مهاجرت کاری برزیل

کار در برزیل

کار در برزیل

افرادی که قصد کار در برزیل را دارند باید قبل از ترک کشور خود برنامه ریزی کاملی در این خصوص داشته باشند. زیرا بازار کار در برزیل برای مهاجران خودساخته بسیار رقابتی است و هر ساله تعداد بسیاری از مهاجران زودتر به کشور خود باز می گردند. اما طی سال های اخیر، موفقیت اقتصادی برزیل و رشد نسبتا ثابت، کار در برزیل را به گزینه ای جذاب برای مهاجران از سراسر جهان تبدیل کرده است.

به طور مثال صنعت نفت و گاز و همچنین بخش مالی پر رونق در پایتخت این کشور فرصت های جالبی را برای مهاجران ایجادد کرده است. اکثر مهاجرانی که در برزیل مشغول به کار هستند در زمینه هایی مانند مهندسی یا بخش فناوری های پیشرفته فعالیت دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، همواره مانند پلی میان شما آرزوهای کار شما در برزیل بوده است.

شرایط کار در برزیل

تمامی اتباع خارجی که قصد کار در برزیل را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور با شرایط اصلی کار در این کشور به خوبی آشنا شوند. به طور کلی کارمندان در برزیل از حقوقی برخوردارند که توسط قانون اساسی فدرال و قانون کار برزیل از کلیه مقررات و حقوق تکمیلی برخوردار می شوند. از سوی دیگر، قرارداد های استخدامی فردی و سیاست های داخلی نیز ممکن است حقوق اضافی را در این کشور ایجاد کند که همواره باید بیشتر از حقوق تعیین شده توسط قانون باشد.

علاوه بر این کارفرمایان در برزیل موظفند محیط کار سالم و ایمن را در اختیاز کارکنان قرار دهند. همچنین باید کلیه مقررات اجباری در خصوص موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند. از سوی دیگر مقررات متعددی وجود دارد که قوانین سختگیرانه ای را در مورد معاینات پزشکی اجباری دوره ای، معاینات پزشکی پس از پذیرش را شامل می شود.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی جهت کار در برزیل را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی جهت کار در برزیل را طی سال های اخیر

انواع قرارداد کار ی در برزیل

همانند اغلب کشورهای جهان، افرادی که قصد کار در برزیل را دارند، باید قبل از شروع، یک قرارداد کاری معتبر با کارفرمای خود منعقد کنند. به طور کلی 4 نوع قرارداد کار در برزیل استفاده می شود که بر اساس ماهیت شغلی که افراد برای استخدام شده اند استفاده می شود. بنابراین بدون داشتن قرارداد کار در برزیل نمی توانید در این کشور مشغول به کار شوید و حتی ممکن است با جریمه های سنگینی در این کشور مواجه شوید.

یکی از محبوب ترین نوع قرارداد کار در برزیل، قرارداد کار با مدت نامحدود می باشد و یکی از رایج ترین نوع قرارداد مورد استفاده در برزیل است. که بر اساس یاین قرارداد هیچ دروه کاری مشخصی تعیین نمی شود. همچنین طبق شرایط این قرارداد، در صورت فسخ قرارداد توسط کارفرما کارمند حق دریافت غرامتی معادل یک ماه حقوق را دارد.

انواع قرارداد کاری در برزیل

برای اینکه بیشتر با انواع مختلف قرارداد کار در برزیل آشنا شوید، جدولی را در این بخش برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که به آن خواهیم پرداخت:

انواع قرارداد کار در برزیلتوضیحات
قرارداد کار با مدت معینقرارداد کار با مدت معین می تواند حداکثر دو سال اعتبار داشته باشد و برای فعالیت های تجاری ماهیتی موقت و قراردادهای آزمایشی مورد استفاده قرار می گیرد.
قرارداد کار موقتقرارداد کار فصلی می تواند برای کار فصلی یا پوشش مرخصی زایمان یا سایر انواع دوره های مرخصی طولانی مدت اختصاص داده شود. همچنین قرارداد کار موقت فقط می تواند برای انواع خاصی از کار یا نقش هایی که آنها را تضمین می کند استفاده شود.
قرارداد کار متناوباین قرارداد برای کارهایی که شامل برنامه کاری نامنظم و موقتی باشد مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این قرارداد متناوب در برزیل شامل حقوق ثابت نمی شود.

انواع مختلف ویزا جهت کار در برزیل

اتباع خارجی که به دنبال کار در برزیل هستند باید قبل از اعزان به این کشور برای ویزای برزیل درخواست دهند. انواع مختلف ویزای برزیل جهت کار در این کشور به شرح زیر می باشد:

انواع ویزای برزیل جهت کارتوضیحات
ویزای کوتاه مدتبرای دریافت ویزای کوتاه مدت برزیل متقاضی باید با یک کارفرمای برزیلی قرارداد امضا شده داشته باشد. پس از بررسی و تایید این قرارداد توسط وزارت کار برزیل، درخواست ویزا توسط مقامات مهاجرت بررسی خواهد شد.
ویزای بلند مدتمهاجران بین المللی که قصد استخدام در برزیل را دارند، اغلب سعی می کنند به جای ویزای موقت برای ویزای دائمی این کشور درخواست دهند. از اصلی ترین مزایای ویزای دائمی این است که، به دارنده اجازه می دهد تا به طور نامحدود در برزیل سکونت داشته باشند.

نکات ضروری قبل از کار در برزیل

تمامی افرادی که قصد کار در برزیل را دارند باید با برخی از نکات ضروری در خصوص شرایط کار در این کشور آشنا شوند. این نکات ضروری عبارت اند از:

  • سیستم تامین اجتماعی: برزیل دارای یک سیستم تامین اجتماعی گسترده است که مهاجران قبل از شروع به کار خود باید در این سیستم ثبت نام کنند.
  • توانایی زبانی: بر خلاف سایر کشورهای آمریکایی لاتین زبان کشور برزیل پرتغالی است. اتباع خارجی باید با زبان پرتغالی آشنائیت داشته باشند.
  • ارتباطات بین فرهنگی: ایجاد روابط فردی قبل از اینکه شروع به کار کنید به طور کلی بسیار مهم است.

به طور کلی در شرایط مهاجرت به برزیل، خبری از پیچیدگی و بروکراسی های اداری نمی باشد. بنابراین افراد می توانند به راحتی شروع به کار یا کارآفرینی در برزیل کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاروان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :