مهاجرت سرمایه گذاری در نروژ

سرمایه گذاری در نروژ

سرمایه گذاری در نروژ

سرمایه گذاری در نروژ یکی از راه های دریافت اقامت این کشور است زیرا سرانه تولید ناخالصی داخلی این کشور در میان بالاترین در جهان قرار دارد. با موفقیت در بخش نفت و گاز و سایر صنایع کلاس جهانی مانند کشتیرانی، کشتی سازی و آبزی پروری تقویت می شود. صنایع عمده توسط یک سیستم خدمات حرفه ای قوی و در حال رشد شامل امور مالی، فناوری اطلاعات، ارتباطات و حقوقی پشتیبانی می شوند.

همکاری قوی بین صنعت و موسسات تحقیقاتی، توسعه بین المللی و بودجه را به خود جلب می کند. مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری بهترین انتخاب برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد. زیرا این کشور مکانی امن برای تجارت است. در گزارش سازمان تجارت جهانی در سال 2023 نروژ از بین 190 کشور در رتبه 7 و در شاخص شفافیت مالی بین المللی رتبه 7 از 180 کشور را دارد، همچنین نروژ از نظر بهره وری بالاتر از متوسط ​​اتحادیه اروپا است. در این خصوص کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما خواهند بود.

علت سرمایه گذاری در نروژ

نروژ از نظر سیاسی دارای ساختاری پایدار است. از حقوق مالکیت قوی و یک سیستم حقوقی کارآمد برخوردار می باشد. قانون گذاران و مشاغل نروژی از سرمایه گذاری خارجی به عنوان یک سیاست استقبال می کنند. دولت به طور کلی امتیازات خوبی را به سرمایه گذاران خارجی اعطاء می کند. البته برخی از محدودیت ها در مورد مالکیت خارجی و استفاده از منابع طبیعی و زیرساخت ها وجود دارد. دولت همچنان صاحب اصلی اقتصاد نروژ است. در برخی فعالیت ها، انحصار خود را حفظ می کند.

جالب است بدانید که نروژ در بخش های زیر پیشرو جهانی است:

پیشرو بودن نروژ در منابع سرمایه گذاری

کشور نروژ همچنین سرشار از منابع طبیعی مانند نفت و گاز، منابع دریایی، مازاد برق آبی بدون انتشار و منابع جنگلی است. همچنین شرایط آسانی برای انجام تجارت وجود دارد که این کشور را در میان 10 کشور برتر از 180 کشور دارای رتبه بندی سهولت انجام تجارت قرار داده است. این کشور مکان عالی برای زندگی در طول چندین سال متوالی بوده و در شاخص توسعه انسانی سالانه در رتبه اول اروپا قرار دارد. در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به نروژ مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

زمینه های سرمایه گذاری در نروژ

بهترین فرصت های تجاری در کشور نروژ در زمینه کالاهای مصرفی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت و ساز و املاک، خدمات برای تجارت، نفت و گاز، فرآوری مواد غذایی، صنایع دریای، ماهیگیری، کشتی سازی، مهندسی مکانیک و فلزات، ماشین آلات و خدمات در زمینه های گاز طبیعی، ارتباطات از راه دور، تجهیزات دریایی و زیر دریایی، انرژی های تجدیدپذیر، فناوری های زیست محیطی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، تجهیزات امنیتی، زیرساخت های حمل و نقل (شبکه جاده ای، شبکه ریلی و حمل و نقل شهری) و بخش سلامت و بهداشت است. جهت اطلاع از هزینه زندگی در نروژ مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

شرکت های زیر بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در نروژ هستند:

  • Ehandel
  • Tenders Info
  • Ted – European public markets
  • DgMarket

زمینه های سرمایه گذاری در نروژ

امتیازات ثبت سرمایه در نروژ

یکی از مهم ترین راه های دریافت اقامت در کشور نروژ از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت در این کشور است که شامل 3 راه کلی است. اولین آن ثبت شرکت از نوع AS (NYSE: STO) به معنی شرکت های با مسئولیت محدود می باشد. ثبت شرکت محدود عمومی یا ASA راه دوم بوده و سومین راه هم ثبت شعب دفتری است. در روش اول، متقاضی به وسیله ثبت شرکت با مسئولیت محدود، برای شرکت خود یک محدوده خصوصی تعیین نموده و فعالیت خود را در زمینه کسب و کارهای کوچک و یا متوسط شروع می کند. شرایط کار در نروژ به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

حداقل آورده مشارکتی در این روش حدود 400000€ (یورو) است. در مورد شرکت محدود عمومی متقاضی بایستی یک شرکت با استانداردهای جهانی برای صنایع بزرگ مانند نفت گاز داشته باشد. سهام این شرکت با حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون است. شرط لازم ثبت هر 2 نوع شرکت ذکر شده در بالا این است که نیمی از افراد شاغل در آن مقیم نروژ باشند. مورد سوم مناسب سرمایه گذارانی است که دارای سرمایه کمتری می باشند، به این صورت آنها از یک شرکت یا فرد نروژی در خود کشور نروژ، کشورهای اروپایی یا کشورهای مورد تایید دیگر نمایندگی دریافت می کنند.

سرمایه گذاری در شهر اسلو نروژ

طی سالیان اخیر سرمایه گذاری در نروژ به خصوص در شهر اسلو به طور چشم گیری افزایش یافته است. اسلو در بخش جنوب شرقی نروژ واقع شده است که کمترین میزان بیکاری را در میان کشورهای شمال اروپا دارد. جالب است بدانید که 49% از کل شرکت ها در نروژ در منطقه اسلو مستقر هستند. سرمایه گذاران مالی بین المللی در سال های اخیر برای سرمایه گذاری در شرکت های فناوری نروژی در اسلو فعال تر شده اند و این امر توسعه را تسریع کرده است.

در نمودار زیر می توانید درصد سرمایه گذاری سالانه در شهرهای تجاری نروژ را مشاهده فرمایید:

درصد سرمایه گذاری سالانه در شهرهای تجاری نروژ

سرمایه گذاری در شرکت های مختلف در نروژ

متقاضیان سرمایه گذاری در نروژ می توانند مستقیما در یک شرکت نوپا یا از طریق یک شرکت با مسئولیت محدود سرمایه گذاری کنند. برای سرمایه گذاری در نروژ در انواع شرکت ها، باید تمامی الزامات زیر به صورت کامل برآورده شود:

  • حداقل سرمایه گذاری در شرکت های نروژی مبلغ 45000NOK (کرون نروژ) و حداکثر 2 میلیون دلار در سال می باشد.
  • متقاضیان سرمایه گذاری نمی توانند در دوره 3 ساله مالکیت در شرکت شاغل باشند.
  • متقاضیان باید حداقل سه سال تقویمی پس از پایان سال تقویمی که در آن سهم شرکت های تجاری ثبت شده است مالک سهام باشند.
  • سرمایه گذار یا اشخاص وابسته به او نباید سهامدار شرکتی باشند که در آن سرمایه گذاری می کنند. اشخاصی که فقط عضو هیت مدیره شرکت هستند طبق قوانین مالیات نروژ کارمند محسوب نمی شوند.

همچنین در طول دوره 3 ساله مالکیت، سرمایه گذار نمی تواند در رابطه با کاهش سرمایه یا سود سهام از شرکت توزیع دریافت کند. از دیگر شرایط مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در شرکت های نروژی عبارت اند از:

شرایط مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در شرکت های نروژی

چالش های سرمایه گذاری در نروژ

در کنار مزایای بی شمار سرمایه گذاری در نروژ این کشور دارای چالش های بزرگی نیز در این زمینه می باشد. که یکی از بزرگترین چالش های سرمایه گذاری در نروژ هزینه بالای زندگی و راه اندازی کسب و کار در این کشور است. همه چیز از مسکن گرفته تا غذا و حمل و نقل در این کشور گران است. بنابراین سرمایه گذاران باید برای پرداخت حق بیمه برای کالا ها و خدمات آماده باشند. چالش دیگر سرمایه گذاری در نروژ قوانین سختگیرانه کار در این کشور است.

کسب و کارها در نروژ ملزم به رعایت تعدادی از مقررات مربوط به شرایط کاری و مزایای کارکنان هستند. که ممکن است رعایت آنها برای اتباع خارجی دشوار باشد. علاوه بر این، نفوذ به بازرا نروژ ممکن است دشوار باشد، زیرا بسیار کوچک و رقابتی است. سرمایه گذاران خارجی ممکن است به سختی در یک بازار شلوغ برجسته شوند. سرمایه گذاری در کشور خارجی مستلزم رعایت یک سری از قوانین و ظوابط خاصی می باشند. از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای کمک به شما عزیزان در خصوص سرمایه گذاری در نروژ آماده ارائه خدمات مشاوره دقیق جهت تسهیل در امر مهاجرت به نروژ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :