مهاجرت تحصیلی اتریش

مدارس ایرانی اتریش

مدارس ایرانی اتریش

تحصیل در مدارس ایرانی اتریش در واقع گزینه عالی برای تحصیل در کشورهای اروپایی برای دانش آموزان و هموطنان ایرانی می باشد. از این رو، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند علاوه بر بررسی مدارس ایرانی اتریش، در این نوشتار به بررسی شرایط کلی تحصیل در اتریش، سیستم و آموزش ابتدایی و متوسطه در این کشور و سایر موضوعات مرتبط بپردازند. اتریش سنت طولانی آموزش عالی را با تحقیقات پیشرفته ترکیب می کند و موسسات آموزش آن دستاوردهای برجسته ای در سطح بین المللی به دست آورده اند و شهرت بالایی به دست آورده اند. تحصیل در مدارس ایرانی اتریش موجب افزایش شانس ورود به بهترین موسسات آموزش عالی اتریش می شود که تعداد روزافزونی از برنامه های مدرک را ارائه می دهند.

در مجموع، کشور اتریش طیف وسیعی از فرصت ‌های آموزشی را بدون ذکر شرایط اجتماعی، ثبات اقتصادی و همراه با مهمان نوازی عالی اتریشی ‌ها به دانش آموزان ارائه می دهد. به همین دلیل است که اتریش یک مکان ایده آل برای تحصیل است. هر ساله تعداد متقاضیانی که مایل به تحصیل در مدارس ایرانی اتریش هستند، افزایش می یابد و دانش آموزان این فرصت را دارند که به دوره های آموزشی بسیار تخصصی در اتریش بپیوندند. تقریبا تمام دانشجویانی که تجربه تحصیل خود در اتریش را مرور می کنند، موافق هستند که این کشور غنا و تنوع فرهنگی فراوان و همچنین تجربه اجتماعی فراموش نشدنی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند.

بررسی شرایط تحصیل در مدارس اتریش

با تحصیل در مدارس اتریش، دانش آموزان می توانند تجربه تحصیل در تقاطع اروپای غربی و شرقی را کسب کنند و تجربه ای داشته باشند که بدون شک بقیه زندگی آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. سیستم آموزشی اتریش منعکس کننده 3 مرحله متمایز یادگیری و فلسفه های آموزشی است. آموزش اجباری برای همه کودکانی که مقیم دائم اتریش هستند، صرف نظر از ملیت، از سنین 6 تا 15 سال متغیر است. آموزش اجباری تقریبا بین یک مدرسه ابتدایی یکنواخت 4 ساله، حداقل 4 سال در یک مدرسه متوسطه، بسته به استعداد و علاقه، حداقل یک سال در یک برنامه پیش حرفه ای تقسیم می شود. اما به طور کلی، آموزش در مدارس اتریش از 6 الی 18 سالگی انجام می شود.

تقویم مدارس در اتریش از استانی به استان دیگر و با توجه به مدارس تخصصی خاص تا حدودی متفاوت است، اما سال تحصیلی برای مدارس ابتدایی و متوسطه از سپتامبر تا ژوئیه طول می کشد. برنامه هفتگی تحصیل در مدارس اتریش شامل آموزش منظم از دوشنبه تا جمعه می باشد که در برخی موارد برای آموزش های اضافی ممکن است نیاز باشد دانش آموزان روز شنبه نیز در کلاس های درس حضور داشته باشند. شایان ذکر است که همه کلاس ها هر روز تدریس نمی شوند و دانش آموزان باید به برنامه های مربوط به خود توجه نسبتا زیادی داشته باشند.

معرفی مدارس ایرانی اتریش

برای تحصیل در اتریش در مدارس ایرانی اتریش، دانش آموزان و متقاضیان می توانند وارد مدرسه فارابی شوند که به عنوان مجتمع آموزشی فارابی وین شناخته می شود. اتریش یک سیستم آموزشی قوی دارد ئ به این ترتیب، مهاجران انتخاب های زیادی برای آموزش فرزندان خود دارند. در واقع، هنگام جستجوی یک مدرسه ابتدایی در اتریش، والدین باید در نظر بگیرند که آیا می خواهند یک مدرسه دولتی یا خصوصی داشته باشند. تحصیل در مدارس ایرانی اتریش که Volksschule یا Grundschule نامیده می شود و از سنین 6 تا 10 سال اجباری است. به این ترتیب، مدارس ابتدایی بر اساس یک سیستم 4 ساله کار می کنند و اکثر کودکان در سپتامبر پس از تولد 6 سالگی خود به این مدرسه می پیوندند.

در جدول زیر درباره سطح تحصیلات مختلف در این کشور اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

تحصیلاتسطحسنسال های تحصیلی
اولیهابتدایی6 تا 9 سالگی4
متوسطه اولمتوسطه10 تا 13 سالگی4
متوسطه دوممتوسطه آکادمیک10 تا 17 سالگی8
متوسطه دوم (پیشرفته)متوسطه پیشرفته14 تا 17 سالگی4
فنی و حرفه ایپیش حرفه ای و فنی حرفه ای14 تا 18 سالگی5

معرفی مدارس ایرانی اتریش

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی اتریش

9 سال اول تحصیل در اتریش (مدارس ایرانی اتریش) به صورت مختلط مختلط که توسط وزارت آموزش فدرال اداره می شود با 4 سال تحصیل ابتدایی در volksschule شروع می شود. پس از آن، دانش آموزان برای تحصیلات آکادمیک که 4 سال به طول می انجام اقدام می کنند. در آغاز هر سال تحصیلی ممکن است از آنها بخواهند که بین این انتخاب ها جابجا شوند. پس از دوره آموزشی متوسط، کسانی که گزینه های آموزش عالی را در نظر می گیرند به دبیرستان می روند. در اینجا آنها یک تحصیلات آکادمیک طراحی شده برای پیوستن یکپارچه به دانشگاه را تکمیل می کنند تا قادر به ورود به دانشگاه مورد نظر خود شوند. آموزش عمومی پایه و توانمند سازی دانش آموزان با توجه به علایق، مهارت ها و توانایی خود برای رفتن به مدارس راهنمایی یا متوسطه در نظر گرفته می شود.

در دوره متوسطه پیشرفته، یک آموزش عمومی پایه به دانش آموزان ارائه می شود، یعنی دانش، استعداد، مهارت ها و توانایی های مورد نیاز برای ادامه تحصیل در سطح متوسطه، فنی حرفه ای و دانشگاهی را افزایش و توسعه می دهند. شایان ذکر است که افراد 14 تا 15 ساله که می خواهند بلافاصله پس از آموزش اجباری حرفه ای را بیاموزند، در دوره حرفه ای یک ساله شرکت می کنند. دانش آموزان از طریق بازدید از شرکت و جلسات عملی، حرفه خاص مورد نظر خود را می آموزند. چنانچه به بررسی موضوع اعزام دانشجو به اتریش تمایل دارید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مزایای تحصیل در مدارس ایرانی اتریشی

اتریش کشوری بسیار امن، با جرم و جنایت کم و استاندارد زندگی خوب دیده می شود. اتریش همچنین یک مرکز فرهنگی است. یکی از مزایای بی شمار مهاجرت به اتریش برای تحصیل و زندگی در این کشور، بودن در یکی از امن ترین کشورهای جهان و برخورداری از کیفیت زندگی بالا است. دانشگاه ها و مدارس اتریش ماهیت بسیار بین‌المللی دارند و بیش از 20% از کل جمعیت دانش آموزان و دانشجویان این کشور از کشورهای خارجی هستند.

برخی از برجسته ترین مزایای تحصیل در مدارس ایرانی اتریش عبارتند از:

  • امکان تحصیل به زبان فارسی و یادگیری زبان های دیگر
  • برنامه های تحصیلی شناخته شده در سطح بین المللی
  • امکان ورود به بهترین دانشگاه های اتریش بعد از اتمام دوره تحصیلی
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در اتریش

هموطنان محترمی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به بهترین کشورهای دنیا مهاجرت کنند می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا از شرایط اخذ ویزا، مهاجرت و دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه های دنیا مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :