مهاجرت تحصیلی اسپانیا

نظام آموزشی اسپانیا

نظام آموزشی اسپانیا

در نظام آموزشی اسپانیا والدین می توانند از بین مدارس بین المللی اسپانیا یکی را انتخاب کنند تا فرزند خود را در این سیستم ثبت نام کنند. سیستم آموزش در اسپانیا در 25 سال گذشته با افزایش سرمایه گذاری ها و اصلاحات آموزشی بسیار بهبود یافته است. آخرین بررسی از استانداردهای آموزشی افراد 15 ساله در سال 2018 در 70 کشور، نشان داد که عملکرد اسپانیا در ریاضیات، علوم و خواندن و نوشتن کمی بالاتر از میانگین OECD است.

بدین ترتیب کشور اسپانیا در مبحث آموزشی در رتبه 30 از 70 قرار دارد. این کشور به ویژه از نظر محبوبیت در بین دانش آموزان، امتیاز بالایی را کسب کرده است و در رتبه اول، بین همه کشورهای ارزیابی شده، قرار دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

ساختار نظام آموزشی در اسپانیا

سیستم آموزشی اسپانیا، توسط دولت ملی و دولت های جداگانه هر یک از 17 منطقه خود مختار اسپانیا پشتیبانی می شود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در اسپانیا برای کلیه کودکان بین 6 تا 16 سال اجباری و رایگان است. پس از اتمام تحصیلات متوسطه، به دانش آموزان گواهینامه فارغ التحصیلی اعطاء می شود و در صورت ادامه تحصیل می توانند به تحصیلات عالی ادامه دهند. درک سیستم آموزشی در اسپانیا کار دشواری نیست، زیرا این سیستم تا حد زیادی جامع و کارآمد است. سیستم آموزشی اسپانیا حتی در صورت وجود موانع زبانی نیز قابل دسترسی است. در اسپانیا، والدین می توانند مدارس بین المللی و همچنین اسپانیایی را پیدا کنند. در طی سال ها، تغییرات خاصی در سیستم آموزش و پرورش اسپانیا ایجاد شده است.

سیستم آموزشی در اسپانیا به 4 مرحله تقسیم می شود که 2 مرحله از آن یعنی دوره پیش دبستانی و متوسطه عالی اختیاری است. همچنین 2 مرحله دیگر آن مانند ابتدایی و متوسطه اجباری است. آموزش مهد کودک و پیش دبستانی در اسپانیا کاملا اختیاری است. بدین ترتیب بودجه مهد کودک معمولا از طرف دولت تأمین نمی شود. از این رو به این معنی که والدین یا سرپرستان برای بردن فرزندان خود به مهدکودک ها ملزم به پرداخت هزینه می شوند. دوره مهد کودک تا 3 سال طول می کشد و هزینه دارد. اما دوره پیش دبستانی رایگان است و کودکان حداکثر تا 6 سال را می پذیرد. در این مدت، کودکان، خواندن، نوشتن و الفبا را یاد می گیرند.

ساختار نظام آموزشی در اسپانیا

تحصیلات ابتدایی در نظام آموزشی اسپانیا

ورود به مدارس دولتی اسپانیا معمولا با توجه به منطقه سکونت افراد(برای تحصیلات ابتدایی و هم برای دوره متوسطه) اختصاص می یابد. بنابراین این امر می تواند در تصمیم افراد در مورد محل زندگی تأثیر بگذارد. برخی از مدارس دولتی در مناطق خاصی از اسپانیا به جای اسپانیایی به زبان رسمی منطقه معین آموزش می دهند. بنابراین در کاتالونیا، گالیسیا، والنسیا یا کشور باسک، ممکن است موضوعات به ترتیب به کاتالان، گالگو، والنسیا یا باسک تدریس شود. از اینرو این بدان معناست که کودک شما قبل از یادگیری زبان اسپانیایی به زبان رسمی منطقه معین آموزش داده خواهد شد. بنابراین، اکثر کودکان به عنوان بخشی از تحصیلات عمومی خود، هم به گویش محلی و هم به Castellano (اسپانیایی) تسلط دارند.

تحصیلات ابتدایی در اسپانیا اجباری است و از 6 سالگی شروع می شود و در 12 سالگی به پایان می رسد. این مقطع از 3 چرخه تشکیل شده است که هر دوره 2 سال طول می کشد. این مرحله از آموزش رایگان است و دانش آموزان معمولا دروس عمومی مانند زبان، ریاضیات، ادبیات، علوم طبیعی و اجتماعی و هنر را می آموزند. دانش آموزان همچنین در دوره آموزش ابتدایی کلاس های تربیت بدنی نیز دارند. آموزش ابتدایی به دانش آموزان این امکان را می دهد تا در عین ارائه طیف گسترده ای از دروس، علایق خاص آنها را نیز توسعه یابد. در طول تحصیلات ابتدایی، دانش آموزان در هر دوره درجه بندی می شوند که به معنای برجسته ترین و پایین ترین درجه (IN) است. بررسی شرایط اخذ اقامت اسپانیا، به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

تحصیلات متوسطه در نظام آموزشی اسپانیا

تحصیلات متوسطه (Teacación Secundaria Obligatoria) سومین مرحله از سیستم آموزشی اسپانیا و همچنین دوره اجباری است. تحصیلات متوسطه شامل دانش آموزانی در محدوده سنی بین 12 تا 16 سال است. سیستم آموزش متوسطه در اسپانیا شامل مدارس دولتی، مدارس خصوصی یا موسسات خصوصی با بودجه دولتی است. برخلاف تحصیلات ابتدایی، تحصیلات متوسطه فقط 2 دوره دارد که هر کدام 2 سال (از 12 تا 14 سال و از 14 تا 16 سالگی) طول می کشد. این دوره تحصیلات در اسپانیا در سن 16 سالگی به پایان می رسد. در دوران تحصیلات متوسطه، دانش آموزان همان موضوعات آموزش ابتدایی اما در سطح پیشرفته تر را می آموزند.

دانش آموزان، همچنین می توانند طیف گسترده ای از دروس اختیاری مانند موسیقی، زبان های دیگر، علوم یا هنر باشد انتخاب کنند. پس از اتمام تحصیلات متوسطه اجباری در اسپانیا با نتایج مطلوب، به دانش آموزان، یک مدرک فارغ التحصیلی دوره متوسطه یا یک مدرک مدرسه ای اعطاء می شود. تحصیلات متوسطه عالی نیز وجود دارد که برای دانشجویان در اسپانیا اختیاری است و پس از اتمام تحصیلات متوسطه اجباری، دانش آموزان در اسپانیا می توانند تحصیلات 2 ساله را برای گواهینامه Bachillerato انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات به روز و دقیق درباره تحصیل پزشکی در اسپانیا با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :