مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان همواره یک ایده هوشمندانه برای سرمایه گذاران بین المللی تلقی می شود. زیرا اغلب شرکت های فعال در گرجستان مالیات بر درآمد پرداخت نمی کنند. همچنین مالیات بر ارزش افزوده برای اکثر تراکنش های فرامرزی از طریق وسایل ارتباطی الکترونیکی در خارج از گرجستان ارائه می شود که اغلب از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. از سوی دیگر، خدمات تجارت ارائه شده به شرکت های خارجی نیز از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. همچنین بر اساس گزارش های WBG گرجستان از از نظر سهولت کسب و کار در بین 189 کشور مورد بررسی نوزدهمین کشور است. علاوه بر این، طی 10 سال اخیر گرجستان بهترین نتایج را در تجارت ایفا کرده است. برای درک بهتر شرایط ثبت شرکت در گرجستان، ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده، همراهی فرمایید.

به طور کلی یکی از بهترین مکان های جهان برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، جمهوری گرجستان می باشد. زیرا هزینه مربوط به ثبت شرکت در گرجستان در مقایسه با هر مکان دیگری در جهان بسیار پایین تر است. البته لازم به ذکر است بدانید که، فرآیند ثبت شرکت در گرجستان با حذف بسیاری از بوروکراسی ها ساده شده است. علاوه بر این، درست مانند هر کشور دیگری گرجستان نیز قوانین و مقررات خاصی برای ثبت شرکت دارد. ثبت شرکت ها در گرجستان مطابق با قانون مدنی 1997 و تضمین سرمایه گذاری های خارجی و قوانین مربوط به کارآفرینی انجام می شود. همچنین سرمایه گذاران بین المللی که قصد راه اندازی شرکت در گرجستان را دارند، باید اسناد شرکت مادر را به صورت حضوری تایید کنند. در نهایت اینکه گرجستان مزایای استراتژیک دیگری را در صورتی که شرکت شما برای سرمایه گذاری در سایر کشورهای خارجی وارد ماجراجویی شود به شما اعطاء می کند.

دلایل ثبت شرکت در گرجستان

سرمایه گذاران بین المللی از سراسر جهان به دلایل مختلفی ثبت شرکت در گرجستان را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند. شاخص ترین دلایل ثبت شرکت در گرجستان عبارتند از:

دلایل ثبت شرکت در گرجستانتوضیحات
بدون نیاز به سرمایه سهامسرمایه گذاران بین المللی بدون نیاز به سرمایه سهام پرداخت شده می توانند شرکت خود را در گرجستان افتتاح کنند.
سهولت در افتتاح حساب بانکیمتقاضیان به راحتی می توانند برای شرکت خود در گرجستان یا هر کشور دیگری حساب بانکی ایجاد کنند. علاوه بر این اغلب بانک های گرجستان خدمات درجه یک را با برنامه های بانکی مدرن و عملکرد استثنایی ارائه می دهند.
افتتاح شرکت بدون بازدیدشما می توانید یک شرکت بدون بازدید در گرجستان تاسیس کنید و آن را کاملا از راه دور مدیریت کنید.
مالیات بر درآمد 0%شما فقط زمانی که سود سهام تقسیم می شود 15% مالیات بر درآمد می پردازید.

دلایل ثبت شرکت در گرجستان

هزینه های ضروری برای ثبت شرکت در گرجستان

اتباع خارجی که قصد ثبت شرکت در گرجستان را دارند باید برخی از هزینه های ضروری در این زمینه را به صورت کامل پرداخت کنند. هزینه های ضروری برای ثبت شرکت در گرجستان به شرح زیر می باشند:

انواع هزینه های ثبت شرکت در گرجستانتوضیحات
هزینه ثبت شرکت به مبلغ 250GEL (لاری گرجستان)این هزینه برای روش استاندارد ثبت است که معمولا یک روز طول می کشد. از سوی دیگر می توانید 350GEL (لاری گرجستان) برای ثبت نام فوری بپردازید.
آدرس قانونی و هزینه منشیاین فرآیند شامل هزینه 750GEL (لاری گرجستان) در سال بسته به موقعیت مکانی می شود.
هزینه حسابداریاین هرینه ها به طور تقریبی حدود 290GEL (لاری گرجستان) در ماه است که شامل کلیه خدمات حسابداری مرتبط مانند راهنمای سیستم مالیات شرکت ها و خدمات حسابداری می باشد.

در نمودار زیر می توانید میانگین هزینه ثبت شرکت را در کشورهای مختلف اروپایی مشاهده فرمایید:

میانگین هزینه ثبت شرکت را در کشورهای مختلف اروپایی

مدارک اساسی ثبت شرکت در گرجستان

سرمایه گذاران بین المللی که به دنبال ثبت شرکت در گرجستان هستند، باید حین درخواست خود مدارکی را نیز ارائه دهند. به طور کلی گرجستان برای سرمایه گذاری از سوی افراد داخلی و خارجی که به دنبال ثبت شرکت خود در این کشور هستند باز است.

برای ثبت شرکت در گرجستان باید مدارک زیر را به صروت کامل ارائه دهید:

  • ارائه اساسنامه شرکت به صورت معتبر
  • ارائه اسنادی مبنی بر ارزش و سهم هر یک از سهامداران شرکت
  • راه اندازی اپلیکیشنی با مشخصاتی مانند نام شرکت، میزان سرمایه شرکت در دست سهامداران، مشخصات اعضای تیم مدیریت شکت و فرم حقوقی

پس از جمع آوری این مدارک، این اسناد باید به مرجع ارائه شود. سپس متقاضیان می توانند برای افتتاح حساب بانیک محلی در گرجستان اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که برای افتتاح حساب بانکی در گرجستان، باید مدارک خاصی را نیز ارائه دهید، که این مدارک توسط بانک درخواست می شود. به طور کلی ثبت شرکت و نوآفرینی در گرجستان امر پیچیده ای محسوب نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به گرجستان جهت ثبت شرکت، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :