مهاجرت سرمایه گذاری در لهستان

سرمایه گذاری در لهستان

سرمایه گذاری در لهستان

اقتصاد متنوع لهستان طی سال های اخیر، مهمترین عامل برای جذب اتباع خارجی جهت سرمایه گذاری در لهستان بوده است. به طور کلی سرمایه گذاری در لهستان بهترین گزینه برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد. از سوی دیگر، سرمایه گذاران خارجی نیروی کار تحصیل کرده لهستان را دلیل اصلی سرمایه گذاری خود در لهستان می دانند.

البته لازم به ذکر است که شرکت های آمریکایی یکی از بزرگترین گروه های سرمایه گذاران خارجی در لهستان را تشکیل می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در حوزه سرمایه گذاری های بین المللی، بهترین گزینه برای اخذ مشاوره می باشد. در نهایت اینکه دولت لهستان قصد دارد از صندوق بازیابی اتحادیه اروپا به سرمایه گذاری های توسعه ای در زمینه هایی مانند اتعطاف پذیری اقتصادی، انرژی سبز، تحوب دیجیتال و کیفیت سیستم مراقبت های بهداشتی اختصاص دهد.

سیاست های سرمایه گذاری در لهستان

برای درک بهتر سیاست های سرمایه گذاری در لهستان که توسط دولت اجرا می شود باید به این نکات توجه فرمایید. که لهستان همواره از سرمایه گذاران بین المللی به عنوان منبع سرمایه، رشد و شغل و به عنوان وسیله ای برای انتقال فناوری، تحقیق و توسعه ادغام در زنجیره تامین جهانی استقبال می کند. سیاست دولت لهستان برای توسعه مسئولانه، اهداف کلیدی را برای جذب سرمایه گذاری، از جمله بهبود فضای سرمایه گذاری، محیط اقتصاد کلان و نظارتی پایدار مشخص کرده است.

همچنین شرکت های خارجی عموما از دسترسی نامحدود به بازار لهستان برخوردار هستند. با این حال قانون لهستان مالکیت خارجی شرکت ها را در بخش های استراتژیک انتخاب شده محدود می کند. بر اساس داده های صندوق بین المللی پول و بانک ملی لهستان، تا پایان سال 2023 لهستان حدود 395.9 میلیارد $ (دلار) از اروپای غربی و ایالات متحده آمریکا جذب کرده است.

سیاست های سرمایه گذاری در لهستان

بررسی ساختار مالیاتی جهت سرمایه گذاری در لهستان

متقاضیان سرمایه گذاری در لهستان به این موضوع توجه فرمایند که، ساختار مالیاتی لهستان در سالهای اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. از جمله آنها می توان به حسابرسی و جمع آوری مالیات موثرتر با هدف افزایش درآمدهای بودجه اشاره کرد. همچنین از طریق مقررات به روز شده در سال 2023، لهستان طیف وسیعی از تغییرات عمده را در مورد مالیات کسب و کار در این کشور اتخاذ کرده است. که این تغییرات سامل مالیات مضاعف برخی از شرکت ها در لهستان می شود.

علاوه بر این دولت لهستان از مالیات بر درآمد شرکت های اینترنتی که توسط کمیسیون اروپا در سال 2023 پیشنهاد شده بود حمایت کرده است. به طور کلی نرخ مالیات بر درآمد در لهستان به نسبت سایر کشورهای اروپایی مدرن بسیار مطلوب تر بوده است. به طوری که میزان مالیات بر درآمد در لهستان 15% در سال می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند سرمایه گذاری در لهستان توسط سرمایه گذاران بین المللی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند سرمایه گذاری در لهستان توسط سرمایه گذاران بین المللی را طی سال های اخیر

بخش های کلیدی برای سرمایه گذاری در لهستان

تقریبا تمام بخش های بازار لهستان برای تجارت و سرمایه گذاری اتباع خارجی باز هستند، و فرصت های سرمایه گذاری جذابی را به متقاضیان ارائه می دهند. اما برخی بخش های کلیدی در بازار لهستان وجود دارد که اغلب سرمایه گذاری به سمت این بخش ها سوق داده می شوند.

بخش های مرتبط با سرمایه گذاری در لهستان بدین شرح می باشد:

بخش های مرتبط با سرمایه گذاری در لهستان

البته در برخی از موارد الزامات ویژه ای در مورد ایمنی و کیفیت ممکن است اعمال شود. به طور مثال کنترل دوره ای ایمنی تولید و فراوری موارد غذایی همواره مورد کنترل کیفیت قرار می گیرند. البته لازم به ذکر است که بخش دولتی نیز در لهستان فرصت های سرمایه گذاری را به متقاضیان ارائه می دهد.

قوانین و مقررات سرمایه گذاری در لهستان

تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری در لهستان را دارند باید در قدم اول قوانین و مقررات سرمایه گذاری در لهستان را رعایت فرمایند. این قوانین و مقررات به شرح زیر می باشند:

قوانین و مقررات سرمایه گذاری در لهستانتوضیحات
رسیدگی های بی طرفانهاتباع خارجی می توانند انتظار داشته باشند که در زمینه های حقوقی رسیدگی های بی طرفانه داشته باشند.
زبان لهستانیلهستانی زبان رسمی این کشور است و باید در تمام مراحل قانونی استفاده شود. همچنین امکان دریافت مترجم نیز وجود دارد.
مقررات اتحادیه اروپاسرمایه گذارانی که فعالیت تجاری خود را در لهستان انجام می دهند یا قصد دارند در لهستان فعالیت کنند باید تمام مقررات اتحادیه اروپا را رعایت کنند.
اخذ اقامت لهستانسرمایه گذاران بین المللی بدون اقامت دائم و حق کار در لهستان ممکن است از شرکت در عملیات روزانه یک شرکت محدود شوند.

همچنین در قوانین سرمایه گذاری در لهستان آمده است که، طرفین می توانند آزادانه محتوای قرارداد ها را در محدوده قوانین قرارداد های اروپایی تعیین کنند. علاوه بر این همه طرفین در سرمایه گذاری، باید در مورد شرایط اساسی از جمله قیمت و موضوع قرارداد توافق کنند. البته توافق نامه های کتبی اگرچه همیشه اجباری نیست، اما ممکن است سرمایه گذار را قادر سازد تا از اختلافات آتی اجتناب کنند. به طور کلی در قوانین سرمایه گذاری و نوآفرینی در لهستان با پیچیدگی اداری خاصی برخورد نخواهید کرد. چنانچه تصمصم خود را برای سرمایه گذاری و مهاجرت به لهستان گرفته اید برای اطمینان خاطر بیشتر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :