مهاجرت تحصیلی هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ هدفی است که هر دانشجوی مشتاقی می تواند به آن فکر کند. زیرا هنگ کنگ دارای ترکیبی از فرهنگ های شرقی و غربی است که متقاضیان می توانند از آن ها استفاده کنند. علاوه بر این تحصیل در هنگ کنگ بستری را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند که مشتاق شرکت در فعالیت های تبادل هستند. چینی و انگلیسی هر 2 زبان رسمی هنگ کنگ محسوب می شوند و زبان انگلیسی به عنوان رسانه آموزشی در دانشگاه ها و کالج های این کشور استفاده می شود.

علاوه بر این هنگ کنگ با داشتن 60 دانشگاه برتر جهان به عنوان کشوری آموزشی در جهان در نظر گرفته می شود. به طور کلی هنگ کنگ بسیار مدرن است، در حالی که همچنان به سنت ها فرهنگ های باستانی جین احترام می گذارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص مهاجرت می باشد.

مزایای تحصیل در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ برای افرادی که به دنبال شکوفایی استعدادهای خود در خارج از کشور هستند، مزایای فراوانی را ارائه می دهد. برای اینکه با مزایای تحصیل در هنگ کنگ آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایای تحصیل در هنگ کنگتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در هنگ کنگ به نسبت کشورهای توسعه یافته مانند انگلستان و آمریکا بسیار مقرون به صرفه است.
تجربه زندگی ایده آلمتقاضیان تحصیل در هنگ کنگ می توانند زندگی جهان وطنی را در این کشور تجربه کنند.
موسسات آموزشی با رتبه جهانیاغلب موسسات آموزشی در هنگ کنگ در بین دانشگاه های معتبر بین المللی قرار دارند. همچنین 4 موسسه در هنگ کنگ در میان 50 موسسه برتر جهان قرار دارند.
سیستم آموزشیسیستم آموزشی هنگ کنگ از دیرباز برنامه های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت را به دانش آموزان ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی برای تحصیل در هنگ کنگ را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی برای تحصیل در هنگ کنگ را طی سال های اخیر

تحصیل در هنگ کنگ با ویزای تحصیلی

یکی از اصلی ترین مراحل برای متقاضیان تحصیل در هنگ کنگ، اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد. زیرا هنگ کنگ از هر دانشجوی تحت ویزای تحصیلی استقبال می کند. ویزای تحصیلی هنگ کنگ به دارندگان این امکان را می دهد تا پایان تاریخ تایید ویزا در این کشور زندگی و تحصیل کنند. علاوه بر این برای درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ متقاضیان باید معیارهای واجد شرایط بودن را طی کنند.

همچنین قبل از درخواست ویزای تحصیلی، متقاضی باید مطمئن شود که به دنبال کدام دسته در دوره های تحصیلی می باشد. زیرا انواع ویزای تحصیلی هنگ کنگ به نوع و مدت دوره شما در این کشور بستگی دارد. به طور کلی مدت زمان و شرایط ویزیا تحصیلی هنگ کنگ برای هر برنامه ویزای دانشجویی متفاوت است.

در تصویر زیر می توانید برنامه های مختلف ویزای تحصیلی هنگ کنگ را بررسی کنید:

برنامه های مختلف ویزای تحصیلی هنگ کنگ

برای اینکه بتوانید بیشتر با شرایط درخواست ویزای تحصیلی، برای تحصیل در هنگ کنگ آشنا شوید جدولی را تهیه کرده ایم که به آن می پردازیم:

شرایط درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگتوضیحات
شرایط سنی در دوره متوسطهاگر دانش آموزشی برای تحصیلات متوسطه هنگ کنگ را انتخاب می کند، باید کمتر از 20 سال سن داشته باشد.
شرایط سنی در دوره ابتداییسن دانش آموزان برای تحصیلات ابتدایی باید بین 5 تا 11 سال باشد.
تامین هزینه تحصیل در هنگ کنگمتقاضیان باید بتوانند هزینه های دوره تحصیل، خوابگاه، هزینه های زندگی روزمره را به صورت کامل تامین کنند.
ارائه نامه پذیرش معتبرمتقاضی ویزای تحصیلی هنگ کنگ باید نامه پذیرش از دانشگاه مبنی بر ثبت نام او برای دوره تحصیلی در این کشور را ارائه دهد.
ثبت نام در موسسات خصوصیبه دلیل محدودیت ثبت نام در مدارس دولتی، اتباع حارجی باید در موسسات خصوصی تحت آیین نامه آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

تحصیل در هنگ کنگ با ویزای تحصیلی

هزینه تحصیل در هنگ کنگ

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی و ایالات متحده، هزینه تحصیل در هنگ کنگ بسیار مقرون به صرفه است. البته میزان شهریه ای که بابت تحصیل در هنگ کنگ می پردازید به محل تحصیل و رشته تحصیل شما در هنگ کنگ بستگی دارد. به طور متوسط شما باید در نظر داشته باشید که به عنوان یک دانشجوی بین المللی سالانه بین 100000HKD تا 215000HKD (دلار هنگ کنگ) پرداخت کنید. از سوی دیگر، هنگ کنگ به دلیل اشتیاق بالا جهت جذب دانشجویان بین المللی، همواره بورسیه های تحصیلی مختلفی را نیر برای دانشجویان کم بضاعت ارائه کرده است.

از سوی دیگر هزینه تحصیل در هنگ کنگ به محل اقامت متقاضیان نیز بستگی دارد. زیرا مبلغ اجاره اقامتگاه های خصوصی در هنگ کنک در مقایسه با خوابگاه ها یا اقامتگاه های گروهی در این کشور بسیار متفاوت است. البته لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی حین تحصیل در هنگ کنگ، برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می توانند در مشاغل پاره وقت در هنگ کنگ مشغول به کار شوند. امیدواریم مطالب این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شد، مثمر ثمر واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :