مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاری در اسپانیا به طرق مختلف امکان پذیر است اما طی سال های اخیر بهترین و پرطرفدارین روش سرمایه گذاری خرید ملک می باشد. بدین ترتیب کشورهای مختلف در خصوص خرید ملک و سرمایه گذاری در اسپانیا توسط خارجی ها سیاست های متفاوتی را اعمال می نمایند. برخی از کشورهای دنیا مثل جمهوری آذربایجان فقط به شهروندان خود اجازه خرید ملک می دهند. بدین ترتیب گروه کوچک تری از کشورها هستند که نه تنها مجوز خرید ملک را به غیر شهروندان خود می دهند، بلکه اگر خرید آنها به حداقل مشخص شده برسد، بر این مبنا به آنها اقامت یا حتی تابعیت می دهند.

بدین ترتیب از جمله این کشورها می توان به اسپانیا، قبرس، ترکیه، یونان، پرتغال، ایتالیا و غیره اشاره نمود. البته این کشورها علی رغم یکسری شباهت ها، تفاوت هایی نیز در این خصوص با هم دارند. یکی از بهترین کشورهای دنیا برای خرید ملک و سرمایه گذاری کشور اسپانیا می باشد که در سال 2022 حدود 48 میلیون نفر جمعیت دارد. عضو اتحادیه اروپا، حوزه یورو، شورای اروپا، معاهده شنگن، NATO و غیره می باشد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص بهترین روش سرمایه گذاری در اسپانیا در سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • خرید ملک با چه شرایطی منجر به اخذ اقامت اسپانیا می شود؟
  • نرخ خرید ملک در اسپانیا چقدر است؟

قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا

بدین ترتیب کشور اسپانیا با خرید ملک توسط خارجی ها را چه با هدف سکونت چه با اهداف تجاری مجاز می داند. از اینرو در این خصوص مهم نیست متقاضی حتی حین خرید ملک در اسپانیا اقامت بلند مدت یا کوتاه مدت این کشور را داشته باشد. لازم به ذکر است در طبقه بندی بهترین کشورهای دنیا برای خرید ملک اسپانیا رتبه 33 جهانی را در سال 2022 به خود اختصاص داده است. این طبقه بندی بر اساس معیارهای مختلفی از جمله قیمت ملک، هزینه های زندگی، متوسط درآمد ماهانه و غیره تهیه شده است. بدین ترتیب کشور اسپانیا را جزء کشورهای خوب برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک قلمداد نموده است.

مطابق قانونی که در سال 2013 در کشور اسپانیا به تصویب رسید امکان اخذ ویزای طلایی اسپانیا برای اکثر متقاضیان کشور اروپا نیز وجود خواهد داشت. به یاد داشته باشید که بایستی ملک یا املاکی را در کشور اسپانیا خریداری نمایید که حداقل 500000 (یورو) یا بیشتر ارزش داشته باشد. آن ها به این ترتیب می توانند برای خود و اعضای خانواده اقامت بلند مدت اسپانیا را اخذ کنند. ویزای اسپانیا که به ترتیب به دست آید هر 2 سال یک بار تمدید می شود و پس از 5 سال می تواند منجر به اخذ اقامت دائم (PR) اسپانیا و پس از 10 سال سبب اخذ پاسپورت شود. لازم به ذکر است به منظور تمدید اجازه اقامت در اسپانیا به واسطه خرید ملک، شرط اقامت وجود ندارد.

قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا

هزینه سرمایه گذاری در اسپانیا با خرید ملک

مهم ترین هزینه ای که باید مدنظر قرار بگیرد 500000 (یورو) به عنوان حداقل قیمت خرید ملک در اسپانیا به منظور اخذ اقامت است. البته با توجه به قیمت هر متر مربع آپارتمان یا خانه در نقاط مختلف اسپانیا، افراد با این سرمایه قادر به خرید ملکی به متراژهای متفاوت در خواهند بود.

حدود قیمت خرید ملک جهت سرمایه گذاری در اسپانیا به شرح ذیل است:

نوع مسکنقیمت خرید یک متر مربع در اسپانیا به یورو در سال 2022
آپارتمان ها در شهرهای بزرگ مانند بارسلوناحدودا 3090€ به بالا
آپارتمان ها در شهرهای بزرگ مانند والنسیاحدود 1980€ به بالا

البته شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا می تواند منجر به اهداف تجاری هم باشد. بدین ترتیب متقاضی ابتدا می تواند به این واسطه اجازه اقامت بگیرد سپس ملک خود را اجاره دهد و کسب درآمد کند. همچنین با توجه به کم بودن محدودیت های اعمال شده از سوی دولت اسپانیا برای خارجیانی که می خواهند در اسپانیا سرمایه گذاری کنند، روش خرید ملک بسیار پرطرفدار می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله نظام آموزشی اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

نکات مهم در خصوص خرید ملک و سرمایه گذاری در اسپانیا

همان طورکه اشاره شد امکان اخذ وام بانکی برای خرید ملک و سرمایه گذاری در اسپانیا تحت شرایطی وجود دارد. به عنوان مثال باید توجه داشته باشید وامی که اخذ می کنید بایستی به صورت اقساطی پرداخت ماهیانه انجام دهید. همچنین اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در اسپانیا معمولا ماهانه بین 500 الی 665 (یورو) می باشد. اجاره بهای آپارتمان 3 خوابه در اسپانیا در سال 2022 با توجه به سال ساخت، محل و شهری که واقع شده و غیره ماهانه بین 770 الی 1045 (یورو) می باشد. در این مقاله راجع به قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا، سرمایه مورد نیاز و مدارک لازم جهت خرید ملک در اسپانیا و غیره توضیحاتی ارائه گردید. افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به سرمایه گذاری در اسپانیا، مالتا، پرتغال، مجارستان، یونان، اتریش و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :