مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا، که با عنوان دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر پیزا قرار دارد و در سال 1343 توسط فرمان پاپ کلمنت ششم تاسیس شد. این دانشگاه نوزدهمین دانشگاه قدیمی موجود در جهان و دهمین دانشگاه قدیمی در ایتالیا است. بر اساس گزارش سازمان های ARWU و QS این موسسه در بین 10 دانشگاه برتر کشور و 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. محوطه این مرکز، قدیمی ترین باغ گیاه شناسی دانشگاهی اروپا را در خود جای داده است که در سال 1544 تاسیس شده است. علاوه بر این، این دانشگاه روابط تنگاتنگی با هیئت ملی تحقیقات، بسیاری از موسسات فرهنگی دارای اهمیت ملی و بین المللی، مراکز صنعتی دارد. این مقاله به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

موقعیت تحصیلی دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پیزا بخشی از سیستم دانشگاهی به همین نام است که شامل Scuola Normale Superiore و مدرسه مطالعات پیشرفته Sant’Ana می شود. این دانشگاه حدود 50000 دانشجو دارد که از این تعداد 46000 نفر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند و 3500 نفر مطالعات دکترا و تخصصی را انجام می دهند. این دانشگاه یکی از مشهورترین موسسات آموزشی در ایتالیا است که دارای 20 دپارتمان است و دارای مراکز تحقیقاتی سطح بالا در زمینه های کشاورزی، فیزیک، علوم رایانه، مهندسی، پزشکی و دامپزشکی است. توسعه دانشگاه پیزا تحت سلطنت لورناس ادامه یافت. بنابراین آن ها ساختن رصدخانه نجومی را با ترکیب کتابخانه دانشگاه همراه نشریات مهم به پایان رساندند.

دانشگاه پیزا که در شهری با کمتر از 100000 نفر جمعیت قرار دارد، تجربه ای لذت بخش از زندگی در محوطه دانشگاه را ارائه می دهد. از اینرو این تجربه فراتر از بازدید از برج مشهور پیزا است. دانشجویان می توانند با گشت و گذار در رستوران های مختلف منطقه و همچنین حضور در موزه ها و تئاترها، در زندگی فرهنگی این شهر غوطه ور شوند. همچنین این موسسه هیچ پردیسی ندارد. از اینرو در عوض ساختمان ها و بخش های مختلف آن در سراسر شهر گسترده شده است. از نظر محل اقامت، دانشجویان معمولا از طریق بسیاری از نمایندگی های املاک شهری یا بررسی آگهی هایی که روی تابلوهای اعلانات در هر یک از بخش های دانشگاه قرار گرفته است، مسکن مورد نیاز خود را پیدا می کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا

دانشگاه پیزا ایتالیا به دلیل فعالیت مراکز تحقیقاتی خود در سطح بین المللی شناخته شده می باشد. این موسسه اولین دانشگاهی است که مدرک علوم کامپیوتر را در ایتالیا راه اندازی کرده است. این مرکز طیف گسترده ای از دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را عمدتا به زبان ایتالیایی تدریس می کند. دانشجویان می توانند موضوعات مختلفی از جمله حقوق مطالعات فرهنگی، مهندسی، پزشکی و مدیریت بازرگانی را که در 20 گروه آموزشی تدریس می شوند، کشف کنند. این موسسه دانشگاهی همچنین شامل 17 کتابخانه و 13 موزه است. دانشگاه پیزا یکی از اعضاء برجسته ICoN (کنسرسیوم بین دانشگاهی 21 دانشگاه ایتالیا) در زمینه های فلسفه و مطالعات فرهنگی است که توسط وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه ها و تحقیقات پشتیبانی می شود.

این دانشگاه با مراکز صنعتی به ویژه صنایع مبتنی بر فناوری اطلاعات، روابط نزدیک دارد. این دانشگاه به لطف کیفیت محققان خود و مجموعه ای از ابتکارات هدفمند، در زمینه حمایت از طرح های پروژه ای، دارای نتایج عالی از ارائه پروژه های بین المللی و ملی خود است. مطالعات دکترا دانشگاه پیزا معمولا توسط گروه های علمی ارائه و تنظیم می شود. سخنرانی ها عمدتا به زبان ایتالیایی انجام می شوند. از اینرو تعدادی از دوره های دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی، برخی از برنامه های علمی، مانند کارشناسی ارشد بین المللی مهندسی هوافضا و غیره که به زبان انگلیسی ارائه می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در دانشگاه پارما ایتالیا را مطالعه بفرمائید.

شرایط تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه پیزا ایتالیا

پذیرش در دانشگاه پیزا بر اساس نتایج امتحانات ورودی انجام پذیر است. دانشگاه پیزا ایتالیا سال تحصیلی خود را به 2 ترم تقسیم می کند. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه بزرگ با بیش از 53000 دانشجو به صورت همزمان طبقه بندی می شود. همچنین این دانشگاه درخواست داوطلبان خارجی را می پذیرد و در UniPi حدود 4% کل دانشجویان را خارجی ها تشکیل می دهند. در این دانشگاه 2300 معلم و استاد مشغول به کار هستند. هم دانشجویان و هم کارکنان دانشگاهی می توانند در برنامه های تبادل بین المللی دانشگاهی شرکت کنند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه پیزا ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • کلیه مدارک دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گذرنامه
  • عکس
  • رزومه کاری (برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد)
  • گواهی مهارت در زبان ایتالیایی و انگلیسی
  • بیمه سلامت
  • ویزای دانشجویی
  • نامه تشویقی

این موسسه دارای برنامه های کارشناسی مقرون به صرفه است که هزینه آنها کمتر از 2500€ (یورو) در سال است. کسانی که قصد دارند، دوره کارشناسی ارشد خود را در این دانشگاه بگذرانند باید آماده باشند که حداقل 2300€ (یورو) در سال هزینه کنند. همچنین دانشجویان می توانند برای دریافت کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی متعدد اقدام کنند. در خصوص مقایسه اتریش و ایتالیا برای مهاجرت مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

در نمودار زیر هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پیزا به یورو قابل مشاهده است:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پیزا به یورو

فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه پیزا ایتالیا

در میان لیست فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه پیزا چندین رهبر سیاسی داخلی و خارجی از جمله 2 رئیس جمهور ایتالیایی، 5 پاپ، 5 نخست وزیر ایتالیایی و 3 برنده جایزه نوبل، اعضاء هیات علمی و کارکنان وجود دارند. از چهره های برجسته مرتبط با این دانشگاه می توان به گالیله پدر فیزیک مدرن که ریاضیات را آموخت و بعدا تدریس کرد و انریکو فرمی و کارلو روبیا برندگان نوبل فیزیک، اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تبادل نظر در خصوص تحصیل در ایتالیا می توانید با مشاوران برجسته موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :