به 2 ترم پاییز و بهار تقسیم می شود. بنابراین مهلت درخواست برای برنامه تحصیلی باید توسط دانشگاه میزبان اعلام شود. بهتر است قبل از اخذ پذیرش با نمایندگان دانشگاه در ارتباط باشید تا از تاریخ های مهم، صلاحیت مورد نیاز خود مطمئن شوید زیرا معیارهای واجد شرایط بودن از دانشکده ای به دانشکده دیگر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در گرجستان با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :