ویزای مسافرتی آلمان

ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان

در این مقاله به مطالعه ویزا توریستی آلمان در سال 2022 می پردازیم زیرا آلمان یکی از کشورهای اروپایی مملو از مکان های گردشگری جذاب دارد. سیستم دولت آلمان یک سیستم فدرال می باشد و یک سیستم اقتصادی مختلط دارد. شهرهای مونیخ، هامبورگ و برلین دارای مناطق بسیار دیدنی و دارای مردم بسیار شاد و سرزنده هستند. این یکی از دلایل مهمی است که مردم بسیاری سالانه تقاضای دیدن جاذبه های گردشگری آلمان را دارند. همچنین همه ساله نمایشگاه های بین المللی بسیاری در این کشور برگزار می شود که تجار سراسر جهان تمایل به شرکت دارند. ویزای توریستی یا ویزای شنگن این امکان را به متقاضیان مسافرت به کشور آلمان می دهد که به 26 کشور عضو شنگن سفر کنند.

اشخاصی که ویزای توریستی آلمان را دریافت می کنند به آنها هیچگونه اجازه تحصیل و یا کار داده نمی شود. کسانی که قصد تحصیل و یا کار در کشور آلمان را دارند باید به کشور مبدا بازگردند و از سفارت کشور خود درخواست ویزای تحصیل و یا کار را بدهند. سفارت شرایط آنها را برای انجام هر یک از این کارها بررسی کند. ویزای شنگن فقط اجازه گردشگری یا دیدار اقوام و دوستان در کشورهای عضو شنگن را می دهد. شهروندان کشورهایی که عضو شنگن هستند نیازی به دریافت ویزا برای بازدید کشورهای حوزه شنگن را ندارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید.

تمکن مالی برای ویزای توریستی آلمان

گواهی تمکن مالی از جمله مدارکی است که باید در روز مصاحبه همراه با فرم درخواست به سفارت ارائه دهید. این گواهی نشان دهنده این است که شما توانایی پرداخت هزینه های خود در طول سفر و اقامت در آلمان را دارید. نامه گردش حساب شما باید به ریال و ارز کشور مقصد باشد. چون شما می خواهید به کشور اروپایی سفر کنید، در نتیجه باید از بانک نامه تمکن مالی برای ویزای آلمان خود را به یورو یا دلار درخواست کنید.

شما از روش های زیر می توانید تمکن مالی برای ویزای توریستی خود را اثبات کنید:

1.صورت حساب بانکی برای کشور آلمان (bank account statement):

برای گرفتن این نامه باید به بانک مورد نظر درخواست نامه تمکن مالی را بدهید. این نامه بر اساس اداره بانک بین الملل بانک براساس گردش حساب و موجودی روزانه شما به زبان انگلیسی داده می شود.

در این گواهی نامه موارد زیر ذکر می شود:

  • تاریخ افتتاح حساب
  • میزان گردش حداقل 3 ماه آخر
  • میزان موجودی نهایی حساب (این مقدار متناسب با گردش 3 ماهه آخر)

2-ضمانت نامه کشور آلمان (sponsorship letter):

این نامه نشان دهنده آن است که شخصی اقدام به پراخت هزینه های شما در طول سفر و طول اقامت شما کرده است. این نامه باید همراه با صورت حساب ضامن باشد. در آن گردش حساب 3 ماهه آخر ذکر شود. این شخص می تواند شخصی از خانواده شما و یا غیر باشد.

3-گاهی اوقات ترکیبی از صورت حساب بانکی شما و ضمانت نامه می تواند تمکن مورد نیاز شما را اثبات کند، با یکی از روش های صورت حساب بانکی، کارت اعتباری، پرداخت نقدی، چک مسافرتی، اثبات کارمند بودن، سند حمایت که توسط ضامن داده می شود. در صورتی که از طرف دوستان یا آشنایان به آلمان دعوت شده اید و قصد اقامت در منزل آنها را دارید، سند ملک آنان نیز می تواند ضمانت نامه به شمار رود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی آلمان

اولین مدرک برای درخواست ویزای توریستی، ارائه فرم درخواست که حتما باید به زبان انگلیسی و یا آلمانی باشد. در صورتی که شخصی برای فرد از آلمان دعوتنامه فرستاده باشد باید آن را به سفارت خانه ارائه کند. این دعوتنامه باید شامل آدرس و مشخصات دقیق ملک که میزبان در آنجا سکونت دارد. فرد مهمان قرار است در آن اقامت داشته باشد.

طبق قوانین آلمان سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی آلمان شامل گردش حساب بانکی طی 3 ماه گذشته، رزرو بلیط هواپیما، نامه ای که قصد سفر شما به آلمان را شرح دهد. (گردشگری و توریستی، دیدن دوستان و اقوام، رفتن به نمایشگاه ها)، تاریخ دقیق بازگشت شما به کشور مبدا و همچنین مدارک هویتی (پاسپورت، شناسنامه و عکس) می باشد. جهت کسب اطلاعات جامع درباره زندگی در آلمان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی آلمان

مراحل اخذ ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریستی آلمان در ابتدا مدارک کامل و دقیق خود را به سفارت ارائه دهید. چنانچه کسی برای شما دعوتنامه فرستاده، آن را نیز همراه اطلاعات دقیق به سفارت ارائه می دهید. پس از آن از سفارت درخواست وقت مصاحبه می کنید. برای دریافت این وقت مصاحبه باید هزینه ویزای توریستی خود را پرداخت کنید. سپس در زمان دقیقی که برای شما مقرر شده در سفارت حاضر می شوید و بعد از مصاحبه و ارائه مدارک باید منتظر اعلام نتیجه از سمت سفارت باشید. زمان پردازش ویزای توریستی بستگی به تعداد درخواست ها در هر سفارت دارد. اما معمولا طی بازه 10 روزه تا یک ماهه جواب ویزای شما توسط ایمیل به شما اعلام می شود.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی آلمان

یکی از عوامل به شدت تاثیرگذار در دریافت ویزای توریستی آلمان داشتن تمکن مالی بالاست. چنانچه شما توانایی آن را داشته باشید که افسر سفارت را متقاعد کنید که هدف شما از سفر تنها یه سفره چند روزه بوده و بعد از آن به کشور خود بازمی گردید. بدین ترتیب می توانید شانس خود را در دریافت ویزا بالا ببرید. در غیر این صورت درخواست ویزای شما توسط مامور مصاحبه رد می شود. علاوه بر این موارد باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمام مدارک مورد نیاز سفارت را داشته باشید.

در این مقاله به طور کامل به مدارک مورد نیاز و شرایط تمکن مالی برای ویزای توریستی آلمان در سال 2022 اشاره کردیم. برای جلوگیری از ریجکتی ویزا و برای هرچه دقیق تر بودن مدارک، مشاوران و کارشناسان باتجربه و متخصص در امور مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دریافت ویزا و راهنمایی در خصوص انواع روش های مهاجرت به آلمان در خدمت همه شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :