مهاجرت تحصیلی مالتا

ویزای تحصیلی مالتا

ویزای تحصیلی مالتا

آگاهی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی مالتا برای متقاضیان بین المللی که تمایل به تحصیل در مقاطع مختلف این کشور را دارند، ضروری می باشد. کشور مالتا، از مجمع الجزایر جزیره ای کوچک تشکیل شده است. بندرهای خوب آن در وسط مدیترانه واقع شده است و از هزاره چهارم قبل از میلاد آن را به نقطه ای برای عبور کشتی ها تبدیل کرده است. از آن زمان به بعد کشور مالتا، از فنیقی ها، یونانی ها، رومی ها، اعراب و فرانسوی ها استقبال کرده است. بدین ترتیب تا سال 1964 کشور مالتا مستعمره کشور انگلیس بود و بر بی طرفی سیاسی خود در طول جنگ سرد تاکید کرد و در سال 2003 در اتحادیه اروپا پذیرفته شد.

کشور مالتا به دلیل داشتن تاریخ غنی، آب و هوای مساعد و مردم انگلیسی زبان، به یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات در جهان و یک مرکز رشد عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. بعد از اینکه کشور مالتا در سال 2008، به عنوان عضوی از توافق نامه شنگن تبدیل شد، دریافت ویزای تحصیلی مالتا برای دانشجویان بین المللی آسان تر شده است. با توجه به نقش منحصر به فرد این کشور به عنوان یک عضو انگلیسی زبان در اتحادیه اروپا، شبکه گسترده ای از مدارس انگلیسی زبان را به منظور یادگیری دانشجویان برای یادگیری زبان انگلیسی در مالتا جذب می کند. بسته به هدف سفر به کشور مالتا، انواع مختلف ویزا وجود دارد که اعمال خواهد شد.

آنچه در ادامه در رابطه با ویزای تحصیلی مالتا خواهید خواند:

  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی مالتا
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مالتا
  • دریافت کارت اقامت مالتا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی مالتا

2 عامل ملیت و مدت اقامت دانشجو در تعیین نیاز ویزای تحصیلی مالتا از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. اگر دانشجو عضو اتحادیه اروپا باشد و بخواهد به مدت حداکثر 90 روز در کشور مالتا تحصیل کند، نیازی به ویزای تحصیلی نخواهد داشت. اما دانشجویان برای برنامه هایی که بیش از 3 ماه طول بکشد باید از طریق اداره امور شهروندی و مهاجران برای دریافت مجوز تحصیل طولانی مدت اقادم نمایند. دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا نمی باشند برای برنامه های کوتاه مدت نیز بدون نیاز به ویزای تحصیلی به مدت 3 ماه می توانند در کشور مالتا تحصیل کنند. اگر دانشجو تمایل به تحصیل بیش از 90 روز در کشور مالتا را دارد برای دریافت مجوز تمدید باید درخواست مجوز موقت بدهد.

از دانشجویان دیگری که برای تحصیل در کشور مالتا نیاز به ویزای تحصیلی داشته باشند می توان به، دانشجویانی قصد تحصیل حداکثر 3 ماه در کشور مالتا را دارند باید ویزای شنگن نوع C را دریافت کنند و ویزای شنگن نوع D مربوط به مجوزهای طولانی مدت برای دانشجویانی است که بیش از 3 ماه قصد تحصیل در این کشور را دارند. دانشجویانی که ویزای نوع C دارند می توانند اقامت خود را با درخواست مجوز اقامت موقت تمدید کنند. اتباع غیر اتحادیه اروپا بدون توجه مدت زمان اقامت خود در کشور مالتا به ویزای تحصیلی نیاز دارند. این دانشجویان برای ویزای شنگن اقدام نمایند چرا که به آنها امکان آزادی سفر در بیشتر کشورهای منطقه شنگن را می دهد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی مالتا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مالتا

بعد از اینکه دانشجو نامه پذیرش را دریافت کرد، بایستی تمام اطلاعات و مدارک لازم را به سفارت مالتا در کشور مبدا جهت دریافت ویزا ارائه دهد. اگر مدارک ناقص باشد، سفارت مالتا درخواست ها را بررسی نمی کند.

مدارکی که جهت اخذ ویزای تحصیلی مالتا لازم است در جدول زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
تکمیل فرم درخواستفرم درخواست ویزای تحصیلی را تکمیل و امضاء نمایید.
گذرنامهگذرنامه دارای اعتبار باشد.
عکس2 قطعه رنگی مانند عکس گذرنامه
اثبات تمکن مالیحداقل 30€ (یورو) در روز، اظهارات بانکی، فیش حقوقی برای 3 ماه گذشته
پرداخت هزینه های سفارت، ویزا و پذیرش تحصیلیارائه گواهی تایید پرداخت

بدین ترتیب متقاضی بایستی فتوکپی و اصل اسناد خواسته شده را به سفارت مالتا ارائه دهید. توصیه ما به شما این است که با شرایط ویزا و اقامت الکترونیکی آشنا شوید و به دقت مراحل لازم را برای ورد و اقامت در مالتا را بررسی کنید. ویزا یک مجوز رسمی می باشد که به طور موقت به فرد اجازه سفر به یک کشور دیگر را می دهد. بنابراین، برای سفر به مالتا باید بررسی کنید که نیاز به ویزا دارید یا خیر. اگر برای ورود به مالتا به ویزا نیاز دارید، اکیدا توصیه می شود که در اولین فرصت آن را انجام داده تا به تعویق نیفتد. این پروسه در طول تابستان ممکن است بیشتر طول می کشد. در مقاله بهترین دانشگاه های مالتا اطلاعات کاملی در این خصوص در اختیار شما قرار گرفته است.

دریافت کارت اقامت مالتا از طریق تحصیل

بعد از دریافت ویزا تحصیلی مالتا می توانید به کشور مالتا سفر کنید. به محض ورود به کشور مالتا، تما دانشحویان بین المللی ملزم به دریافت کارت اقامت موقت (TRC) می باشند. این مجوز به دانشجو اجازه می دهد که در هفته 20 ساعت به طور پاره وقت کار کند. با وجود اینکه کشور مالتا عضوی از اتحادیه اروپا می باشد، اما توافق انتقالی این کشور اجازه می دهد تا کارگران مالتا را نسبت به سایر اتباع اتحادیه اروپا اولویت قرار می دهد. همچنین در خصوص شرایط تحصیل رایگان در مالتا در مقاله مذکور اطلاعاتی در اختیار شما قرار گرفته است.

در این میان، افراد غیر تبعه ممکن است از سایر طرح های اجازه کار یعنی اشتغال براساس مهارت های تخصصی برای کار در این کشور استفاده کنند. به طور کلی، کشور مالتا، یک مقصد عالی برای کسانی است که قصد یادگیری زبان انگلیسی دارند و یا زبان انگلیسی بلدند می باشد. اگر قصد تحصیل در کشور مالتا را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوران ما در این زمینه راهنمایی بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :