مهاجرت تحصیلی مالتا

نظام آموزشی مالتا

نظام آموزشی مالتا

نظام آموزشی مالتا در سال 2022 در سطح بالایی قرار داشته، به همین دلیل است که هر ساله مورد توجه متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. کشور مالتا کم تر از یک میلیون نفر جمعیت دارد. به عبارت دقیق تر جمعیت مالتا در سال 2022 حدود 515000 نفر است. البته این کشور با اعطاء تابعیت و اقامت به خارجیان از روش های تحصیلی، سرمایه گذاری و غیره ارز و جمعیت بیشتری را به سمت خود جذب می کند. هرچند باید توجه داشت ایرانیان از جمله افرادی هستند که مطابق قوانین مالتا تنها می توانند اقامت بگیرند و امکان اخذ پاسپورت این کشور را نخواهند داشت.

از دیگر معایبی که پیش روی علاقمندان به مهاجرت به مالتا به روش های تحصیل، سرمایه گذاری و غیره وجود دارد، هزینه های بالای زندگی در این کشور است. به عنوان مثال هزینه زندگی دانشجویی در مالتا ماهانه بین 1500€ الی 2000€ (یورو) است. البته با تهیه خوابگاه و یکسری صرفه جویی ها، برخی دانشجویان می توانند هزینه های خود را به ماهی 1000€ (یورو) هم کاهش دهند. هم دانشجویان بین المللی و هم دانش آموزان زیر 18 سال امکان تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور را دارند. منتهی دانش آموزان غیر اروپایی اگر والدین اقامت بلندمدت مالتا را نداشته باشند امکان تحصیل در مدارس دولتی مالتا را ندارند و باید در مدارس بین المللی تحصیل کنند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، در خصوص نظام آموزشی مالتا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • نظام آموزشی مالتا در دوره های مختلف تحصیلی چگونه است؟
  • بهترین مدارس و دانشگاه ها در مالتا در سال تحصیلی 2022 کدام اند؟

کلیات نظام آموزشی مالتا

نظام آموزشی مالتا بسیار مدرن و سطح بالا است و به 4 دوره اصلی تقسیم می شود:

  1. پیش دبستانی از سنین 3 تا 5 سال
  2. ابتدایی از سنین 5 تا 11 سال
  3. دبیرستان از سنین 11 تا 18 سالگی
  4. دانشگاه از سنین 18 سالگی به بالا

بخش های عمده ارائه دهنده خدمات آموزشی در مدارس مالتا عبارت هستند از:

  • دولت
  • بخش خصوصی
  • کلیسا

دولت مالتا مسئول ارتقای نظام آموزشی این کشور است و به دنبال بالاتر بردن دسترسی جهانی به دانشگاه های مالتا می باشد. در واقع سیاست داخلی دولت مالتا در خصوص امر آموزشی، بالاتر بردن تخصص و دانش مالتایی ها می باشد و در سطح بین المللی دولت مالتا قصد دارد با جذب دانشجویان خارجی رنکینگ مدارس و دانشگاه های مالتا را بالاتر ببرد و ارز بیشتری به این کشور وارد کند.

اگرچه مالتا مدارس دولتی خیلی خوبی هم دارد، 30% دانش آموزان این کشور به تحصیل در مدارس بخش خصوصی مشغول هستند. بخشی از خانواده های مالتایی نیز بیشتر تمایل دارند فرزندان را به مدارسی که از سوی کلیسای کاتولیک اداره می شود، بفرستند. نکته مهم دیگر در خصوص مالتا این است که به لحاظ IQ مالتایی ها رتبه 11 در دنیا را دارند، با این حال 34.9% افراد بین 18 تا 24 سال در مالتا تحصیلات دوره دبیرستان را به پایان نرسانده اند. یکی از دلایل این امر این است که تحصیل در مالتا تنها تا 16 سالگی اجباری است. البته پیش از تصویب قانون آموزش مالتا در سال 1988، تحصیل اجباری تا 12 سالگی بود.

نظام آموزشی مالتا در پیش دبستانی و دبستان

تحصیل در مالتا از سن 5 سالگی اجباری است البته والدین می توانند از 3 سالگی فرزندان خود را به طور رایگان در پیش دبستانی های دولتی مالتا ثبت نام نمایند. البته تعدادی پیش دبستانی خصوصی هم در مالتا وجود دارد اما با توجه به سطح بالای خدمات پیش دبستانی های دولتی، بخش خصوصی طرفداران خیلی زیادی ندارد. با توجه به این که مالتایی ها مذهبی هستند مدارس ابتدایی یا پیش دبستانی های تحت نظارت کلیسا هم کم طرفدار نیست منتهی این مدارس مختلط نیستند.

نظام آموزشی مالتا در پیش دبستانی و دبستان

نظام آموزشی مالتا در دبیرستان

همان طور که مشاهده شد انواع مختلفی از مدارس در مالتا وجود دارند که هر کدام قوانین خاص خود را دارا می باشند. به عنوان مثال تحصیل در دبیرستان های دولتی مالتا تک جنسیتی است یعنی دانش آموزان دختر و پسر در مالتا پس از دبستان در کنار هم درس نمی خوانند. البته این شرایط دبیرستان های خصوصی و بین المللی مالتا حاکم نیست.

از جمله بهترین دبیرستان های مالتا در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کالج ادوارد در مالتا
  • موسسه آموزش عالی سنت مارتین
  • مدرسه چیسویک هاوس
  • دبیرستان جیووانی کورمی
  • مدرسه سن آنتون

در خصوص اعزام دانشجو به مالتا و کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله لینک شده می تواند موثر واقع شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه های مالتا

مالتا با توجه به مساحت و جمعیت کم خود تعداد دانشگاه های کمی دارد. از این میان هم فقط دانشگاه ملی مالتا است که رتبه نسبتا خوبی در رنکنیگ های بین المللی کسب می کند. همچنین در مقاله ویزای تحصیلی مالتا به طور کامل در خصوص شرایط اخذ این ویزا اطلاعاتی در اختیار شما دانشجویان قرار خواهد گرفت.

بهترین دانشگاه های مالتا در سطح ملی عبارت هستند از:

  • دانشگاه مالتا
  • کالج هنر مالتا
  • موسسه مطالعات گردشگری مالتا
  • دانشگاه آمریکایی مالتا
  • مدرسه تحصیلات تکمیلی اروپا

شهریه پایین دانشگاه های دولتی مالتا سبب شده اگرچه سطح علمی پایین تری در مقایسه با دانشگاه های ایتالیا، انگلیس و سایر دارند، همچنان علاقمندانی از سرتاسر دنیا داشته باشند. لازم به ذکر است که دانشجویان در مالتا اگر ویزای نوع D اخذ کرده باشند یعنی برای تحصیل بلند مدت وارد این کشور شده باشند، تا 20 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. اما دانشجویانی که فقط برای تحصیل زبان انگلیسی وارد مالتا می شوند ویزای نوع C اخذ می کنند که مشابه ویزای توریستی است و با اجازه کار همراه نیست. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نظام آموزشی مالتا، هزینه های تحصیل و زندگی و سایر در این کشور می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :