مهاجرت سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان

آگاهی از سرمایه گذاری در یونان برای متقاضیانی که می خواهند از طریق ثبت سرمایه اقامت اخذ کنند و یا منابع مالی خود را گسترش بدهند ضروری است. کشور یونان کشوری است با معماری زیبا و خوش آب و هوا که می توانید با خیال راحت در این کشور سرمایه گذاری کنید. شما با سرمایه گذاری در یونان می توانید به منافع زیادی دست یابید. بدین ترتیب برای سرمایه گذاری در یونان بایستی منابع مالی خود را اثبات کنید. کشور یونان برای تأمین اقامت دائم در اروپا، مسیری ارزان قیمت برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را به سرمایه گذاران در کشور یونان ارائه می دهد. بدین ترتیب با حداقل سرمایه گذاری حدود 250000€ (یورو) در یونان ملک مورد نظر شما می تواند در هر نقطه از سرزمین اصلی یا جزایر یونان واقع شود و ممکن است ملک خریداری شده در یونان مسکونی یا تجاری باشد.

آنچه که مهم است میزان سرمایه گذاری در کشور یونان می باشد. کشور یونان به عنوان یک کشور برای سرمایه گذاری بسیار جذاب است. بدین ترتیب کشور یونان فرصت های سرمایه گذاری متنوعی را به افراد تجار ارائه می دهد که از موقعیت جغرافیایی استراتژیک این کشور اروپایی و رابطه آن با آسیا و مزایای بی نظیر رقابتی استفاده می کنند. کشور یونان یک دروازه طبیعی برای بیش از 140 میلیون مشتری در جنوب شرقی اروپا و مدیترانه شرقی است. کشور یونان به عنوان قطب بازارهای متنوع نوظهور، دسترسی به جمعیتی را که تقاضای زیادی برای کالاهای مصرفی، مدرن سازی زیرساخت ها، شبکه های فناوری و نوآوری، انرژی، توسعه گردشگری و تولید سبک دارند فراهم می کند. چندین روش برای سرمایه گذاری در یونان وجود دارد که کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی این موارد خواهند پرداخت.

زمینه های سرمایه گذاری در یونان

کشور یونان یک دوراهی برای ورود به بازار اتحادیه اروپا است و موقعیت جغرافیایی یونان در جنوب شرقی اروپا سرمایه گذارانی را که مایل به ورود به بازارهای نوظهور بالکان، دریای سیاه و اروپای شرقی هستند، به خود جلب می کند. با وجود بحران مالی، یونان به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا و یک فضای سرمایه گذاری پایدار را فراهم می کند و فرصت های شغلی را برای انواع شرکت ها ایجاد کرده است. نکته مهم برای موفقیت در سرمایه گذاری در یونان این است که بدانید هدف اصلی شما چه مواردی خواهد بود. کشور یونان در واقع نشان دهنده فرصت های بزرگ در چندین صنعت است که در زیر ذکر شده است.

بهترین بخش های صنعتی و شغلی برای سرمایه گذاری در یونان عبارتند از:

  • تجهیزات و خدمات حمل و نقل
  • فناوری های اطلاعات و ارتباطات
  • مسافرت و جهانگردی
  • ایمنی و امنیت
  • دفاع و هوافضا
  • امنیت دریایی و مرزی
  • محصولات آرایشی و زیبایی
  • محصولات کشاورزی مانند روغن، بادام و محصولات چوبی
  • مواد غذایی و آشامیدنی
  • انرژی های تجدید پذیر

در کشور یونان، با توجه به جلب نظر سرمایه گذارهای خارجی کلان در سال های اخیر اقتصاد جدیدی در حال شکل گیری است. همانطور که گفته شد فرصت های سرمایه گذاری در یونان در طیف گسترده ای از بخش ها فراوان و جذاب است. اقدامات گسترده اصلاحات یونان مرزهای جدید سرمایه گذاری را گشوده است که هم به اولین افراد و هم به بازیگران مستقر پاداش می دهد. کشور یونان براساس نظرات متخصصان اقتصادی و تحقیقات و پژوهش ها دهه آینده قرار است شاهد رشد مداوم گردشگری، انرژی، علوم محیطی، غذا، نوشیدنی و کشاورزی، تدارکات و علوم زندگی باشد. سرمایه انسانی استثنایی یونان و موقعیت استراتژیک و کیفیت بالای زندگی و شرایط آب و هوایی خوب و پتانسیل گسترش اقتصادی توجه بسیاری از سرمایه گذاران را جلب کرده است.

زمینه های سرمایه گذاری در یونان

نحوه سرمایه گذاری در یونان

شما از هر ملیت و کشوری که باشید می توانید در این کشور سرمایه گذاری کنید. بدین ترتیب چارچوب جدید سرمایه گذاری یونان از ایجاد مشاغل جدید، هم افزایی های جدید و مشارکت های جدید پشتیبانی می کند. سرمایه گذاران برای رسیدن به حداقل سرمایه ممکن است چندین ملک خریداری کنند و می توانند سرمایه گذاری خود را با خریداران مشترک ترکیب کنند. برای اطمینان از تجدید وضعیت اقامت باید اموال را حفظ کرد. از اینرو کشور یونان یکی از برترین بازارهای املاک و مستغلات در اروپا محسوب می شود. بنابراین به سرمایه گذاران، دسترسی به رشد آینده و بازده جذاب سرمایه گذاری را می دهد. بدین ترتیب اجاره یک ملک سرمایه گذاری با بازده بالقوه اجاره سالانه حدود 4% الی 5% می باشد.

انواع روش های سرمایه گذاری در یونان کدام اند:

انواع روش های سرمایه گذاری در یونان

کشور یونان به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو، مالیات بر ارزش افزوده، یکی از دلایل اصلی است که سرمایه گذاران خارجی را از حضور در بازار املاک و مستغلات کشور دیگر باز می دارد. با این حال دولت فعلی یونان گامی برداشت تا مانع از سردی سرمایه گذاران خارجی شود. دولت جدید کشور یونان اعلام کرد که برای 3 سال آینده، هیچ گونه جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده برای سرمایه گذاری در املاک وجود ندارد. عدم اخذ مالیات برای این منظور موجب جذب تعداد زیادی از سرمایه های کلان و قدرتمند به این کشور می شود. در واقع این سیاست موقت موجب پیشرفت طولانی مدت این کشور خواهد شد. بدین ترتیب قسمت عظیمی از سرمایه گذاران در بخش املاک اعم از مسکونی و تجاری سرمایه گذاری می کند. از میان روش های مهاجرت به کشور یونان می توانید مقاله مهاجرت به یونان از طریق تحصیل را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم جهت سرمایه گذاری در یونان

برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در این کشور را دارند، داشتن حداقل شرایطی لازم است که در صورت نبود آن ها ممکن است در فرایند سرمایه گذاری دچار مشکل گردند. این شرایط به صورت کلی در اکثر کشور ها از قوانین ثابتی پیروی می کند اما بسته به قوانین کشور مقصد ممکن است در اجرای این قوانین تفاوت هایی وجود داشته باشد. برای مثال اخذ ویزای سرمایه گذاری در اسپانیا از قوانین سختگیرانه تری پیگیری می کند.

در ادامه به بررسی برخی از این شرایط در یونان اشاره می گردد:

  • فرد مالک یک کسب و کار، مدیر یک مجموعه، دارای سهام یک شرکت یا موسسه، دارای جواز کسب باشد.
  • حداقل یک ملک در ایران به نام خود داشته باشد.
  • تمکن مالی کافی را در قالب سپرده بانکی یا مانده حساب ارائه دهد.

مبالغ مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در واقع یکی از روش های پر هزینه و البته پر طرفدار برای مهاجرت است که به جهت اینکه می تواند باعث اخذ اقامت کشور مقصد به طور مستقیم از خاک کشور مبدا گردد، برای بسیاری از افراد روش نهایی مهاجرت شناخته می شود. همان گونه که پیش تر ذکر گردید، روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که در ادامه به بررسی هزینه هر کدام از این روش ها پرداخته خواهد شد. میزان این هزینه در تمکن مالی یونان به صورت کلی در حدود ماهیانه 3000€ (یورو) محاسبه می گردد.

البته علاوه بر این گردش مالی در حساب شخص موارد دیگری نیز لازم به بررسی است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. علاوه بر این مبلغ در ابتدای ورود به کشور به جهت اخذ پاسپورت باید مبلغی تحت عنوان تمکن مالی نیز به سفارت اثبات شود که این مبلغ شامل هزینه های زندگی فرد و خانواده وی در یونان است که بسته به میزان این مبلغ مشخص می گردد مدت اقامت فرد در این کشور 1 یا 2 ساله باشد. در خصوص خرید ملک نیز یونان در حال حاضر برای افراد علاقمند خرید ملک با 250000€ (یورو) را امکان پذیر ساخته است که شروع سرمایه گذاری از طریق خرید ملک با این مبلغ میسر است.

خرید ملک تجاری جهت سرمایه گذاری در یونان

اگر قصد زندگی در ملکی در کشور یونان را ندارید و اگر قصد دارید ملکی را بخرید یا از آن برای تعطیلات استفاده کنید، یک گزینه عاقلانه وجود دارد به نام املاک تجاری وجود دارد که بیشتر سرمایه گذاران در کشور یونان به دنبال آن هستند. بدین ترتیب فروشگاه ها، دفاتر، رستوران ها و انبارها در کشور یونان جزء بخش های سرمایه گذاری در کشور یونان می باشد. از این رو اغلب موارد نام برده نرخ بازده بیشتری دارند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در بخش اجاره خانه در یونان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد. در غیر اینصورت شما می توانید یک آپارتمان قدیمی را در یک مکان استثنایی خریداری کنید. اگر شما می خواهید تا در کشور یونان سرمایه گذاری کنید پس بایستی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :