مهاجرت به کشور اتریش

مشکلات زندگی در اتریش

مشکلات زندگی در اتریش

اتریش کشوری است که فرصت های گسترده برای تحصیل و تجارت دارد اما بخاطر مشکلات زندگی در اتریش، این کشور از دید برخی برای زندگی نامناسب است. اگرچه در رتبه بندی های جهانی برای بهترین مکان زندگی، اتریش جزء 10 کشور برتر از نظر کیفیت زندگی بوده است، ولی همانند کشورهای دیگر، دلایلی نیز باعث می شود که زندگی در این کشور جنبه ای منفی در ذهن مهاجران داشته باشد و برخی افراد از مهاجرت به اتریش اجتناب کنند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این مقاله به معایب زندگی در این کشور و اصلی ترین مشکلات افراد برای زندگی در اتریش بپردازند.

اصلی ترین مشکلات زندگی در اتریش

معمولا اتریش را یک کشور مقرون به صرفه برای آموزش می شناسند. با این حال مهاجران با مشکلات زیادی برای زندگی در اتریش مواجه می شوند. رتبه بندی شادی شخصی در اتریش در سطح “رضایت بخش” اعلام شده است. از نظر استقرار مهاجران در این کشور، اتریش در شاخص سهولت استقرار رتبه 54 از 67 را بدست آورده است. مردم محلی این کشور بخاطر سختی زبان محلی، رفتار چندان دوستانه ای با افراد خارجی ندارند و همین یکی از عوامل اصلی ضعیف بودن اتریش در استقرار و ماندگاری مهاجران است و زندگی را برای شهروندان خارجی سخت می کند. دلایل عمده دیگر نیز در زیر به صورت تفکیکی بررسی می گردد.

دشواری یادگیری زبان از مشکلات زندگی در اتریش

ممکن است زندگی در اتریش در ابتدا برای افرادی که پیش زمینه ای از زبان آلمانی ندارند، کمی دشوار باشد. زیرا اکثر مردم اتریش به زبان آلمانی صحبت می کنند و درصد کمتری از آنها به زبان انگلیسی هم تسلط دارند. افرادی که تصمیم به یادگیری زبان آلمانی برای برقراری ارتباط با اتریشی ها می کنند، معمولا باید مدت زمان بیشتری را نسبت به زبان آلمانی معمولی آموزش ببینند.

در سطح محله های اتریش گویش های مختلفی وجود دارد که کمی با آلمانی متفاوت است. از طرفی قوانین گرامری پیچیده این زبان، آن را به یکی از سخت ترین زبان های اروپای غربی برای یادگیری تبدیل کرده است. فراگیری زبان محلی، یکی از مشکلات زندگی در اتریش است. کمتر 18% از مهاجرانی که به اتریش می روند، یادگیری زبان آنها را ساده می دانند. برای همین اکثر افراد خارجی، نیاز به حداقل 750 ساعت کلاس آموزشی برای یافتن مهارت های زبان اتریشی دارند.

دشواری یادگیری زبان از مشکلات زندگی در اتریش

هزینه های بالا از مشکلات زندگی در اتریش

یکی از مشکلات زندگی در اتریش، گران بودن معیشت در این کشور است. هزینه زندگی و تحصیل در اتریش نسبت به کشورهای همسایه خود، مانند آلمان بالاتر است. حتی مردمان ایالات متحده آمریکا، کانادا، هلند و یا اسپانیا نیز اعتقاد دارند که برای زیستن در اتریش باید به میزان بیشتری نسبت به این کشورها هزینه کرد. از جمله دلایل این تفاوت قیمت ها، مشکلات خرید یا اجاره خانه به ویژه در مرکز شهرهای اتریش و تامین خوراک و مواد غذایی، به‌ویژه مواد گوشتی است. راهکاری که اکثر افراد برای تامین مواد غذایی خود در اتریش اندیشیده اند، خرید از فروشگاه های عمده مثل Lidl و Hofer است، چون این تخفیف های آلمانی تا حد زیادی می تواند به صرفه جویی در هزینه ها کمک کند.

در نمودار زیر متوسط هزینه تحصیل ماهانه در 2 کشور آلمان و اتریش آورده شده است که نشان می دهد زندگی دانشجویی در اتریش هزینه بالاتری نسبت به آلمان دارد:

هزینه تحصیل ماهانه در 2 کشور آلمان و اتریش

مشکل مالیات زیاد کالاها در اتریش

افرادی که عاشق خرید مداوم و داشتن اقلام زیاد هستند، بهتر است به اتریش سفر نکنند. چراکه اقلام مختلف مالیات زیادی دارد و همین باعث گران بودن کالاها شده است. از طرف دیگر کارمندان بین %42 تا %47 از حقوق خود را مالیات می پردازند. در حال حاضر نرخ مالیات فروش استاندارد در اتریش %20، برای خدمات گردشگری %13 و برای اقلام ضروری %10 است که رقم هایی قابل توجه است.

این نرخ مالیات فروش در کشورهای دیگر به صورت زیر است:

نرخ مالیات فروش در کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا

مشکلات کاریابی در اتریش

یک دلیل مهم برای سختی زندگی در اتریش، آسان نبودن یافتن شغل خوب برای خارجی ها است. به طور کلی نرخ بیکاری در اتریش رو به افزایش است. اگر بتوان زبان آلمانی را تا حد خوبی فرا گرفت، شانس بالاتری برای کار در اتریش وجود دارد. در غیر این صورت بهتر است مهاجران، اول از همه به فکر ارتقای دانش زبان خود باشند. اتریشی ها بسیار محتاط هستند و در مسائل شغلی، کار کردن در یک شرایط ثابت و راضی کننده را به پیمودن نردبان پیشرفت ترجیح می دهند. از این رو ممکن است افرادی که بسیار علاقه مند به ارتقا و تغییر در شغل خود باشند، در این کشور با مشکلاتی برای کار کردن مواجه شوند.

شرایط برنامه ریزی دقیق در کشور اتریش

این مورد را می توان در هر 2 دسته مزایا و معایب زندگی در اتریش تلقی کرد. چون هم یک نکته مثبت و هم یک نکته منفی در بین مردم این کشور است. اتریشی ها برای هفته ها و ماه های پیش رو، از قبل برنامه ریزی کرده و علاقه به کنترل کامل روزهای آینده دارند. بنابراین باید کارهای خود را تا حد زیادی با آنها تطبیق داد. چون تغییر برنامه یک فرد اتریشی تاحدی غیر ممکن است. به طور مثال بدون داشتن نوبت از چند هفته قبل، نمی توان از خدمات دفاتر، وکیل یا پزشکان استفاده کرد.

اتریش یکی از پیشرفته ترین کشورهای قاره اروپاست که با وجود جمعیت کم، یک کشور توسعه یافته محسوب می شود. مهاجرانی که به این کشور سفر می کنند ممکن است همانند دیگر کشورها، در ابتدا با مشکلاتی موجه شوند. مشکلات دیگری همچون زمستان های سرد و طولانی اتریش، هرچند به مرور برای مهاجران نیز همچون شهروندان تبدیل به یک موضوع عادی می شود، اما نیازمند مراقبت و سازگاری است. مشاوران خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در مورد مشکلات زندگی در اتریش و یا مزایای دیگر کشورهای اروپایی، به شما به صورت دقیق تر مشاوره خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :