مهاجرت به کشور استرالیا

فرهنگ مردم استرالیا

فرهنگ مردم استرالیا

فرهنگ مردم استرالیا چند ملیتی است و به طور عمده از کشور بریتانیا گرفته شده، اما حاصل محیط بکر و منحصر به فرد کشور استرالیا نیز می باشد. بومی های استرالیا زبان های مخصوص به خود را دارند، هرچند امروزه تنها حدود 100 زبان آنها همچنان باقی مانده و به آن صحبت می شود. علاوه بر بومی های کشور استرالیا که اصطلاحا Aboriginal نامیده می شوند، مهاجرپذیر بودن این کشور نیز تاثیر عمده ای بر شکل گیری فرهنگ آن داشته است. چرا که استرالیا صاحب یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا است که به دلایل مختلف از جمله نظام آموزشی برتر و دانشگاه های ممتاز در سطح جهانی، امنیت، آزادی های اقتصادی و اجتماعی و غیره همواره طرفداران زیادی از سرتاسر دنیا داشته است.

یکی از کشورهایی که بیشترین تعداد مهاجر را به استرالیا فرستاده است چین می باشد. متخصصان و جوانان آن از طریق سابکلس های مختلف از جمله سابکلس 500، 189، 190، 489 و غیره به استرالیا مهاجرت کرده اند. از جمله نکات فرهنگی استرالیا می توان به راحت بودن در محیط کار اشاره نمود. مثلا در خیلی از شرکت های استرالیایی گفتن جمله “صبح بخیر رفیق” به رییس شرکت عادی تلقی می شود. در این مقاله که تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه نموده در خصوص فرهنگ مردم استرالیا و مهم ترین نکاتی که در این خصوص وجود دارد توضیحاتی داده می شود.

فرهنگ مردم استرالیا در خصوص حقوق انسان ها

حدود 30% جمعیت استرالیا را مهاجران تشکیل می دهند. همین مسئله سبب شده که تعصبات نژادی در استرالیا در مقایسه با برخی کشورهای دیگر دنیا از جمله نیوزلند، خصوصا جزیره جنوبی نیوزلند، کم تر باشد. استرالیایی ها همچنین طرفداران مساوی حقوق انسانی هستند. یعنی معتقدند افراد صرف نظر از نژاد، دارایی، هویت جنسی و غیره خود باید از حقوق برابر برخوردار باشند. یکی از نتایج این اعتقاد وجود بورسیه های دولتی مختلف است که به دانشجویان ممتازی که تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی استرالیا را ندارند داده می شود. چرا که دانشگاه های استرالیا گران هستند. همچنین شهریه آنها در برخی رشته ها و دانشگاه ها به سالانه 45000$ (دلار استرالیا) نیز می رسد.

فرهنگ مردم استرالیا در خصوص غذا

ورود سیل عظیم مهاجران به استرالیا از چین، اروپا و غیره پس از جنگ جهانی دوم و حتی در سال های اخیر سبب شده غذاهای متنوعی در این کشور وجود داشته باشد. مثلا بره کباب همانقدر در استرالیا معروف و محبوب است. غذاهای دیگری مثل فلافل هستند. اما نکته عجیب در خصوص استرالیا این است که کانگرو هم در خیلی از رستوران ها در منو دیده می شود. این در حالی است که این حیوان سمبل ملی استرالیا به حساب می آید.

در خیلی کشورهای دیگر مثل چین که سمبل آن پاندا است که حفاظت ویژه ای نسبت به آن صورت می گیرد. البته از جمله دلایل این مسئله وجود کانگروهای زیاد در استرالیا است که جمعیت آنها 50 میلیون است .یعنی حدودا 2 برابر جمعیت انسان های ساکن در استرالیا می باشد. در استرالیا کانگرو را اغلب به صورت استیک یا سوسیس سرو می کنند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در استرالیا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

فرهنگ مردم استرالیا در خصوص غذا

فرهنگ مردم استرالیا در خصوص ازدواج

مطالعات و تحقیقات مختلفی که از ملت های مختلف دنیا انجام شده است نشان می دهد، استرالیایی ها جزء روشن فکرترین ملت های روی زمین هستند. به عنوان مثال مردم استرالیا پس از مدت ها بحث و گفتگوهایی که انجام شده سرانجام 62% به قانونی کردن ازدواج با همجنس رای مثبت دادند. در واقع عقیده استرالیایی ها به این که تمامی افراد باید حقوق مساوی داشته باشند را می توان زمینه ساز این تحول قانونی و فرهنگی در این کشور دانست. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به استرالیا و اطلاع از قوانین کلی مقاله مشخص شده را بررسی بفرمائید.

زندگی در استرالیا

با بررسی شاخص توسعه انسانی استرالیا که از سوی سازمان ملل متحد (UN) ارائه می گردد یا پس از توجه به میزان امنیت اجتماعی، سطح بالای رفاه اقتصادی و اجتماعی، قدرت خرید بالا، دانشگاه های ممتاز متعدد مثل دانشگاه ملبورن و غیره می توان متوجه شد چرا استرالیا را کشور خوش شانس می نامند. این اصطلاح به درستی راجع به استرالیایی ها سرزبان افتاده چرا که علاوه بر موارد گفته شده، حتی دمای هوا و زیبایی های طبیعی استرالیا نیز کم نظیر است. یکی از مواردی که در خصوص استرالیا وجود دارد پایین بودن نرخ ارتکاب جرایم خشن در این کشور است.

نرخ بیکاری استرالیا که بسیار پایین می باشد. لازم به ذکر است متوسط درآمد افراد در استرالیا 90800$ (دلار استرالیا) در سال است که میزان آن با توجه به نوع تخصص، جنسیت، سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و غیره متفاوت خواهد بود. با این وجود با توجه به متقاضیان زیاد مهاجرت به استرالیا از طریق سابکلس 189، ورود به استرالیا از طریق تحصیل به مراتب ساده تر است. منتهی به تمکن مالی زیادی نیازمند است. خصوصا وقتی افراد موفق به اخذ بورسیه و فاند تحصیلی نشوند.

در این مقاله راجع به فرهنگ مردم استرالیا در خصوص موارد مختلفی از جمله غذا، برابری های اجتماعی، مهاجرپذیری و غیره از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی ارائه گردید. درصورت نیاز به توضیحات بیشتر یا کسب اطلاعات در خصوص روش های مهاجرت به استرالیا با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :