مهاجرت سرمایه گذاری در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

اگر به دنبال مکانی جدید برای تجارت خود هستید ثبت شرکت در نروژ بهترین گزینه برای ثبت سرمایه شما به صورت قانونی می باشد. بخش های تجاری نروژ عمدتا حول محور خدمات، نفت و گاز، نیروگاه های آبی و صنایع کشتیرانی می چرخد. هدف دولت برای تغییر اتکای کشور به صنعت نفت و گاز، رشد نروژ را به عنوان بزرگترین مرکز شرکت های فین تک در حال ظهور تسهیل می کند. نروژ به لطف رونف فراوان و دولت با ثباتش مکانی عالی برای ثبت شرکت است.

همچنین فرصت های زیادی برای کارآفرینان در صنایع مختلف وجود دارد و دولت نروژ انگیزه های زیادی را برای کمک به کسب و کارها در راه اندازی ارائه می کنند. از سوی دیگر نروژ با سابقه طولانی در کشتیرانی و ماهیگیری یک بازیگر اصلی در صنعت دریایی است. برای آشنایی بیشتر با نحوه ثبت شرکت در نروژ ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده همراهی فرمایید.

ویزای ثبت شرکت در نروژ

متقاضیانی که با هدف ثبت شرکت در نروژ به این کشور سفر می کنند، باید مراحلی را  به صورت کامل و دقیق جهت ثبت شرکت خود طی کنند. مراحل ثبت شرکت در نروژ به شرح زیر می باشد:

  • سفارش خود را برای ثبت شرکت در نروژ ثبت کنید: برای ثبت سفارش باید اطلاعاتی همچون، نام شرکت ترجیحی، هدف تجاری، جزئیات سهامدار و سایر را ارائه دهید. سپس تمام اسناد تشکیل شرکت مورد نیاز را ارائه می دهید.
  • افتتاح حساب بانکی در نروژ: پس از ثبت سفارش، اقدام به افتتاح حساب بانکی به نام شرکت جدید در یکی از بانک های پیشرو در نروژ می کنید.
  • سپرده گذاری سرمایه در سهام شرکت: وقتی حساب بانکی متقاضی آماده شد، باید حداقل 40000NOK (کرون نروژ) سرمایه را به حساب بانکی شرکت واریز کنید. سپس بانک تاییدیه کتبی مبنی بر سپرده شدن سرمایه صادر می کند.
  • پردازش مراحل ثبت شرکت: پس از پردازش تمام مدارک شما، ظرف چند هفته شرکت شما ثبت می شود و شماره سازمان و گواهی ثبت را دریافت می کنید. اسناد مونتاژ از طریق پست معمولی به دفتر ثبت شرکت ارسال می شود.

انواع مختلف شرکت ها در نروژ

متقاضیان قبل از اینکه اقدام به ثبت شرکت در نروژ کنند، ابتدا باید با انواع مختلف شرکت ها در این کشور آشنا شوند. دولت نروز در هنگام ثبت شرکت در نروژ چندین گزینه در مورد انواع مختلف نهادهای تجاری به سرمایه گذاران بین المللی ارائه می دهند. از سوی دیگر نهادهای شرکتی در خصوص سرمایه گذاری در نروژ با درآمد خالص عملیاتی سالانه بیش از 7 میلیون (کرون نروژ) نیز تحت یک حسابرسی قانونی سالانه اجباری قرار می گیرند. که این حسابرسی قانونی، معمولا در پایان هر سال مالی صورت می گیرد. همچنین این بررسی های منظم و به موقع یکپارچگی شرکت ها را تضمین می کند و نرخ فساد را در نروژ پایین نگه می دارد.

طی سالیان گذشته سرمایه گذاران بین المللی از سراسر جهان همواره به دنبال ثبت شرکت در نروژ بوده اند. انواع شرکت ها در نروژ جهت ثبت شرکت در این کشور عبارت اند از:

انواع شرکت ها در نروژ جهت ثبت شرکت

ثبت شرکت در نروژ با مسئولیت محدود

افرادی که قصد ثبت شرکت در نروژ با مسئولیت محدود را دارند باید به این نکته مهم توجه فرمایند. که یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی است که توسط دولت نروژ به عنوان یک شخص حقوقی جداگانه اداره می شود. از سوی دیگر صاحبان مشاغل شخصا مسئولیتی را در قبال بدهی های شرکت ندارند. ثبت شرکت در نروژ با مسئولیت محدود، اغلب انتخاب رایج در بین سرمایه گذاران خارجی است. همچنین در نروژ شرکت های با مسئولیت محدود خصوصی به عنوان aksjeselskap (AS) نامیده می شوند. هزینه ثبت شرکت در نروژ با توجه به نوع شرکت انتخابی سرمایه گذار متفاوت می باشد.

برای اینکه بتوانید شرکتی را در نروژ با مسئولیت محدود ثبت کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • آدرس کسب و کار ثبت شده محلی در نروژ
  • استخدام حداقل دو مدیر که یکی از آنها باید شهروند نروژی یا اروپایی باشد.
  • حضور حداقل یک سهامدار از هر ملیتی
  • حداقل سرمایه ذخیره شده در شرکت 40000NOK (کرون نروژ)
  • مدیر مقیم نروژ

در نمودار زیر می توانید حداقل سرمایه جهت سرمایه گذاری در شرکت ها در کشورهای مختلف اروپایی را مشاهده فرمایید:

حداقل سرمایه جهت سرمایه گذاری در شرکت ها در کشورهای مختلف اروپایی

ثبت شرکت در نروژ به صورت دفتر شعبه

هنگامی که شرکت های خارجی مایل به گسترش تجارت خود در نروژ هستند، ثبت شرکت به صورت دفتر شعبه بهترین گزینه است. سرمایه گذاران بین المللی می توانند با راه اندازی دفتر شعبه در نروژ، توسعه شرکت مادر را در این کشور ایجاد کنند. هدف دفتر شعبه در نروژ، تسهیل عملیات و تولید درآمد در نروژ از طرف واحد تجاری مادر خارجی است. از سوی دیگر یک دفتر شعبه نروژ توسط یک تیم مدیریت محلی اداره می شود. علاوه بر این شرکت مادر مسئولیت کامل کلیه تعهدات بدهی شعبه را بر عهده خواهد داشت. به این نکته نیز توجه فرمایید که صورت های مالی سالانه حسابرسی شده در دفتر شعبه، باید به مقامات مالیاتی نروژ ارسال شوند.

ثبت شرکت در نروژ به صورت دفتر شعبه

تعهدات مالیاتی جهت ثبت شرکت در نروژ

افرادی قصد ثبت شرکت در نروژ را دارند، پس از ثبت شرکت خود در این کشور باید تعهدات مالیاتی شرکت خود را در سازمان مالیاتی نروژ ثبت کنند. نهادهای شرکتی در نروژ مشمول مالیات نسبتا پایین بر درآمد شرکتی هستند. که نسبتا پایین تر از میانگین نرخ مالیات بر درآمد شرکتی قانونی در سراسر جهان است. که این رقم تقریبا 24% است که در 176 حوزه قضایی اندازه گیری می شود.

با این حال واحدهای تجاری منتخب در نروژ مشمول نرخ مالیات شرکتی 25% هستند. همچنین برای یک شرکت سهامی عام و یک شعبه تجاری اجباری است که صورت های مالی حسابرسی شده خود را به مقامات مالیاتی نروژ اراده دهند. ثبت شرکت در نروژ برای افرادی که هیچ اطلاعاتی از این کشور ندارند می تواند به یک امر طاقت فرسا مبدل شود. در این خصوص همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه بهترین راهکارها جهت مهاجرت به نروژ و ثبت شرکت در این کشور هستند.

سوالات متداول در خصوص ثبت شرکت در نروژ

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به سوالات مختلفی که ذهن شما عزیزان را در مورد ثبت شرکت در نروژ به خود درگیر کرده است را پاسخ دهیم. از جمله مهمترین این سوالات عبارت اند از:

  • آیا به عنوان یک خارجی می توانم در نروژ شرکت خود را به ثبت برسانم؟ بله، اتباع خارجی می توانند یک شرکت در نروژ ثبت کنند و مالکیت کامل کسب و کار خود را داشته باشند.
  • آیا راه اندازی شرکت در نروژ آسان است؟ بله، راه اندازی شرکت در نروژ نسبتا آسان است. نروژ از نظر سهولت راه اندازی کسب و کار در بین 185 کشور در رتبه 21 قرار دارد.
  • آیا من به به عنوان یک تبعه خارجی، می توانم در نروژ ملک بخرم؟ بله، خارجی ها می توانند در نروژ صاحب خانه شوند و ملک مورد نظر خود را خریداری کنند. از این افراد مالیاتی دریافت نمی شود با این حال 3% مالیات نقل و انتقال از هر فروش اخذ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :