مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان

همانطور که می دانید تحصیل پزشکی در انگلستان علاقمندان زیادی دارد چون بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا در این کشور قرار گرفته اند. همچنین نباید فراموش کرد که در عین حال سطح درآمد بسیاری از پزشکان در کشور انگلیس بالا می باشد. بدین ترتیب دانشجویان بریتانیایی در دانشگاه‌های بریتانیا، جهت تحصیل پزشکی در انگلستان تقریبا 4 برابر بیشتر از همتایان اروپایی خود شهریه دانشگاهی پرداخت می‌کنند. به طوری که هزینه‌ های سالانه دانشگاه‌ ها به طور متوسط ​​9250£ (پوند) برای مدرک کارشناسی است. اگرچه دانشگاه های رایگان در انگلستان وجود ندارد، اما بورسیه های خصوصی و دولتی زیادی برای دانشجویان بین المللی در بریتانیا وجود دارد.

انگلستان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان است. بیش از نیم میلیون دانشجو به دلیل برتری علمی خود در یکی از دانشگاه های معتبر و مشهور جهان تحصیل می کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به تحصیل در انگلستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان چقدر است؟
  • حدود درآمد رشته پزشکی در انگلستان چه میزان می باشد؟
  • تحصیل در انگلستان بهتر است یا کانادا یا آمریکا؟

بررسی تحصیل پزشکی در انگلستان

شما به عنوان متقاضی بین المللی جهت تحصیل می توانید انواع مختلف مدارک پزشکی در انگلستان مطالعه کنید:

  • مدرک 2 ساله در آموزش پیش بالینی
  • مدرک 3 ساله در یک مدرسه تخصصی یا بیمارستان آموزشی
  • اگر رشته تحصیلی دیگری را بین این 2 انتخاب کنید، مدرک 6 ساله بگیرید.

پذیرش در دانشکده های این کشور جهت تحصیل پزشکی در انگلستان رقابتی است و شما باید شرایط ورود را برآورده کنید، مصاحبه را انجام دهید و تست‌ های اضافی مانند:

  • آزمون استعداد بالینی دانشگاه (UCAT)
  • آزمون پذیرش پزشکی (BMAT)

بررسی تحصیل پزشکی در انگلستان

هزینه تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

همانطور که اشاره شد، تحصیل در انگلستان نه تنها رایگان نیست، بلکه برای همه خصوصا دانشجویان خارج از بریتانیا، بسیار گران قیمت می باشد. در سال 2022 اکثر دانشکده ها جهت تحصیل پزشکی در انگلستان و ولز هزینه تحصیل دانشجویان بریتانیایی را 9250£ (پوند) در سال دریافت می کنند. مدارس ایرلند شمالی و اسکاتلند بسته به اینکه اهل کجا هستید متفاوت هستند. همچنین این موضوع ممکن است زیاد به نظر برسد، اما هر دانشجوی تمام وقت انگلستان یا اتحادیه اروپا برای تامین هزینه های این هزینه ها حق دریافت وام شهریه را دارد.

پس همان طور که اشاره شد برای تحصیل رشته پزشکی در انگلستان در حال حاضر، دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا در دانشگاه‌ های انگلیسی ملزم به پرداخت 9250£ (پوند)، معادل حدودا 13050$ (دلار آمریکا) در سال هستند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی بین المللی به طور قابل توجهی متفاوت است، از حدود 10000£ (پوند) معادل 14130$ (دلار آمریکا) شروع می شود و تا 38000£ (پوند) حدود 53700$ (دلار آمریکا) یا بیشتر برای مدارک پزشکی در سال 2022 می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در دانشگاه شفیلد انگلستان را مطالعه بفرمائید.

بهترین دانشگاه ها برای رشته پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان به دلیل وجود دانشگاه های فوق العاده مطرحی مثل کمبریج و آکسفورد علاقمندان زیادی دارد. در ادامه تعدادی از بهترین دانشگاه های این کشور به منظور تحصیل در رشته پزشکی طی سال 2023-2022 بر اساس رنکینگ Times Higher Education معرفی شده اند:

  • امپریال کالج لندن
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه کالج لندن (UCL)
  • کینگز کالج لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه کوئین مری لندن

علاوه بر دانشگاه های فوق، تعداد دیگری از دانشگاه های پزشکی در انگلستان نیز جایگاه بین المللی خیلی خوبی دارند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشگاه بیرمنگام
  • دانشگاه دربی
  • دانشگاه هال
  • دانشگاه لیدز

درآمد تحصیل پزشکی در انگلستان

کار در خصوص تحصیل پزشکی در انگلستان برای پزشکان فراهم است و با درآمدهای بسیار بالایی نیز همراه است. کسانی که بتوانند از رشته پزشکی یکی از دانشگاه های انگلستان فارغ التحصیل شوند نه تنها در انگلستان بلکه در تک تک کشورهای دنیا می توانند شغل خوبی به عنوان پزشک داشته باشند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، با توجه به اطلاعات سال 2022 حدود درآمد پزشکان در انگلستان مشخص شده است که امید است مشاهده آن مفید واقع گردد:

درآمد تحصیل پزشکی در انگلستان

مقایسه تحصیل پزشکی در انگلستان، کانادا و آمریکا

سیستم آموزشی انگلستان در دوره هایی که می توانید تحصیل کنید، انتخاب های زیادی را به شما ارائه می دهد. در حالی که دوره های تحصیلی در ایالات متحده سفت و سخت است. در سال 2022 تحصیل در انگلستان مقرون به صرفه تر است، چون طول دوره تحصیلی در انگلستان کمتر است. در حالی که دوره های تحصیلی در ایالات متحده بسیار طولانی تر است و همانطور که احتمالا توجه کرده اید، هر کشوری مزایای خود را به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور دارد. بریتانیا خانه برخی از بهترین دانشگاه های جهان است. در حالی که کانادا از هزینه های کلی پایین تری برای تحصیل و زندگی بهره می برد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

بریتانیا یک کشور چند فرهنگی است و بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. حال این سوال برای علاقمندان به تحصیل در انگلیس مطرح می شود که آیا می توانیم بدون آیلتس به انگلستان برویم؟ بله، تحصیل در انگلستان بدون آیلتس از طریق شرایط زیر امکان پذیر است. تنها بایستی اثبات کنید که مشغول به تحصیل زبان انگلیسی هستید یا دارای مدرک معتبری در خصوص زبان انگلیسی می باشید. به علاوه اینکه بایستی ثابت کنید که زبان انگلیسی به عنوان وسیله آموزش در مدرسه شما در نظر گرفته شده است. منتهی چه در انگلستان چه در آمریکا و کانادا، حتی اگر بتوان از دانشگاه پذیرش گرفت، بدون داشتن مدرک آیلتس شانسی برای اخذ ویزا وجود ندارد. علاقمندان به تحصیل پزشکی در انگلستان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :