مهاجرت تحصیلی مالتا

اعزام دانشجو به مالتا

اعزام دانشجو به مالتا

اعزام دانشجو به مالتا پروسه ای جذاب بوده که هر ساله در خصوص ایجاد یک پله ترقی در باب عزیمت به کشورهای برتر دنیا مد نظر قرار گرفته است. جمهوری مالتا، یک کشور جزیره ای در جنوب اروپا است که از مجمع الجزایر کوپک و بزرگ در دریای مدیترانه تشکیل شده است. این کشور کوچک خوش آب و هوا در جنوب ایتالیا، شرق تونس و شمال لیبی قرار دارد. مالتا با حدود 475000 نفر جمعیت در مساحت 316 کیلومتر مربع، دهمین کشور کوچک جهان در منطقه است.

پایتخت این کشور والتا است که کوچکترین پایتخت ملی اتحادیه اروپا است. زبان رسمی و ملی مالتی و انگلیسی است. نوع حکومت در این کشور جمهوری است. این کشور چند جزیره متفاوت دارد. به دلیل رواج داشتن زبان انگلیسی و صحبت کردن مردم به این زبان دانشجویان از سراسر جهان دوست دارند تا در این کشور تحصیل کنند. توجه داشته باشید که این کشور عضو اتحادیه اروپا است و از مزایای شنگن بهره می برد. در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به مالتا

مالتا به عنوان یکی از آرام ترین و امن ترین کشور در جهان محسوب می شود. بنابراین شرایط تحصیل و کار در مالتا بسیار ایمن است. مالتا کشوری اروپایی است که دارای بهترین دانشگاه ها است و به دانشجویان داخلی و بین المللی آموزش با کیفیت خوبی ارائه می دهد. مالتا در رتبه یازدهم در میان بهترین مکان برای تحصیل در اروپا قرار دارد که رتبه خوبی است. دانشگاه های مالتا چندین دوره تحصیلی ارائه می دهند. تحصیل در مالتا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس به دلیل شهریه کم و مقرون به صرفه ارزان تر است.

جزایر مالتا دارای آب و هوای آفتابی مطبوعی هستند که به طور متوسط ​​روزانه حدود 12 ساعت آفتاب در تابستان دارد. در اواسط زمستان به 5 تا 6 ساعت کاهش می یابد. تابستان ها گرم و بسیار آفتابی است. آب و هوای کلی برای دانشجویان بسیار مناسب است، بنابراین این کشور از نظر شرایط آب و هوایی می تواند گزینه خوبی برای انتخاب بیشتر باشد. فردی با سابقه اقتصادی متوسط می تواند برای این کشور اقدام کند. زیرا شهریه دانشگاه ها در مقایسه با سایر کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، استرالیا، نیوزیلند و برخی از کشورهای اروپایی مانند دانمارک، فرانسه مقرون به صرفه است. مدارک تحصیلی در این کشور نیز معتبر هستند.

به طور کلی دلایل مهاجرت به مالتا بدین شرح می باشد:

دلایل مهاجرت به مالتا

مدارک لازم برای اعزام دانشجو به مالتا

برای تحصیل در دانشگاه های کشور مالتا شما بایستی مدارک علمی مورد نیاز دانشگاه ها را آماده کنید. این مرحله مهم ترین و احتمالا زمان برترین و طولانی ترین مرحله است. در نظر داشته باشید که مدارک عموما شبیه هم هستند اما ممکن است براساس سیاست های مختلف دانشگاه ها مدارک با سطح های مختلفی درخواست شود. خصوصا درباره معدل و نمرات معین در برخی از دروس. معادل سازی هم براساس آموزش و پرورش انجام می شود.

اگرچه انجام آزمون زبان انگلیسی برای پذیرش در اکثر دانشگاه های مالت اجباری نیست، اما اگر این کار را انجام داده باشید امتیاز ویژه ای برای ویزای شما است. اثبات بودجه لازم برای زندگی و ارائه مدارک معتبر گذرنامه ای و هویتی و مدارکی از قبیل اثبات بیمه و مدارک پزشکی و درمانی نیز لازم است و در نهایت نامه پذیرش از سوی دانشگاه معتبر در مالتا الزامی است. برای اطلاع از شرایط پذیرش جهت تحصیل پزشکی در مالتا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مراحل اعزام دانشجو به مالتا

مراحل اعزام دانشجو به مالتا از اخذ مدرک و بهبود مهارت های زبانی شروع می شود. سپس بایستی نهایت تلاش خود را در جهت اخذ معدل و نمرات مورد نیاز و سوابق تحصیلی خوب مورد توجه کنید. سپس قبل از اینکه برای ویزای دانشجویی مالت در اقدام کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید در چه رشته و در چه دانشگاهی تحصیل کنید و برای این دانشگاه اقدام کنید. در این مرحله بایست در این خصوص و هزینه ها نیز اطلاعات جمع کنید. در مرحله بعد از دانشگاه پذیرش اخذ کنید و در مرحله بعد تمام اسناد مورد نیاز از گذرنامه و عکس گرفته تا موارد مالی همه را حاضر کنید. سپس فرم درخواست ویزا را پیگیری نمایید و مراحل را در سفارت این کشور پیگیری کنید.

بعد از ارسال توسط شما منتظر پاسخ تایید خواهید شد. سپس مرحله بعد این است که دانشگاه نامه پیشنهادی را ارائه می دهد و زمان ارسال هزینه درخواست و شهریه فرا رسیده می رسد. مالت یک کشور اروپایی بسیار مقرون به صرفه با اقتصاد پایدار است. هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی بسته به مکان محل زندگی بین 450€ الی 700€ (یورو) در ماه است. به طور میانگین محل اقامت حدود 250€ الی 450€ (یورو) در ماه و غذا حدود 150€ الی 200€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است.

پس از تصمیم متقاضی، نوبت به ثبت نام در دانشگاه و صدور نامه پیشنهاد می رسد. برای نامه پیشنهاد شما باید اسناد زیر را ارائه دهید:

  • کپی پاسپورت
  •  اسناد آموزشی و گواهی مدارک
  • نامه توصیه انگلیسی از مدرسه یا کالج یا گواهی زبان (در صورت وجود)

مراحل اعزام دانشجو به مالتا

مهاجرت و اعزام دانشجو به مالتا

در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور مالتا شما باید برای مصاحبه آماده شوید. همچنین به یاد داشته باشید که امکان تماس با شما برای مصاحبه وجود دارد. در همان زمان دانشجویان باید شهریه را به حساب بانکی دانشگاه ارسال کنند. همانطور که در نامه پیشنهاد ذکر شده است. طبق قانون دانشگاه، دانشجو می تواند شهریه را به صورت الکترونیکی ارسال کند. پس از ارسال شهریه، دانشگاه نامه دعوت نامه و نامه اقامت را صادر می کند و آنها به عنوان مدارک اصلی ارسال می شود.

در همین زمان، دانشجو برای مدت یک سال باید بیمه پزشکی سفر را ایجاد کند. پس از دریافت دعوت نامه و آماده سازی کلیه مدارک برای ارسال مدارک، نوبت به تسلیم ویزا می رسد. شما می توانید برای اطلاع از جزییات بیشتر و تخصصی تر درباره تحصیل دندانپزشکی در مالتا و سایر رشته ها با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :