مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا قطعا یکی از فرصت های عالی شما در زندگی محسوب می شود، کشور زیبای اسپانیا یکی از محبوب ترین مقاصد در اروپا است. آب و هوای متعادل و فرهنگ مردم آن دوستانه است. اسپانیا ساحل های بسیار و شگفت انگیزی دارد. همچنین کوه های مشهوری برای کوهنوردی و پیاده روی، غذاهای خوشمزه، جشنواره ها و موسیقی خوب و لذت بخش از شرایط عمومی و طبیعی است که مردم به اسپانیا سفر می کنند و تلاش می کنند تا در این کشور کار و تحصیل کنند. شما می توانید در اسپانیا به تحصیل بپردازند و همچنین از مزایای این کشور پیشرفته بهره ببرید.

در این کشور دانشگاه های معتبر خوبی وجود دارد که شما می توانید در آن ها تحصیل کنید و مطمئن باشید که آموزش های تخصصی شما را به یک پزشک عالی تبدیل خواهد کرد. شما در کنار تحصیل پزشکی در این کشور که قسمت بزرگی از وقت شما را خواهد گرفت می توانید از جاذبه های شهرهای آن لذت ببرید. شهرها پر از تاریخ هستند و معماری های قدیمی و جذاب و اصیل شما را شگفت زده می کند. فضای شهرهای دانشجویی همیشه شاد و پررونق هستند و شما می توانید در رستوران ها و جاذبه های طبیعی دیگر اوقات فراغت خود را بگذرانید. در ادامه این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیشتر در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا توضیحاتی به شما ارائه خواهند داد.

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

برنامه های پیش پزشکی در اسپانیا با تاکید بر مطالعه پیش بالینی به مدت 2 سال است و پس از آن حدود 6 سال طول می کشد. پس از اتمام آموزش اولیه، شما مطالعات بالینی را در بیمارستان های آموزشی تحت نظارت پزشکان معتبر آغاز خواهید کرد. بدین ترتیب تا زمانی که برنامه 6 ساله را به پایان برسانید، می توانید با آموزش های اضافی به سمت تخصصی تر بروید. اگر اهل کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید، باید گواهی دبیرستان شما شناخته شده باشد. این گواهی به منزله تأیید اعتبار دیپلم شما مطابق با شرایط اسپانیا است. به راحتی می توانید مدرک تحصیلی خود را در سفارت اسپانیا در کشور خود تأیید کنید. علاوه بر این، باید در یک آزمون ورودی قبول شوید.

آزمون ورودی در کشور اسپانیا شامل موارد زیر است:

  • درک و تحلیل متن به اسپانیایی
  • سوالاتی درباره تاریخ یا فلسفه اسپانیا
  • آزمون زبان خارجی
  • آزمون تخصصی که از مطالب دوره پیش پزشکی می باشد.

در نمودار زیر به بررسی درصد پذیرش شاخه های پزشکی پرطرفدار در اسپانیا خواهیم پرداخت:

شاخه های پزشکی پرطرفدار در اسپانیا

مزایای تحصیل پزشکی در اسپانیا

مطالعات پزشکی در کشور اسپانیا از ساختار بسیار خوبی برخوردار است و دانشگاه ها تجهیزات پیشرفته ای دارند که مطابق با تکنولوژی روز است. کادر آموزشی نیز متشکل از متخصصان علم پزشکی است که بسیار واجد شرایط هستند و البته که استادان همگی در زمینه بین المللی تجارب سودمندی دارند. تمامی این مطالعات پزشکی در اسپانیا ارزشمند است. به علاوه در طول تحصیل در رشته پزشکی شما روش یادگیری فشرده و سیستماتیک را دنبال خواهید کرد که منجر به افزایش کارایی شما خواهد شد. علاوه بر این، شما نه تنها انگلیسی خود را بهبود می بخشید، بلکه دانش اسپانیایی شما نیز پس از تحصیل به طور قابل توجهی بهتر خواهد شد که به شما فرصت های شغلی بیشتری در بازارهای کار اسپانیا و آمریکای لاتین می دهد.

در خصوص مزایا و شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اسپانیا دارای سابقه فوق العاده طولانی و غنی در زمینه آموزش و تاسیس دانشگاه دارد. در واقع، اولین دانشگاه در این کشور، Universidad de Salamanca، در سال 1218 تاسیس شد. امروزه اسپانیا 78 دانشگاه را در خود جای داده است که 51 دانشگاه با اعتبارات دولتی تأمین می شوند. 11 دانشگاه اسپانیا در 500 دانشگاه برتر جهانی قرار می گیرند و 23 دانشگاه در رتبه بندی جهانی QS قرار دارند. اسپانیا رتبه شانزدهم از نظر بزرگترین جمعیت دانشجویی بین المللی است، بیشتر این جمعیت در شهرهای بزرگی مانند بارسلونا، مادرید، سویا یا والنسیا متمرکز شده اند.

مزایا و شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

کلیات تحصیل پزشکی در اسپانیا

در خصوص کلیات تحصیل پزشکی در اسپانیا بایستی بدانید که برنامه های پیش پزشکی در اسپانیا با تأکید بر مطالعه پیش بالینی به مدت 2 سال است و پس از آن حدود 6 سال طول می کشد. پس از اتمام آموزش اولیه، شما مطالعات بالینی را در بیمارستان های آموزشی تحت نظارت پزشکان معتبر آغاز خواهید کرد. تا زمانی که برنامه 6 ساله را به پایان برسانید، می توانید با آموزش های اضافی به سمت تخصصی تر بروید. اگر اهل کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید، باید گواهی دبیرستان شما شناخته شده باشد. این گواهی به منزله تأیید اعتبار دیپلم شما مطابق با شرایط اسپانیا است. به راحتی می توانید مدرک تحصیلی خود را در سفارت اسپانیا در کشور خود تأیید کنید. علاوه بر این، باید در یک آزمون ورودی قبول شوید.

برای تحصیل پزشکی در کشور اسپانیا، هزینه های تحصیل در کشور اروپایی اسپانیا شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی می شوند. دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر هستند و هزینه های آن ها از 500€ الی 1500€ (یورو) در سال است. موسسات خصوصی شهرت بهتری دارند، بنابراین شهریه این دانشگاه ها می تواند کمی بیشتر باشد. اگر دانشجوی خارج از اتحادیه اروپا هستید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه بیشتری باشید. در اکثر موارد، مهم ترین اسناد رایج که شامل مدارک هویتی و تحصیلی و مالی است. یکی دیگر از شرایط برای تحصیل در رشته پزشکی گذراندن آزمون ورودی است.

آزمون ورودی در کشور اسپانیا شامل موارد زیر است:

  • درک و تحلیل متن به اسپانیایی
  • سوالاتی درباره تاریخ یا فلسفه اسپانیا
  • آزمون زبان خارجی
  • آزمون تخصصی که از مطالب دوره پیش پزشکی می باشد.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا

شما می توانید برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی در برنامه آموزشی پزشکی هم در جهت کاهش هزینه خود تلاش کنید. در کشور اسپانیا پزشکی 6 سال به طول می انجامد که هزینه آن به طور میانگین حدود 20000€ (یورو) می باشد. رشته دندانپزشکی هم 5 ساله است که به طور متوسط هزینه تحصیل در این رشته هم مانند رشته پزشکی است. داروسازی هم 5 ساله است اما هزینه تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا 12000€ (یورو) اعلام شده است.

پرستاری هم 4 ساله است و همین میزان هزینه دارد. رشته دامپزشکی 5 سال طول می کشد و هزینه آن 14000€ (یورو) می باشد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات جزئی تر درباره شرایط مهاجرت به اسپانیا و تحصیل پزشکی در اسپانیا و اخذ مشاوره با مشاوران متبحر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :