شرایط مالتا

هزینه زندگی در مالتا

هزینه زندگی در مالتا

هزینه زندگی در مالتا تقریبا بالا بوده و دانشجویان می توانند به طرقی مثل تهیه خوابگاه به جای آپارتمان مستقل قدری از هزینه های خود بکاهند. در مجموع می توان کشور مالتا را مثل کشورهای ثروتمندنشینی همانند موناکو و لوکزامبورگ، جزء مناطق گران قیمت کره زمین دانست. مالتا کشوری کوچک است که تنها حدود 515000 نفر جمعیت دارد و به لحاظ جغرافیایی در جنوب ایتالیا قرار گرفته و با کشورهایی از جمله لیبی نیز همسایه و هم مرز است. در حال حاضر راه های متعددی برای مهاجرت به این کشور کوچک اما توسعه یافته وجود دارد. اما محبوب ترین آنها روش تحصیلی و سرمایه گذاری است. منتهی مهاجرت به مالتا بین ایرانی ها خیلی پرطرفدار نیست، چرا که قوانین این کشور به تابعین برخی کشورها از جمله ایران اجازه اخذ پاسپورت مالتا را نمی دهد.

با این وجود ممکن است مالتا همچنان مورد علاقه برخی ایرانی ها باشد. یکی از دلایل آن این است که مالتا جزء معدود کشورهایی است که با پذیرش دوره زبان هم به ایرانی ها ویزا می دهد. هرچند نوع ویزایی که صادر می کند نوع C است. یعنی همانند ویزای توریستی قابلیت تبدیل در محیط را به ویزای کاری یا تحصیلی مالتا ندارد. به هر حال افراد با هر نوع ویزایی قصد اقامت بلند مدت یا کوتاه مدت در مالتا را داشته باشند باید از حدود هزینه های زندگی در این کشور آگاهی یابند.

به همین دلیل در این مقاله که به قلم نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص زندگی در مالتا در سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مطابق قیمت های سال 2022 هزینه های زندگی در مالتا چقدر است؟
  • روند افزایش نرخ قیمت ها در مالتا یا به عبارتی تورم در این کشور چگونه است؟

هزینه زندگی در مالتا در گران ترین شهرها

از آن جایی که مالتا کشوری جزیره ای است، بسیاری از کالاها از طریق کشتی وارد این کشور می شوند و همین مسئله باعث شده قیمت برخی اقلام در مالتا بالاتر باشد. همچنین محبوبیت مالتا در سال های اخیر بین مهاجران و توریست ها سبب شده یکسری از شهرهای مالتا گران قیمت تر از سایرین شوند. در حال حاضر گران ترین شهر در کشور مالتا، اسلیما (Sliema) می باشد که در سال 2022 رتبه 135 را به لحاظ گران بودن در دنیا به خود اختصاص داده است. در حال حاضر این شهر تنها یک رتبه پایین تر از پایتخت پرهزینه و گران اسکاتلند، یعنی ادینبورگ (Edinburgh) قرار دارد. در اسلیما در سال جاری حدود هزینه های زندگی ماهانه معمولا برای یک نفر بین 1500€ الی 1900€ (یورو) می باشد.

هزینه زندگی در مالتا در ارزان ترین شهرها

تمامی شهرهای مالتا جذابیت های توریستی دارند. اما به لحاظ نقاط ثبت شده در یونسکو بهترین شهرهای مالتا را به ترتیب می توان به شرح ذیل دانست:

  • شهر ویکتوریا
  • شهر مدینه و رباط
  • شهر بیرگو

در شهرهای گفته شده معمولا هزینه زندگی دانشجویی ماهانه بین 800€ الی 1200€ (یورو) می باشد. زندگی یک زوج بین 1500€ الی حدود 2000€ (یورو) هزینه دربردارد. البته دانشجویان باید علاوه بر هزینه های زندگی در مالتا، شهریه دانشگاه های این کشور را نیز در نظر بگیرند که خصوصا در دانشگاه های خصوصی مثل دانشگاه آمریکایی مالتا، نسبتا بالا می باشد. البته با توجه به این که نرخ تورم در مالتا پایین است، چه شهریه دانشگاه ها و چه قیمت خدمات و کالاهای مختلف در مالتا به مرور افزایش چشمگیری نخواهد داشت. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

هزینه زندگی در مالتا در ارزان ترین شهرها

جزییات هزینه زندگی در مالتا

برای محسابه بهتر و دقیق تر علاقمندان به زندگی در مالتا، در جدولی که در ادامه ترسیم شده، قیمت یکسری از کالاها و خدمات در مالتا بیان گردیده است. منتهی به منظور ایجاد دید مقایسه ای، قیمت همان اقلام در کشور ایتالیا نیز بیان گردیده به شرح ذیل می باشد:

کالاها و خدماتمیزان هزینه در مالتا به یورومیزان هزینه در ایتالیا به یورو
یک وعده غذایی در رستوران معمولی15€15€
مک دونالد8€8€
پپسی یا کوکاکولا1.79€2.1€
یک لیتر شیر0.99€1.15€
یک کیلوگرم برنج سفید1.13€1.59€
یک کیلوگرم پنیر محلی8.61€12.56€
 یک کیلوگرم مرغ7.15€8.30€
یک کیلوگرم گوشت قرمز13.47€14.83€
بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی1.5€1.5€
بلیط ماهانه وسایل حمل و نقل عمومی26€35€
خدمات ماهانه آب، برق و غیره82.47€155.79€

اجاره بها و خرید ملک در مالتا

در جدولی که در ادامه ترسیم شده است، قیمت خرید ملک و اجاره بهای ماهانه در 2 کشور ایتالیا و مالتا با هم مقایسه شده است:

نوع مسکنقیمت در مالتا به یوروقیمت در ایتالیا
اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه690€ الی 850€460€ الی 605€
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه1140€ الی 1500€780€ الی 1080€

لازم به ذکر است در مالتا مردم قدرت خرید خوبی دارند. البته میزان دقیق درآمد افراد با توجه به شهر محل کار، سابقه کار، سطح تحصیلات و غیره آن ها متفاوت خواهد بود. اما در سال 2022 متوسط درآمد ماهانه در مالتا 4620€ (یورو) می باشد. کم ترین سطح درآمد ماهانه در مالتا نیز 1170€ (یورو) است که حتی از بیشترین درآمد دریافتی در برخی از کشورها از جمله گرجستان و ارمنستان بالاتر می باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در مالتا، کار و تحصیل در مالتا و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :