مهاجرت به کشور اتریش

سوالات مصاحبه سفارت اتریش

سوالات مصاحبه سفارت اتریش

یکی از دغدغه های متقاضیان مهاجرت به اتریش، کسب اطلاعات دقیق در مورد سوالات مصاحبه سفات اتریش، در مرحله درخواست و اخذ ویزا است. اگر فرد متقاضی با نوع سوالاتی که در ملاقات سفارت اتریش از او پرسیده می شود آشنایی کافی نداشته باشد و یا جواب قانع کننده ای نتواند در پاسخ به این سوالات بدهد، ممکن است موفق به دریافت آن نشود. در صورت آشنایی ناکافی و یا مشاوره نادرست، علی رغم هزینه های زیادی که برای اخذ ویزا انجام توسط فرد انجام شده است ممکن است با ریجکت درخواست ویزا مواجه شود.

طبیعتا دسته بندی سوالات در روز مصاحبه به گونه ای است که متناسب با هدف فرد از درخواست ویزا باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در ابتدا به بررسی انواع ویزای اتریش و در ادامه به سوالات متداولی که در مصاحبه با سفارت از متقاضی پرسیده می شود پرداخته است.

سوالات مصاحبه سفارت اتریش متناسب با انواع ویزا

اتریش یکی از کشورهای حوزه شنگن است که ورود مهاجران دیگر کشورها بدون داشتن ویزای مربوطه به هیچ عنوان میسر نخواهد شد. دولت اتریش دقت و حساسیت بسیار زیادی روی نحوه ورود قانونی افراد به خاک این کشور دارد و با موارد غیرقانونی و یا قاچاق، از طرف نظام این کشور برخوردهایی مطابق قانون صورت می گیرد. به طور کلی برای ورود از کشورهای ثانویه به کشورهای حوزه شنگن، با هر هدفی مثل تحصیل، کار یا سرمایه گذاری و سایر، افراد ملزم به اقدام از چندماه قبل برای اخذ ویزای متناسب آن هستند.

به طور کلی طبق قوانین کشور اتریش، ویزاهای این کشور به 3 دسته کلی تقسیم بندی می شود. ویزاهای دسته A، دسته C و دسته D از جمله ویزاهای اتریش هستند که به متقاضیان واجد شرایط اعطاء می گردند. البته به طور کلی ویزاهای کشور اتریش در هرکدام از این دسته ها، خود به 2 نوع موقت یا کوتاه مدت و دائمی یا بلندمدت تعلق دارند. بسته به اهداف فرد از مهاجرت به اتریش و میزان دوره زمانی که نیاز است در این کشور به سر ببرد، برای اعطاء ویزا به او تصمیم گیری می شود.

انواع ویزای اتریش در تصویر زیر آورده شده است:

انواع ویزای اتریش

دسته بندی جزئی ویزاهای اتریش

دسته بندی و جزییات انواع ویزاهای اتریش در لیست زیر شرح داده شده است:

  • ویزا نوع A: دسته اول ویزاها به افرادی تعلق خواهد گرفت که برای رفتن به کشور دیگر باید از طریق کشور اتریش سفر کنند یا در اصطلاح، در اتریش توقف ترانزیتی داشته باشند. برای این کار باید درخواست و مدارک خود را از چند ماه قبل از سفر، به سفارت اتریش تحویل دهند تا هنگام ورود به اتریش با مشکلی مواجه نشوند.
  • ویزا نوع C: افرادی که این ویزا را دریافت می کنند، به مدت 3 ماه (90 روز کامل) حق اقامت در اتریش را دارند. این ویزا را با نام ویزای شنگن هم می شناسند و انواع مختلفی همچون ویزاهای توریستی، ویزای تحصیلی موقت، ویزای درمانی و ویزای تجاری اتریش را شامل می شود. متقاضیان هر یک از این ویزاها بایستی درخواست و مدارک خود را قبل از سفر به سفارت تحویل دهند و با ارائه پاسخ قانع کننده به سوالات مصاحبه سفارت اتریش، موفق به اخذ ویزای کوتاه مدت شوند.
  • ویزا نوع D: این ویزا معمولا تقاضا و مزایای بیشتری نسبت به 2 نوع دیگر دارد. چراکه مدت زمان تعیین شده برای اقامت در اتریش از 91 روز به 6 ماه افزایش می یابد. افرادی که ویزای تحصیلی، ویزای کار و یا ویزای خانوادگی اتریش را می گیرند در این دسته قرار دارند.

متداول ترین سوالات مصاحبه سفارت اتریش

کلیه کشورهایی که برای ورود به اتریش نیاز به ویزا دارند، باید با به همراه داشتن مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش، در ملاقات از پیش تعیین شده با سفارت شرکت کرده و در زمان مشخص، برای پاسخ شفاهی به سوالات مصاحبه سفارت اتریش آماده باشند. برخی از سوالات سفارت ممکن است برای متقاضیان انواع ویزاها یکسان و عمومی باشد، اما سوالاتی نیز به صورت تخصصی تر در مورد هدف فرد از درخواست ویزایی مانند کار، تحصیل و سایر پرسیده خواهد شد. لازم به ذکر است به طور مثال سوالات مطرح شده برای متقاضیان ویزای کار، با سوالاتی که از دانشجوی متقاضی ویزای تحصیل پرسیده می شود کاملا متفاوت است.

متداول ترین سوالات مصاحبه سفارت اتریش در دسته پرسش های عمومی، در لیست زیر آورده شده است:

متداول ترین سوالات مصاحبه سفارت اتریش

سوالات مصاحبه سفارت اتریش برای ویزای تحصیلی

اگر هدف فرد از مهاجرت به اتریش، تحصیل در این کشور باشد، باید مدارک و مستندات لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش به سفارت تحویل دهد و به سوالات مصاحبه سفارت اتریش در زمینه تحصیل، پاسخ قانع کننده دهد. برخی از سوالات پرسیده شده در هنگام اخذ ویزای تحصیلی علاوه بر سوالات عمومی قبل، در زیر آورده شده است.

  • از چه دانشگاه و در چه رشته ای در اتریش پذیرش گرفته اید؟
  • آیا توان تامین هزینه خود در اتریش در هنگام تحصیل را دارید؟
  • هدف اصلی شما از انتخاب تحصیل در اتریش، به عنوان کشور مقصد چیست؟
  • چرا این رشته را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کرده اید؟
  • دانشگاه و رشته تحصیلی سابق شما در ایران چیست؟
  • آیا قصد کار کردن در اتریش بعد از اتمام تحصیلات را دارید؟
  • شروع دوره تحصیلی شما از چه تاریخی است؟

سوالات مصاحبه سفارت اتریش برای ویزای تحصیلی

سوالات مصاحبه سفارت اتریش برای ویزای کار

با توجه به اینکه اخذ این ویزا برای کشور اتریش کمی دشوار است، فرد باید تمام سعی خود را به کار بگیرد تا مصاحبه کننده را با پاسخ های مناسبی قانع سازد. متداول ترین سوالات ویزای کار به شرح زیر است.

  • آیا در کشور خود سابقه کار دارید؟
  • در صورت داشتن سابقه کار، چند سال در این زمینه فعالیت کرده اید؟
  • چرا قصد کار کردن در اروپا را دارید؟
  • آیا این زمینه کاری در کشور شما وجود ندارد؟

تمامی سوالات مصاحبه سفارت اتریش که در بخش های مختلف این مقاله ذکر گردید، نتیجه انتقال تجربیات افراد مختلف در درخواست ویزاهای اتریش است. افراد متقاضی باید حتما از تجربیات افرادی که در این راه موفق بوده اند، استفاده کرده و در کنار آن از اشتباهاتی نیز که برای برخی افراد منجر به ریجکت شدن ویزای آن ها شده است، درس بگیرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با کادر باتجربه و کاردان، شما را در نحوه پاسخگویی به سوالات در مرحله اخذ ویزا یاری خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :