شرایط استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند امری ضروری است و لازم است متقاضیان از هزینه های زندگی مطلع شوند. به طور کلی می توان گفت کشور استرالیا برای افراد خارجی و بین المللی به عنوان کشوری گران قیمت شناخته می شود که هزینه زندگی در آن از بیشتر کشورهای اروپایی، کشور کانادا و کشور آمریکا بیشتر می باشد.

از این رو هر چند هزینه ها در شهرهای مختلف این کشور و با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت می باشد. همانند سایر کشورهای دنیا هزینه زندگی در کلان شهرهای استرالیا مثل: شهر ملبورن، شهر سیدنی، شهر بریزبن و سایر که از بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی هستند بیشتر از سایر شهرهاست. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی در رابطه با هزینه زندگی در استرالیا مطرح کرده اند.

درباره کشور استرالیا

استرالیا با مساحتی بالغ بر 7686850 کیلومتر مربع به عنوان ششمین کشور پهناور در دنیا شناخته می شود. از این رو استرالیا با نام رسمی قلمرو همسود استرالیا شناخته می شود. همچنین در نیم کره جنوبی واقع شده است. شهر کانبرا مهمترین شهر کشور استرالیاست که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. لازم به ذکر است که شهر کانبرا به عنوان شهری جوان در استرالیا شناخته می شود. استرالیا هیچ مرز زمینی ندارد و کشور جزیره ای می باشد.

این کشور همچنین سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه (کوچکترین قاره دنیا) است. در سال 2022 کشور استرالیا دارای جمعیتی بالغ بر 25.6 میلیون نفر می باشد. زبان رسمی و رایج در این کشور زبان انگلیسی و واحد پول در این کشور دلار استرالیا (AUD) می باشد.

هزینه خورد و خوراک در استرالیا

یکی از هزینه های مهم زندگی مربوط به اقلام خوراکی و مصرفی روزانه می باشد. زیرا برای ادامه زندگی در هر کشوری نیاز است، علاوه بر این باید هزینه وعده های غذایی در رستوران های مختلف نیز بررسی شود. در کشور استرالیا هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت 20AUD (دلار استرالیا)، هزینه غذا برای 2 نفر در رستوران معمولی 90AUD (دلار استرالیا)، هزینه یک وعده غذا در رستوران مک دونالد 12AUD (دلار استرالیا)، هزینه کاپوچینو 4.50AUD (دلار استرالیا)، هزینه بطری نوشابه 0.33 لیتری 3.35AUD (دلار استرالیا) و هزینه آب معدنی بطری 0.33 لیتری 2.86AUD (دلار استرالیا) می باشد.

با مطالعه جدول زیر از هزینه خورد و خوراک در کشور استرالیا مطلع خواهید شد:

اقلام مصرفیهزینه به دلار استرالیا
یک لیتر شیر1.63AUD
نان 500 گرمی2.77AUD
یک کیلوگرم برنج سفید2.76AUD
12 عدد تخم مرغ4.55AUD
یک کیلوگرم پنیر محلی10.55AUD
یک کیلوگرم گوشت گاو17.21AUD
یک کیلوگرم فیله مرغ10.62AUD

حمل و نقل و هزینه زندگی در استرالیا

حمل و نقل عمومی در استرالیا دارای شرایط متفاوتی است، حمل و نقل عمومی در این کشور شامل: قطار، اتوبوس، تواموا، قایق و تاکسی می شود که در تمامی مناطق قابل دسترس هستند. معمولا در شهرهای بزرگ شبکه اتوبوس رانی مجهز تر از سایر نقاط است. همچنین قطارهای زیر زمینی در این شهرها وجود دارد. سیستم حمل و نقل در کشور استرالیا متنوع است. در این کشور حدودا 300 فرودگاه وجود دارد که شرایط مناسبی را برای ورود گردشگران و توریست ها به این کشور فراهم کرده اند.

اطلاع از هزینه های حمل و نقل برای متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارند و یا مهاجرانی که به تازگی وارد این کشور شده اند مهم است زیرا این افراد می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در هزینه های زندگی ماهانه صرفه جویی کنند.

هزینه های مربوط به حمل و نقل در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

حمل و نقل عمومیهزینه به دلار استرالیا
بلیط یک طرفه4.40AUD
بلیط ماهانه52.17AUD
تعرفه مبدا تاکسی4.20AUD
تعرفه معمولی تاکسی2.06AUD
تعرفه یک ساعت انتظار تاکسی49.20AUD
هزینه یک لیتر بنزین1.49AUD

حمل و نقل و هزینه زندگی در استرالیا

هزینه اجاره خانه در کشور استرالیا

یکی از چالش هایی که در بدو ورود و اقامت در کشور استرالیا با آن روبرو هستید اجاره محل مناسبی برای سکونت در این کشور است. کرایه خانه در شهرهای مختلف استرالیا متفاوت است، مبلغ اجاره ای که برای پرداخت ماهانه در نظر گرفته اید در انتخاب محل زندگی و نوع سکونت شما نقش مهمی دارد. در نتیجه لازم است در اولین قدم نرخ اجاره مسکن در بخش های مختلف کشور استرالیا را بررسی کنید.

هر چه خانه ای که انتخاب می کنید به مرکز شهر نزدیک تر باشد باید کرایه خانه بیشتری پرداخت کنید. اما هر چه از مرکز شهر فاصله می گیرید کرایه خانه ها کمتر می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقاله آب و هوای استرالیا را مطالعه بفرمائید.

از مهمترین و معتبرترین وب سایت های املاک می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • domain.com.au
  • Realestateview.com.au
  • Realestate.com.au

هزینه خرید ملک در استرالیا

اگر تصمیم به خرید ملک در کشور استرالیا گرفته اید پیشنهاد می کنیم با توجه به عدم آگاهی از قوانین از وکلای مربوطه در این امر کمک بگیرید تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کنید. هزینه خرید ملک همانند کرایه خانه در مرکز شهر گران تر از مناطق دیگر است. همچنین لازم به ذکر است که خرید خانه در این کشور نوعی سرمایه گذاری در استرالیا نیز محسوب می شود. اما منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی شود.

به طور کلی فرآیند خرید ملک در کشور استرالیا 30 روز به طول می انجامد. هزینه هر متر مربع ملک در مرکز شهر 825335AUD (دلار استرالیا) و هزینه هر متر مربع ملک در خارج از مرکز شهر 584588AUD (دلار استرالیا) برآورد شده است.

هزینه پوشاک در هزینه زندگی در استرالیا

هزینه پوشاک جزء هزینه های ضروری زندگی نیست. اما افرادی که قصد اقامت در کشور استرالیا را دارند باید به آن توجه داشته باشند، هزینه پوشاک در کشور استرالیا در سال 2022 به شرح ذیل است:

نوع پوشاکهزینه به دلار استرالیا
یک جفت شلوار جین105AUD
لباس تابستانی (برند ZARA/ H&M)70AUD
یک جفت کفش ورزشی (برند نایک، آدیداس و برند های مشابه)149AUD
یک جفت کفش چرمی مردانه148AUD

سایر هزینه های زندگی در استرالیا

علاوه بر هزینه های اصلی مثل خورد و خوراک، حمل و نقل و کرایه خانه باید هزینه های دیگری را نیز در نظر داشته باشید که می توان به هزینه های سرگرمی و تفریحات، هزینه های بهداشت و درمان، هزینه اینترنت، هزینه موبایل و هزینه انرژی اشاره کرد.

برخی از هزینه های جانبی عبارتند از:

  • دارو سرما خوردگی به مدت 6 روز 8AUD (دلار استرالیا)
  • یک بسته آنتی بیوتیک 16AUD (دلار استرالیا)
  • شامپو مو 400 میلی لیتر 5.70AUD (دلار استرالیا)
  • خمیر دندان 3.17AUD (دلار استرالیا)
  • 4 رول دستمال 3.31AUD (دلار استرالیا)
  • 2 عدد بلیط تئاتر 209AUD (دلار استرالیا)
  • 2 عدد بلیط سینما 35AUD (دلار استرالیا)
  • تعرفه تلفن همراه (یک دقیقه) 0.42AUD (دلار استرالیا)
  • عضویت در باشگاه بدنسازی (یک ماه) 66AUD (دلار استرالیا)

برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با مهاجرت به کشور استرالیا یا شرایط اخذ اقامت دائم این کشور با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید. همکاران ما با سال ها تجربه در امر مهاجرت آمادگی دارند تا اطلاعات لازم را در اختیار هموطنان عزیز قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :