مهاجرت سرمایه گذاری در اسلوونی

ثبت شرکت در اسلوونی

ثبت شرکت در اسلوونی

برای توسعه فعالیت های تجاری در اروپا، ثبت شرکت در اسلوونی گزینه مناسبی جهت ثبت شرکت و نوآفرینی در بخش های مختلف سرمایه گذاری خواهد بود. موقعیت مناسب جغرافیایی و اقتصاد پایدار اسلوونی شرایط خوبی را برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور ایجاد کرده است. برای راه اندازی کسب و کار در اسلوونی باید فعالیت مورد نظر را در یک نوع شرکت ثبت کرد.

ثبت شرکت در اسلوونی روند پیچیده ای ندارد و با تهیه مدارک لازم هر کسی می تواند یک شرکت با فعالیت انتخابی را ثبت کند. رایج ترین شکل برای ثبت شرکت، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی عام می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مقاله زیر، متقاضیان ثبت شرکت در اسلوونی را در جریان چگونگی و نحوه ثبت شرکت در این کشور قرار می دهد.

قوانین ثبت شرکت در کشور اسلوونی

فعالیت اقتصادی ممکن است توسط یک فرد یا کسب و کار به اشکال مختلف قانونی و سازمانی انجام شود و این موضوع برای ایرانیان مقیم اسلوونی جالب خواهد بود. افراد غیر مقیم جمهوری اسلوونی باید قبل از شروع به راه اندازی کسب و کار در اسلوونی یک شماره مالیات اسلوونی دریافت کنند. تأسیس، مدیریت و سازماندهی شرکت ها در اسلوونی توسط قانون شرکت ها تنظیم می شود که کاملا با قوانین اتحادیه اروپا هماهنگ است.

قوانین ثبت شرکت در اسلوونی در شامل چه مواردی می باشد:

پارامترشرح
نام شرکتنام شرکت باید به وضوح با نام سایر شرکت ها متفاوت باشد.
نمایندگان شرکتهمه انواع شرکت ها (به استثنای تاجران انحصاری) باید حداقل یک مدیر شرکت را منصوب کنند. می توان چندین مدیر و یک دادستان اضافی منصوب کرد. مدیری که شاغل نیست، دانشجو نیست یا بازنشسته نیست باید در شرکت استخدام شود.
دفتر مرکزی شرکتدفتر مرکزی و آدرس تجاری شرکت باید قبل از تأسیس شرکت تنظیم شود. دفتر مرکزی محل انجام فعالیت های شرکت است. آدرس کسب و کار نیز در دفتر مرکزی قرار دارد.
فعالیت های شرکتهیچ شرایط خاصی برای تأسیس شرکت اعمال نمی شود. بنابراین، هر کسی می تواند یک شرکت تاسیس کند. هر شرایطی که مربوط به فعالیت شرکت باشد.

در مورد برخی از فعالیت ها، قبل از شروع تجارت باید شرایط خاصی رعایت شود. کسب و کار باید مجوزها را دریافت کند یا اطمینان حاصل شود که عملیات توسط یک شخص کاملا واجد شرایط انجام می شود. این شرایط به عنوان شرایط ورود شناخته می شوند.

قوانین ثبت شرکت در کشور اسلوونی

ثبت شرکت در اسلوونی به اشکال مختلف

مراحل ثبت نام سریع و واقعا ساده است. اگر می خواهید یک کسب و کار در اسلوونی راه اندازی کنید، باید یک شرکت در اسلوونی ثبت کنید. می توانید اشکال مختلف کسب و کار را ثبت کنید:

  • مالک انحصاری
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت نامحدود
  • شرکت سهامی عام
  • تضامنی
  • مشارکت محدود با سرمایه سهام

در دفتر اسناد رسمی یا نهاد دولتی مسئول ثبت می شود. ثبت شرکت در اسلوونی یک روش سریع است. حدود 4 تا 5 ساعت طول می کشد تا تمام مراحل انجام شود. شماره مالیات اسلوونی برای هر فردی که در شرکت ثبت نام کرده است، باید دریافت شود. پس از تکمیل مدارک، آژانس ثبت آن را به دادگاه می فرستد که در صورت داشتن تمامی شرایط، 2 تا 3 روز کاری طول می کشد تا شرکت جدید را ثبت کنند.

نمودار زیر هزینه ثبت 2 نوع شرکت در اسلوونی را نمایش می دهد:

هزینه ثبت 2 نوع شرکت در اسلوونی

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اسلوونی

مدارک لازم برای ثبت شرکت در اسلوونی به قرار زیر است:

  • کپی پاسپورت و اصل مدرک
  • شماره مالیات اسلوونی
  • اسنادی که نشانی دائمی را ثابت می کند.
  • تایید مالک ملکی که می خواهید آدرس تجاری شرکت خود را داشته باشید.
  • فهرست فعالیت های شرکت

محل درخواست برای ثبت شرکت در اسلوونی، واحدهای مدیریت مالی در شهرهای بزرگتر اسلوونی است. شما یک سند رسمی با شماره مالیات تعیین شده دریافت خواهید کرد. مرحله بعدی، سپرده گذاری سرمایه سهام در بانک و افتتاح حساب بانکی است.

مدارک مورد نیاز برای این کار عبارتند از:

  • گذرنامه
  • تفاهم نامه افتتاح شرکت توسط آژانس ثبت
  • شماره مالیات اسلوونی

بانک باید فرم های بانکی را پر کرده و آنها را امضا کند. واریز مستقیم در باجه بانک انجام می شود. در صورت تراکنش، باید از حساب بانکی شخصی سهامدار یا مالک باشد.

در تصویر زیر تعدادی از مدارک لازم برای ثبت شرکت در اسلوونی را مشاهده می کنید:

تعدادی از مدارک لازم برای ثبت شرکت در اسلوونی

اخذ مجوز اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلوونی

ثبت شرکت در اسلوونی به شما امکان دسترسی به بازار اتحادیه اروپا و همچنین فعالیت تجاری در منطقه بدون مرز شنگن را می دهد. اما همچنین می تواند به شما، اعضای خانواده و کارکنان اضافی شما اجازه دهد تا برای اجازه کار و اقامت در اسلوونی درخواست دهید. پس از شروع کسب و کار خود در اسلوونی، در صورت داشتن یکی از شرایط زیر می توانید برای مجوز کار و اقامت در اسلوونی اقدام کنید:

  • سرمایه گذاری €50000 (یورو) در دارایی های ثابت شرکت
  • 10000€ (یورو) درآمد ماهانه هر ماه به مدت 6 ماه
  • داشتن یک شهروند اتحادیه اروپا شاغل به مدت 6 ماه با حقوق تمام وقت

فواید ثبت شرکت در اسلوونی

اسلوونی در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی در اروپای مرکزی قرار دارد و با ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان مرز دارد و این امر روابط تجاری و ارتباط با برخی از بزرگترین بازارهای اروپا را تسهیل می کند. مشوق های مختلفی در اسلوونی به سرمایه گذاران اعطا می شود، مانند کاهش نرخ معمول مالیات بر درآمد شرکت. بازرگانان همچنین می توانند از مشوق های مالی برای استخدام و آموزش یا بازآموزی افراد و همچنین از طرح گرانت که کارآفرینان خارجی را تشویق می کند تا سرمایه گذاری های خود را در اسلوونی انجام دهند، بهره مند شوند.

برخی از مشاغلی که در برخی مناطق افتتاح شده اند نیز ممکن است از مشوق های ویژه بهره مند شوند. عضویت در اتحادیه اروپا از سال 2004، چهره ای معتبر از اسلوونی در جهان ایجاد می کند و هر ساله سرمایه گذاری های خارجی را جذب می کند. جهت آگاهی از شرایط سرمایه گذاری در اسلوونی می توانید این قسمت را مطالعه نمایید.

مالیات برای ثبت شرکت در اسلوونی

در طول سال ‌های گذشته، دولت اسلوونی مشوق ‌های مالیاتی بسیاری را آغاز کرده و مالیات بر حقوق و دستمزد را لغو کرده است. علاوه بر این، اسلوونی با بیش از 40 کشور معاهده مالیات مضاعف منعقد کرده است. مالیات بر درآمد شرکت ها از سود مشمول مالیات شرکت های خصوصی با نرخ 19% و با نرخ ویژه 0% برای صندوق های سرمایه گذاری، صندوق های بازنشستگی و شرکت های بیمه برای طرح های بازنشستگی تحت شرایط خاص اخذ می شود. اگر مایل به سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی هستید، ازجمله ثبت شرکت در کانادا، می توانید با استفاده از راهنمایی های مشاورین با تجربه و کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، برای اهداف تجاری خود قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :